Första licensträningen
Jaha, då var första licensträningen avklarad. Tom utan licens. Den ligger i brevlådan sägs det.
Var som vanligt ute i god tid, redan förrigår fixade jag till underkåpan som efter körningen på SRW tog i bakhjulet. Tänk va mkt man kan göra med några buntband...
Ni som sett cykeln vet att passformen på kåporna är närmast obefintlig.
Lastade med mig cykeln till stan där den fick stå över natten i mitt garage. Sov inte helt bra på natten med den lösningen. Måste försöka hitta på nåt annat bättre sätt.
Upp tidigt på morgonen o dra med cykeln till jobb. Började bra. Innan jag ens hunnit ut på motorvägen hade vår sköna gropiga Malmöasfalt fått cykeln på sniskan. Bara att stanna o bända o vrida o dona o ha sig. Jättekul i morgontrafiken...
Stack iväg från jobb vid 15.30 o efter en timmes färd var jag på Knudan. Det hade dykt upp en o annan bil, men mest MC. Packade av o stod mest o lullade lite. Betalade o var lite småorolig för om hojen skulle fungera bra nu efter allt det här jobbet.
10 minuter innan vårt första körpass (amatör 1), ska jag dra igång Silverpilen. Brukar kräva en kort löprunda för att den ska starta. Den här gången krävdes en lång. Sprang hela depån ner. Sprang hela depån upp igen. Helt död.
Min enorma kondition som jag tränat upp hela vintern (NOT!!) började göra sig påmind. Luft luft ge mig luuuft.
Nu kör folket ut på banan, körpasset börjar. Va fan, JAG då!!!?
Av med överdelen på skinnstället, bytade till andra mer springvänliga skor, ryggskydd av. Mer springa. Inte ett dugg händer. Andra rundan upp kommer Per (Diablo) till undsättning. Han undrar om inte jag borde köra istället för att springa. Han påpekar dessutom att den där röda knappen på styret, borde inte den stå på andra hållet!??
Det är JÄTTEBRA att försöka sprigna igång en cykel med dödarknappen inne!!!!!!! Okej, nu snurrade maskinen igång med en gång, jag ställde den ifrån mig o klädde på mig i all hast, dom andra körde ju redan för fullt.
Fan va högt den går...
Den har fastnat på 4000 varv. Micklade med tomgångsskruven. Hjälper inte. Jiddar med chokereglaget som jag trodde jag fixat till. Inget händer. Skitsamma, jag ska ut på banan!!
Hinner knappt ut på banan innan första blåflaggen kommer. Lite taskigt faktiskt, måste väl få lov att värma däcken iallafall.
Hann väl med 4 kanske 5 varv sen var passet slut.
Inte så skoj, hann i allafall ut på banan.
Vila. Inser att jag inte kommer att hinna plocka isär cykeln o dessmindre faktiskt hitta felet (4000 varvs problemet) o än mindre fixa till det till nästa körpass. Jag får leva med det helt enkelt.
Nästa körpass springer jag igång cykeln (med hjälp), det tog bara hela depån denna gången.
Kör o ställer upp. Tyvärr är jag aningen tidig o när vi står där går motortempen upp som fan. Vågar inte lita på mitt taskiga batteri ska fixa motorfläkten (om den ens finns...) så jag kör en runda i depån för att få iallafall lite luft på kylarn. Kör till änden av depån o sen upp igen på baksidan. hinner nästan hela vägen upp o ska köra ut på annan med dom andra. Då dör hojjäveln...
På det igen. Springa springa springa. Den tänder men inte hela vägen. Det luktar soppa. På väg att ge upp.
Då kommer en kille o undrar varför jag inte är på banan. Ett försök till. Med massa gas o putthjälp så snurrar den igång.
Ut på banan, äntligen!!
Hojen är skön i chassit, men jag har problem att hitta rätt växlar o är nog inte helt van vid att all effekt kommer en bra bit över 10.000 varv. Sen är nog hojen drevad efter en helt annan bana. Jag får nog rota lite i den där lådan med miljoner drev som jag fick till hojen. Provade att gasa lite på rakan för att se vad den apparaten ger o den skjuter på som fan upp och över 14.000 varv. Vilken best.

Tyvärr är inte hejdarna av samma kaliber. Man får dra till rejält för att cykeln ska stanna. Får ta en titt på det också. Kawans bromsar är mkt mysigare att ha att göra med...
Denna rundan fick jag faktiskt köra om.

Inte för att det gick nåt vidare fort men ändå. Man får vara glad för det lilla...
Sen gick en kille av o vi fick gå in i depån. Tyvärr så har inte alla lärt sig vad gul o rödflagg betyder så vi fick oss en utskällning också. Med all rätt. Hur fan kan ni beträda en bana utan att veta vad gul o röd flagg innebär? Skärp er för fan!
Well, vi fick ett varv till i allafall innan det hela var slut.
Sen var det bara att packa ihop skiten o köra hem.
Mkt packa o lite köra är väl summan av det hela. Nästa gång blir det nog att köra med gathoj. Det är väldigt mkt smidigare...
Jag vill passa på att tacka alla som hjälpte till att putta!
