Rapport SO finalen.....

Din ytterrökare igenom Tröset efter start var (hmm... hur ska vi nu uttrycka det här på ett politiskt korrekt sätt...) lindringt sagt en pulshöjare för både oss på posteringen, plockpersonalen på utsidan och posteringspersonalen i ingången till Esset.

Du går toklångt in böjen och jag är helt säker på att du komme att gå rakt fram. Sedan kastar du bara ner den gula faran och vrider på fullt. Smäller om en eller två hojar, går upp mot curbsen i ytterkurvan, går ut PÅ curbsen, kör på dessa i en 10-15 meter, in på banan och snor en hoj till. Och din rejsrapport visar det vi misstänkte... du hade ingen aaaaning om hur jäkla långt ut du var. Men snyggt var det.

Finns de på film ??????? måste läggas upp här snarast, !

oturligt såhär sista tävlingen macke, men du kommer igen nästa år, å de finns det bara tre placeringar för din del...pallplatser :tummenupp
mvh/Simpa

Även om det slutade tråkigt så var rapporten rolig som vanligt. Fixa hojen till 15/10 nu. :tummenupp

Last edited:
norrlansguld skrev:
Såg att du blev hämtad av ambulansen, tur att du klarade dig oskadd i alla fall.

En kompis stog och knäppte kort på läktaren och ett par var på dig strax efter vurpan om du skulle vara intresserad?

Mvh Thomas!

Absolut, jag är intresserad!!!! :tummenupp
Lägg upp dom här, eller PM'a så får du min mailadress....

Lime skrev:
Din ytterrökare igenom Tröset efter start var (hmm... hur ska vi nu uttrycka det här på ett politiskt korrekt sätt...) lindringt sagt en pulshöjare för både oss på posteringen, plockpersonalen på utsidan och posteringspersonalen i ingången till Esset.

Du går toklångt in böjen och jag är helt säker på att du komme att gå rakt fram. Sedan kastar du bara ner den gula faran och vrider på fullt. Smäller om en eller två hojar, går upp mot curbsen i ytterkurvan, går ut PÅ curbsen, kör på dessa i en 10-15 meter, in på banan och snor en hoj till. Och din rejsrapport visar det vi misstänkte... du hade ingen aaaaning om hur jäkla långt ut du var. Men snyggt var det.

Äsch, så farligt var det väl inte... :D
Kände faktiskt att jag kom lite väl långt ut i utgången, och att jag var ute på kurbsen en sväng. Men det kändes inte som det var så långt, och inte att det var så farligt...
(Men sen så slutade ju äventyret i gräset 16 varv senare, så nåt galet var det väl.... :D )

Jaja, kul att ni får lite puls också...så ni inte sitter och sover på posteringen... :hihi

Hatten av till alla funktionärer i helgen, tycker ni gjorde ett grymt jobb...
En särskild hälsning till dom som tog hand om mig efter mina små kullerbyttor... Ursäkta om jag inte var så trevlig, eller pratglad... :rolleyes:

Macke skrev:
Kände faktiskt att jag kom lite väl långt ut i utgången, och att jag var ute på kurbsen en sväng. Men det kändes inte som det var så långt, och inte att det var så farligt...
(Men sen så slutade ju äventyret i gräset 16 varv senare, så nåt galet var det väl.... :D )

Jaja, kul att ni får lite puls också...så ni inte sitter och sover på posteringen... :hihi

En särskild hälsning till dom som tog hand om mig efter mina små kullerbyttor... Ursäkta om jag inte var så trevlig, eller pratglad... :rolleyes:

Tjenare Macke. Jag har lite bilder från depån på dig och ditt tält om du vill ha. PM:a din mailadress så skickar jag dom.
Synd att du kraschade den fina hojen bara...

Firefly skrev:
Tjenare Macke. Jag har lite bilder från depån på dig och ditt tält om du vill ha. PM:a din mailadress så skickar jag dom.
Synd att du kraschade den fina hojen bara...

Äsch, sånt som händer. Den är snart lika fin igen... Bara några tusenlappar, och sena nätter i garaget så är "hon" som ny igen.... :D

PM skickat... :tummenupp

Vilka var det som sod o tog bilder i helgen, o vart httar man dom? Var det kanske ngn som filmade?

Hur gick det med dig eller?? Du såg lite blek ut :3freak

Undrar också lite om bilder, men dem kanske inte har hunnit lägga upp ännu

Mr Brownstone skrev:
Vilka var det som sod o tog bilder i helgen, o vart httar man dom? Var det kanske ngn som filmade?

