Rapport: Marschen mot Bodströmsamhället

SirWankalot skrev:
2429789 Markus: du tror på fullaste allvar att polisen inte kunde tagit fast terroristerna i UK senast utan att ha stöd av att tex kunna fänglsa deras farmor på obestämd tid? Eller utan att USA satte 3 svenska medborgare på svarta listan och förstörde deras liv?

Jag har ingen som helst uppfattning om de misstänktas farmödrar, jag vet inte mer om detta fall än dig. Jag tror så klart däremot att länder som satsar resurser på terrorbekämpning kommer lyckas förhindra fler attentat än länder som inte gör det.

Vad gäller de tre f.d. misstänkta terroristerna så vet jag inte vad du syftar på att deras liv skulle vara förstörda, får de inte jobb nu? Har de depressioner, eller fick de stänga finansverksamheten Al Qai..., oj jag menar förstås, Al Barakat? Alla som misstänks för brott och senare finns oskyldiga tycker så klart det är väldigt påfrestande, det är inget unikt för stackars pengaprånglare.

KGK skrev:
2429630 bli muslim annars går det illa

In med det nya, ut med det gamla. :banana

Last edited:
Markus skrev:
2429814 Jag tror så klart däremot att länder som satsar resurser på terrorbekämpning kommer lyckas förhindra fler attentat än länder som inte gör det.

Vad hindrar att polisen får mer resurser? Varför måste speciallagar införas när vi redan har lagar mot dessa brott?

Detta börjar likna Simpsons och Björnpatrullerna. Homer fixar så björnpatruller ser till så att inga björnar tar sig till Springfield. Saken är den att Springfield aldrig haft några björnar, således inte efter björnpatrullerna heller, vilket Homer ser som att patrullerna lyckats.

På detta sätt luras jänkarna att lägga ner enorma belopp skattepengar i fickorna på privata företag som 'kämpar mot terror'.
Jag har sett en dokumentär om all teknik som utvecklas i kampens namn. 5% kanske kommer se produktion i något vettigt syfte. Resten är skattepengar i sjön.

SirWankalot skrev:
2429832 Vad hindrar att polisen får mer resurser? Varför måste speciallagar införas när vi redan har lagar mot dessa brott?

I civiliserade länder brukar polismakten vilja ha lagstöd för sina metoder, därför behövs lagändringar. Jag gissar att du egentligen menade varför polisen behöver använda nya metoder, min tro är att de behöver nya metoder eftersom fienden är en annan som verkar på ett annat sätt och finns mitt ibland "oss". Mden jag är väldigt dålig på operativ polisiär verksamhet så du frågar fel kille egentligen. ;)
SirWankalot skrev:
Jag har sett en dokumentär om all teknik som utvecklas i kampens namn. 5% kanske kommer se produktion i något vettigt syfte. Resten är skattepengar i sjön.
Det låter ju inget bra.

Markus skrev:
2429851 Mden jag är väldigt dålig på operativ polisiär verksamhet så du frågar fel kille egentligen. ;)

Jag är inte heller särskilt bra på det, men är skeptisk till nya skumma lagar á la Guantanamo Bay.
Jag vill inte att polisen ens ska kunna ha möjligheten att spärra in mig utan åtal, på obestämd tid, utan att informera om vad det ens gäller.

Tyvärr visar ju 9/11 att USA nu är ett än mer sjukt samhälle. Jag har en dokumentär där dom filmar på ett tåg när en polis kommer ombord och säger till en kille att han gestikulerar för mycket när han pratar. Antingen slutar han eller så åker han av tåget/ in i finkan.

"it´s different times in America now" säger polisen. No shit einstein :)

Markus skrev:
2435414 Övervakarsamhällets senast skördade offer:

"Gripandet skedde efter en längre tids spaning, säger Troels Örting Jörgensen vid PET".

Spaning? Hur kränkande är inte det?!?! :mad: Om de slutade spana skulle terroristerna sluta terrorisera, ingen som har tänkt på det?

http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_13613018.asp

Pinsamt inlägg. Spaning har alltid skett. Det behövs inga utökade 'terrorlagar' för spaning.

Det enda terrorlagar gör är att begränsa friheten för alla som inte är terrorister.

SirWankalot skrev:
...

"it´s different times in America now" säger polisen. No shit einstein :)

Sist jag flög till staterna fick man inte stå i gångarna/utanför dassen på planet och prata med folk eftersom "grupper som pratar kan vara farliga".

Kul!

Nu bär det av om nån vecka igen, skall bli kul att se vad de hittat på nu. Ögonbindlar och handfängsel, så slipper de oroa sig överhuvudtaget?

t-rex skrev:
2435723 Nu bär det av om nån vecka igen, skall bli kul att se vad de hittat på nu. Ögonbindlar och handfängsel, så slipper de oroa sig överhuvudtaget?

Varför åker du om det är så hemskt? Ta båten från Norge om du prompt måste dit, vad du nu ska dit och göra. :mad:

Markus skrev:
2435760 Varför åker du om det är så hemskt? Ta båten från Norge om du prompt måste dit, vad du nu ska dit och göra. :mad:

Ahhh, amerikalinjen! Stora kryssningsbåtar med champange, bowling på däck och.. eh... blåhåriga amerikanska kärringar. Jojo. Det hade varit något.

Jag skall dit och tjäna fett med stålar!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg