Rapport: Marschen mot Bodströmsamhället

tycker rövhatt är ett ganska käckt uttryck faktiskt

Homo skrev:
2418307 jag vet varför bodström lägger fram såna här förslag. han har insett hur inkompetent poliskåren egentligen är o måste hitta nya sätt att kunna sätta dit folk. hmm hur många "gäng" finns det i stockholm malmö o göteborg egentligen?? en hel del. säkert tusentals välkända grovt kriminella bara där. dom kan ju börja med att spärra in dom.. fast det vågar dom väl inte.. räddharar! fyfan, det här landet gör mej illamående ibland. som tur är så ska jag flytta härifrån om ett par år, många säger att man ska stanna o slåss för det man tycker är rätt, men att pissa i motvind har aldrig vart nån bra idé. det här landet brukade va ett land där privatliv va högt värderat, likaså en hel del andra grejer men nu, dom försöker skrämma oss med terrorister o skit, vilka terrorister skulle vilja terrorisera oss?? inga. för vi startar inga jävla skitkrig om olja runt hela jorden, men det kommer väl det också med tanke på vilka räddharar det är som styr här. snart måste vi invadera norge för dom blir för mäktiga.. om dom nu vill sätta dit folk så kan dom fan göra det med riktigt polisiärt arbete eller? för jobbigt kanske?

RÖVHATTAR!!!

Norge, huh? Inte illa, inte illa alls. Jag är på. De ser endå så löjliga ut i sina fula tröjor de RÖVHATTARNA!!!

i like it!

rövhatt är en direkt översättning av asshat fyi.. :tummenupp

Homo skrev:
2418427 rövhatt är en direkt översättning av asshat fyi.. :tummenupp

asshat-in-iraq.jpg

Jag säger bara: Mer övervakning åt folket!

Ni skall inte vara så fördomsfulla och trångsynta mot det nya övervakningssamhället. Nu är det här och tänk så många arbetstillfällen och spännande saker det medför. Det kan inte bli som förr. Ja, förr vad är det? Vilket förr vill ni ha tillbaka - 1400talet eller you name it.

Det är bara till att omfamna det nya.

Min farfars far var en övervakare på järnvägen en gång. Så någonstans är vi alla lite övervakare.

Last edited:
ah17 skrev:
2418488 Jag säger bara: Mer övervakning åt folket!

Ni skall inte vara så fördomsfulla och trångsynta mot det nya övervakningssamhället. Nu är det här och tänk så många arbetstillfällen och spännande saker det medför. Det kan inte bli som förr. Ja, förr vad är det? Vilket förr vill ni ha tillbaka - 1400talet eller you name it.

Min farfars far var en övervakare på järnvägen en gång. Så någonstans är vi alla lite övervakare.

övervakade han också imaginära terroristas lr?

ah17 skrev:
2418488 Jag säger bara: Mer övervakning åt folket!

Jag döööööööööööör *fNizZiTt* Tjohooo! :rofl
Som vanligt: :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp av fem möjliga. Varför har inte mitt medlemskort kommit förresten? :mad:

0: People killed in the USA by terrorism/WMD in 2006.
(Thousands killed by the US and its allies in foreign countries.)

0: People killed in the UK by terrorism/WMD in 2006.

0: People killed in the USA by terrorism/WMD in 2005.

52: killed in the UK by terrorism/WMD in 2005 (all on "7/7").

0: People in the USA killed by terrorism/WMD in 2004.

0: People in the UK killed by terrorism/WMD in 2004.

0: People in the USA killed by terrorism/WMD in 2003.

0: People in the UK killed by terrorism/WMD in 2003.

0: People in the USA killed by terrorism/WMD in 2002.

0: People in the UK killed by terrorism/WMD in 2002.

2,752: in USA killed by terrorism in 2001 (all on "9/11").

0: People in the UK killed by terrorism/WMD in 2001.

0: People in the USA killed by terrorism/WMD in 2000.

0: People in the UK killed by terrorism/WMD in 2000.