Macke skrev:
En kompis har det på film, ska bli kul att su hur länge jag ligger kvar där.
För mig kändes det som jag reste på mig på en gång..... :va

Andreas, skynda på med filmen... :tummenupp

Lugn bara lugn, har lånat ut Firewire-kabeln, får tebax den imörrn! :tomten

Hellberg skrev:
Hur gick det med dig eller?? Du såg lite blek ut :3freak

Undrar också lite om bilder, men dem kanske inte har hunnit lägga upp ännu
Det gick bra:) Gipsad fot, annars är jag ok nu.. var lite groggy när ambulansfolket kom, men kvicknade till efter ett par riktigt fiiiiina sprutor med fina grejjerna i ! :3freak :tummenupp Tackar o bugar för den proffsiga behandingen :Bugar
Fick dock spendera halva natten på sjukhuset, tydligen en lite knepig fraktur med flera ben inblandade, tråkit som f#n! Inte fick jag äta ngt heller fast jag var jättehungrig :( Det får nog bli daytonastövlar till -06. Hur gick det för dig då? 1 varv minsan,,,,,,,, Vad hände?

ajfan,, jo sprutor är fina grejjor :)

hehe, men du får väll va glad för att det inte var värre, jävligt trist men.
Men bara att ta nya tag till nästa år.

Jo blev skit, tog starten. Men tog det ganska lungt första varvet. kände på prylarna eftersom att vi slått på mer olja i gaffel och justerat lite efter att den hade bottat ur.

Då kom dahlgren om, men ut ur esset highsidade han! jag låg precis bakom, tänkte köra om ner i ejes.. och hade ingen chans att väja å drog rätt in i hans hojj.. :huvet

Mr Brownstone skrev:
Det gick bra:) Gipsad fot, annars är jag ok nu.. var lite groggy när ambulansfolket kom, men kvicknade till efter ett par riktigt fiiiiina sprutor med fina grejjerna i ! :3freak :tummenupp Tackar o bugar för den proffsiga behandingen :Bugar
Fick dock spendera halva natten på sjukhuset, tydligen en lite knepig fraktur med flera ben inblandade, tråkit som f#n! Inte fick jag äta ngt heller fast jag var jättehungrig :( Det får nog bli daytonastövlar till -06. Hur gick det för dig då? 1 varv minsan,,,,,,,, Vad hände?

Ha ha! Kul läsning Macke! :hihi
Men TRÅKIGT att du vurpade!!!! :3freak Du låg ju bra till.

Macke:

Du låg kvar i ca 5 sekunder innan du började röra på armar o ben.
Det var tillräckligt lång tid för att vi skulle ropa ut ambulansen på dig.

Och kommer den så finns det ingen återvändo vettu : :rolleyes: ....bara att kliva in o få skjuts tillbaka.

/Tom
Postering 9, insidan med alla flaggorna

Catman skrev:
Macke:

Du låg kvar i ca 5 sekunder innan du började röra på armar o ben.
Det var tillräckligt lång tid för att vi skulle ropa ut ambulansen på dig.

Och kommer den så finns det ingen återvändo vettu : :rolleyes: ....bara att kliva in o få skjuts tillbaka.

/Tom
Postering 9, insidan med alla flaggorna

Kanske var medvetslös en liten stund ändå i så fall....
Jaja, shit happens... Som sagt, använder ju inte huvudet till mycket ändå så..... :rofl

Tycker det var väldigt snabbt och proffessionellt reagerande och omhändertagande från samtliga funktionärer och sjukvårdare... :tummenupp

Hoppas slippa åka fyrhjuligt från banan nästa gång... :D

Macke skrev:

Så länge som man inte går omkull har man fortfarande minst 1 mm kvar att köra på. Det var kul att titta på iaf.

Jag ska framföra din hälsning till Tomas ikväll. Kan säga att finnen som blev avträngd nere hos oss i Tröset lärde plockpersonalen ett antal nya svordomar på finska... HAN var inte glad. Tror fan att armco-räcket har en ny buckla i sig. Från insidan...

Macke skrev:
http://macke.pgsmedia.net/macke_crash.wmv

Okej, så jag suger på att editera film... Men ändå.... :rolleyes:

Tack för råmaterialet Andreas!!!!! :tummenupp :tummenupp

Äntligen fick man se originalet...ledsen för din vurpa men du klarade dig fint vilket är huvudsaken.
Ska man promt vurpa så gör det ju inget om det är den låga versionen...har ett par egna i ryggsäcken :rodnar

Det är ju minst lika spännande att vurpa som å köra...om man inte slår i skallen å får "lucka" vs :)

Sjysst film Macke...

Macke och Mr Brownstone,
Kul att det efter omständigheterna ändå gick bra för er, om än kanske sämre med hojarna. Vi gör vad vi kan för ett så bra omhändertagande som möjligt.

Och kom ihåg, man ska hålla sig väl med dom som har hand om dom fiiiina sprutorna! :D

//"Farbror doktorn"

Back