Rapport ifrån RR träning Knudan 11/5

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kallt men torrt idag, några stycken som vurpade i kylan, Missilen ville inte gå rent mellan 10-13K och den blöddrade som en kall 240, alla rökte mig på rakan, troligen är det kit batteriet som inte orkar försörja kit spolarna med spänning (ingen genarator), kan även vara kit tändstiften eller kit förgasarna eller shit bakom styret.

Augustsson är en snabb j-l med tanke på att han aldrig har kört på Knudan, han rökte Jorpes och många andra Rookie Rävar, Nr 12 fick garagepyssel.
 
oFFkeFF skrev:
Vadfanken, krånglar missilen? Det är väl omöjligt?
Den gick som en tvåtaktare på rakan, troligen är batteriet kasst, jag har det på laddning i natt och ska leka outlaw i morgon på någon flygraka, måste ju testa skiten innan lördag :gnissla
 
GSXR1100R skrev:
Den gick som en tvåtaktare på rakan, troligen är batteriet kasst, jag har det på laddning i natt och ska leka outlaw i morgon på någon flygraka, måste ju testa skiten innan lördag :gnissla
Ähhh, skit i det!! Nu har du ju nåt att skylla på i B-racet åtminstonde.. Frågan e vad du ska gnälla på sen på eftermiddan!! ;)

Tackar för berömmet fresten.. :) Hoppas på mer hjälp av Brink på lördag så ska det nog kunna ordna sig detta med. Han förvandlade min hoj från gungstol till nåt som faktiskt gick att åka med!! :tummenupp Tusan tack för det!!
 
alakhai skrev:
Ähhh, skit i det!! Nu har du ju nåt att skylla på i B-racet åtminstonde.. Frågan e vad du ska gnälla på sen på eftermiddan!! ;)

Tackar för berömmet fresten.. :) Hoppas på mer hjälp av Brink på lördag så ska det nog kunna ordna sig detta med. Han förvandlade min hoj från gungstol till nåt som faktiskt gick att åka med!! :tummenupp Tusan tack för det!!
Brink är en klippa på dämparinställning, det känns som om jag borde köra max 3 varv på ERF:et :gnissla Inte lätt att vara gammal, fet & talanglös...
 
GSXR1100R skrev:
Brink är en klippa på dämparinställning, det känns som om jag borde köra max 3 varv på ERF:et :gnissla Inte lätt att vara gammal, fet & talanglös...
Ähh, ska du inte va sån.. Men du ska iaf inte köra mer än att du orkar va grillmästare på kvällen sen!! :)

Kanske blir lagom me 3 varv då?! :rolleyes: :tummenupp
 
alakhai skrev:
Tackar för berömmet fresten.. :) Hoppas på mer hjälp av Brink på lördag så ska det nog kunna ordna sig detta med. Han förvandlade min hoj från gungstol till nåt som faktiskt gick att åka med!! :tummenupp Tusan tack för det!!

Du var snabb din rackare :) Kul!

Det blir skoj på lördag. Gsxr 11 tusen erbjöd att sälja en "mutat" mekaniker som skulle infoltrera Mossberg/Sörebo/jorpes team o hälla grus i tanken... vilka fasoner. Var du hjärnan bakom detta verk? :rofl

:kiss Jorpes
 
alakhai skrev:
Ähh, ska du inte va sån.. Men du ska iaf inte köra mer än att du orkar va grillmästare på kvällen sen!! :)

Kanske blir lagom me 3 varv då?! :rolleyes: :tummenupp
Gatan i satan vilken träningsvärt man har idag, jag som gjorde en armhävning i vintras....
 
GSXR1100R skrev:
Brink är en klippa på dämparinställning, det känns som om jag borde köra max 3 varv på ERF:et :gnissla Inte lätt att vara gammal, fet & talanglös...

Se nu till att inte laga bajken. Nu har du ju något att skylla på. Den går dåligt....

Du var snabb ju! Mycke snabbara än andra blårökare

:kiss
 
jorpes skrev:
Du var snabb din rackare :) Kul!

Det blir skoj på lördag. Gsxr 11 tusen erbjöd att sälja en "mutat" mekaniker som skulle infoltrera Mossberg/Sörebo/jorpes team o hälla grus i tanken... vilka fasoner. Var du hjärnan bakom detta verk? :rofl

:kiss Jorpes
Shit busted again, vi som hade en plan, men eftersom vi nu känner till eran "hemliga taktik" så är ni redan kokta :hihi

Jag tycker det verkar konstigt att ens försöka köra hela ERF:et med en Paris-Dakar tank på 60 liter bara för att slippa tanka, förarbyte var tredje varv är oxå lite udda :va
 
jorpes skrev:
Se nu till att inte laga bajken. Nu har du ju något att skylla på. Den går dåligt....

Du var snabb ju! Mycke snabbara än andra blårökare

:kiss
Ingen dum ide, jag fyller på Mumlans lista med 99 dåliga ursäkter varför jag inte står på pallen.
 
GSXR1100R skrev:
Ingen dum ide, jag fyller på Mumlans lista med 99 dåliga ursäkter varför jag inte står på pallen.
Fan va du ska hacka på mej hela tiden! :mad:
Jag har aldrig haft nån ursäkt efter ett rejs! :confused:
 
Nr:18 skrev:
Fan va du ska hacka på mej hela tiden! :mad:
Jag har aldrig haft nån ursäkt efter ett rejs! :confused:
Du brukar sällan fullfölja ett race pga fjolliga ursäkter om termostater & annat som ger handviftningen ett ansikte.

:tungan
 
Första licensträningen

Jaha, då var första licensträningen avklarad. Tom utan licens. Den ligger i brevlådan sägs det.

Var som vanligt ute i god tid, redan förrigår fixade jag till underkåpan som efter körningen på SRW tog i bakhjulet. Tänk va mkt man kan göra med några buntband...
Ni som sett cykeln vet att passformen på kåporna är närmast obefintlig. :D
Lastade med mig cykeln till stan där den fick stå över natten i mitt garage. Sov inte helt bra på natten med den lösningen. Måste försöka hitta på nåt annat bättre sätt.

Upp tidigt på morgonen o dra med cykeln till jobb. Började bra. Innan jag ens hunnit ut på motorvägen hade vår sköna gropiga Malmöasfalt fått cykeln på sniskan. Bara att stanna o bända o vrida o dona o ha sig. Jättekul i morgontrafiken...

Stack iväg från jobb vid 15.30 o efter en timmes färd var jag på Knudan. Det hade dykt upp en o annan bil, men mest MC. Packade av o stod mest o lullade lite. Betalade o var lite småorolig för om hojen skulle fungera bra nu efter allt det här jobbet.

10 minuter innan vårt första körpass (amatör 1), ska jag dra igång Silverpilen. Brukar kräva en kort löprunda för att den ska starta. Den här gången krävdes en lång. Sprang hela depån ner. Sprang hela depån upp igen. Helt död.
Min enorma kondition som jag tränat upp hela vintern (NOT!!) började göra sig påmind. Luft luft ge mig luuuft.
Nu kör folket ut på banan, körpasset börjar. Va fan, JAG då!!!?

Av med överdelen på skinnstället, bytade till andra mer springvänliga skor, ryggskydd av. Mer springa. Inte ett dugg händer. Andra rundan upp kommer Per (Diablo) till undsättning. Han undrar om inte jag borde köra istället för att springa. Han påpekar dessutom att den där röda knappen på styret, borde inte den stå på andra hållet!??
Det är JÄTTEBRA att försöka sprigna igång en cykel med dödarknappen inne!!!!!!! Okej, nu snurrade maskinen igång med en gång, jag ställde den ifrån mig o klädde på mig i all hast, dom andra körde ju redan för fullt.
Fan va högt den går...

Den har fastnat på 4000 varv. Micklade med tomgångsskruven. Hjälper inte. Jiddar med chokereglaget som jag trodde jag fixat till. Inget händer. Skitsamma, jag ska ut på banan!!
Hinner knappt ut på banan innan första blåflaggen kommer. Lite taskigt faktiskt, måste väl få lov att värma däcken iallafall. :tungan
Hann väl med 4 kanske 5 varv sen var passet slut.
Inte så skoj, hann i allafall ut på banan.

Vila. Inser att jag inte kommer att hinna plocka isär cykeln o dessmindre faktiskt hitta felet (4000 varvs problemet) o än mindre fixa till det till nästa körpass. Jag får leva med det helt enkelt.

Nästa körpass springer jag igång cykeln (med hjälp), det tog bara hela depån denna gången. :tungan
Kör o ställer upp. Tyvärr är jag aningen tidig o när vi står där går motortempen upp som fan. Vågar inte lita på mitt taskiga batteri ska fixa motorfläkten (om den ens finns...) så jag kör en runda i depån för att få iallafall lite luft på kylarn. Kör till änden av depån o sen upp igen på baksidan. hinner nästan hela vägen upp o ska köra ut på annan med dom andra. Då dör hojjäveln...
På det igen. Springa springa springa. Den tänder men inte hela vägen. Det luktar soppa. På väg att ge upp.
Då kommer en kille o undrar varför jag inte är på banan. Ett försök till. Med massa gas o putthjälp så snurrar den igång.
Ut på banan, äntligen!!

Hojen är skön i chassit, men jag har problem att hitta rätt växlar o är nog inte helt van vid att all effekt kommer en bra bit över 10.000 varv. Sen är nog hojen drevad efter en helt annan bana. Jag får nog rota lite i den där lådan med miljoner drev som jag fick till hojen. Provade att gasa lite på rakan för att se vad den apparaten ger o den skjuter på som fan upp och över 14.000 varv. Vilken best. :D Tyvärr är inte hejdarna av samma kaliber. Man får dra till rejält för att cykeln ska stanna. Får ta en titt på det också. Kawans bromsar är mkt mysigare att ha att göra med...
Denna rundan fick jag faktiskt köra om. :D Inte för att det gick nåt vidare fort men ändå. Man får vara glad för det lilla...

Sen gick en kille av o vi fick gå in i depån. Tyvärr så har inte alla lärt sig vad gul o rödflagg betyder så vi fick oss en utskällning också. Med all rätt. Hur fan kan ni beträda en bana utan att veta vad gul o röd flagg innebär? Skärp er för fan!
Well, vi fick ett varv till i allafall innan det hela var slut.
Sen var det bara att packa ihop skiten o köra hem.
Mkt packa o lite köra är väl summan av det hela. Nästa gång blir det nog att köra med gathoj. Det är väldigt mkt smidigare...

Jag vill passa på att tacka alla som hjälpte till att putta! :tummenupp
 
Last edited:
CorbenDallas skrev:
Jaha, då var första licensträningen avklarad. Tom utan licens. Den ligger i brevlådan sägs det.

Brukar kräva en kort löprunda för att den ska starta. Den här gången krävdes en lång. Sprang hela depån ner. Sprang hela depån upp igen. Helt död.
Min enorma kondition som jag tränat upp hela vintern (NOT!!) började göra sig

Du e en löpsnabb rackare. kommer garanterad lätta 5 kg o ha RR sektionen bästa kondis :tummenupp
 
CorbenDallas skrev:
Av med överdelen på skinnstället, bytade till andra mer springvänliga skor, ryggskydd av. Mer springa. Inte ett dugg händer. Andra rundan upp kommer Per (Diablo) till undsättning. Han undrar om inte jag borde köra istället för att springa. Han påpekar dessutom att den där röda knappen på styret, borde inte den stå på andra hållet!??
Det är JÄTTEBRA att försöka sprigna igång en cykel med dödarknappen inne!!!!!!! :tummenupp

Klassiskt rookie misstag, konstigt nog funkar allt hemma i garaget, men på banan så ramlar skrotet i bitar, min ljuddämpare lossnade igen och jag börjar tröttna på skramlaskakin, tacka vet jag Suzuki.
 
GSXR1100R skrev:
Klassiskt rookie misstag, konstigt nog funkar allt hemma i garaget, men på banan så ramlar skrotet i bitar, min ljuddämpare lossnade igen och jag börjar tröttna på skramlaskakin, tacka vet jag Suzuki.

O vad får dig att tro att Susugin skulle vara bättre?? Tacka vet jag min trogna Kawa, den klyddar fan inte. :D
 
jorpes skrev:
Du e en löpsnabb rackare. kommer garanterad lätta 5 kg o ha RR sektionen bästa kondis :tummenupp
Ja, ska det fortsätta så här så lär jag väl få det... vare sig jag vill eller ej.
Lätta 5kg hade ju inte heller skadat :D
 
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Back
Top