WELCOME TO THE REAL WORLD

1.2 MILLION: People in killed in road accidents EVERY YEAR.

430,000: Americans killed by cigarettes EVERY YEAR. (The equivalent of 9/11 repeated every two days forever.) Bush's response to a real threat? His election promise to stop the Justice Department's law suit against the tobacco industry. :hihi

400,000: Americans die each year from obesity (while much greater numbers around the world starve to death).

8,437: Civilians killed by US/UK attacks in Iraq in 2003.

3,800: Civilians killed by US/UK attacks in Afghanistan by 2002.

135,000: Deaths from cancer in UK alone EVERY YEAR

3 MILLION: Killed by HIV/AIDS in 2003.

780,000,000: People starving to death RIGHT NOW.

1.2 BILLION: People "living" on less than $1 a day.

513,000,000: Number of people without access to safe drinking water.

2,500: Palestinian civillians killed "by accident" in Palestine by the Israeli army - and that's just since September 2000.

14,000: Palestinian people whose homes have been demolished by Israeli bulldozers - and that's just since October 2000. Families who do not escape in time are crushed to death - often at night in their beds.

Last edited:
Se hur det blir, engelsmännen kan inte ens göra inbrott utan att jänkarna ska lägga sig i

"En man från Dallas tittade på en webbkamera på Matthew Street, den gata i Liverpool som är mest känd för att Cavern Club, där Beatles först blev kända, ligger där.

Mannen såg att några människor försökte bryta sig in i en sportaffär och ringde den lokala polisen. "

:mad: Nu har övervakningen skördat nya offer, det här är väldigt upprörande.

16 misstänkta terrorister gripna i London
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=569771&previousRenderType=6

Vidare:

Enligt Scotland Yard skedde tillslaget efter månader av övervakning och utredning.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=569785&previousRenderType=6

Detta visar ju verkligen hur vidrig övervakningen är liksom !!!!!! :mad: Ingen nytta alls gör övervakningen, det fattar ju alla(h)!

Och som vanligt är det oskyldiga muslimer som drabbas:

Gästerna på restaurangen i stadsdelen Borough, många av dem barn, hölls kvar och blev informerade om att de förhördes enligt brittiska antiterrorlagar. Alla fick visa sina identitetshandlingar och uppge sina adresser.
Vilken kränkning av mänskilga rättigheter liksom !!!!!!!!!11 :mad: :mad:

De hade säkert rent mjöl i sina doggybags allihop så det gjorde nog inget.

Hur är det med de här antiterroristförhörarna? Har de fått några coola uniformer eller nåt för att skilja dem från vanliga simpla poliser?

t-rex skrev:
2428393 Har de fått några coola uniformer eller nåt för att skilja dem från vanliga simpla poliser?

Tror de har fåniga hattar/hjälmar som resten av kåren, men på Guantanamo Resort, där har de wet t-shirt contest-förhörerskor ryktas det om.:kär

Ja ett sånt samhälle som Markus förespråkar ser vi ju fram emot.

Det var fint av Bush att försöka smyga igenom Patriot Act II utan granskning också.
I den sägs bland annat fritt översatt: för terroristbrott behövs inte skälig misstanke för avlyssning, förhör eller fängslande. Den misstänkte har inte rätt att kontakta advokat eller få reda på vad han är misstänkt för då det är hemligstämplat.

Vad är då terroristbrott? Enligt Patriot Act är det ett brott som polisen anser vara terroristbrott.
Tack för den.

Dessutom håller jag med Jan Guillou: all brottslig verksamhet som kallas terroristbrott ÄR REDAN BROTTSLIGT. Det behövs inga 'terrorlagar', vi har dom ju redan. Fast det är klart, i dom andra lagarna måste polisen följa regler.

Markus: du tror på fullaste allvar att polisen inte kunde tagit fast terroristerna i UK senast utan att ha stöd av att tex kunna fänglsa deras farmor på obestämd tid? Eller utan att USA satte 3 svenska medborgare på svarta listan och förstörde deras liv?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg