Rapport från R600 på LMS rookiehelg 2011

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja!

Då har jag äntligen plitat ihop en racerapport från helgens övningar nere på Sviestad!

Stort tack till Johan L för bilden och till LMS för att ni fixar rookiehelgerna och valde mig som omslagspojke på hemsidan :tummenupp 15s of fame :hihi

Just ja, rapporten finns som vanligt under Racing på www.hoztic.se :)

Jasså, det var du som låg precis framför mig när han highsidade i esset? Jag tänkte precis: - Fan, jag hinner inte om, nu kommer jag tappa hänget på honom! men två sekunder senare var han i luften och det slog gnistor om fotpinnarna som hojen studsade på. Då var jag lite glad att jag inte hunnit om och låg precis efter. :)

Superbra kört Johan, 1.02 ÄR en kanonbra tid. :klappar:klappar
(fast det var så många som körde superduper fort)

Det såg riktigt sansat & stabilt ut:tummenupp så du hittar nog nån/några sekunder till.
(har 200 halvbra bilder från lördagen, upplagda på facebook... är du reggad där? )

Kan tillägga att jag fått en helt ny respekt för funktionärer.:Bugar:Bugar
Direkt efter vurpan i esset, kutade jag på vänster sida av banan fram till förare/hoj samtidigt som de andra hojarna körde förbi 3-4m ifrån mig.

De flesta (eller alla?) slog nog av en del på gasen, men jag vågade inte släppa banan med blicken av rädsla att bli träffad av en till vurpa...
Riktigt läskigt.. Hoppas f.ö att det gick bra för föraren.

Testar länka till FB... (tvivlar på att det funkar....

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150280566516305.328644.725086304#!/photo.php?fbid=10150280590091305&set=a.10150280566516305.328644.725086304&type=1&theater

Gott jobbat Johan, 1.02,2 är kanon juh! :tummenupp

Sen tycker jag det verkar som hojens besiktningskarisma börjar ebba ut! Vill minnas att du tidigare sagt att besiktningen varit typ:
- Är inte det Mossbergs gamla hoj?
- Jo.
- Så bra, då var det klart!

Och så har hojen gått igenom. Med fjädrar...:)

Jasså, det var du som låg precis framför mig när han highsidade i esset? Jag tänkte precis: - Fan, jag hinner inte om, nu kommer jag tappa hänget på honom! men två sekunder senare var han i luften och det slog gnistor om fotpinnarna som hojen studsade på. Då var jag lite glad att jag inte hunnit om och låg precis efter. :)
Japp, det blev två väldigt spännande ögonblick rätt nära inpå där :(

Superbra kört Johan, 1.02 ÄR en kanonbra tid. :klappar:klappar
(fast det var så många som körde superduper fort)

Det såg riktigt sansat & stabilt ut:tummenupp så du hittar nog nån/några sekunder till.
(har 200 halvbra bilder från lördagen, upplagda på facebook... är du reggad där? )

Kan tillägga att jag fått en helt ny respekt för funktionärer.:Bugar:Bugar
Direkt efter vurpan i esset, kutade jag på vänster sida av banan fram till förare/hoj samtidigt som de andra hojarna körde förbi 3-4m ifrån mig.

De flesta (eller alla?) slog nog av en del på gasen, men jag vågade inte släppa banan med blicken av rädsla att bli träffad av en till vurpa...
Riktigt läskigt.. Hoppas f.ö att det gick bra för föraren.

Testar länka till FB... (tvivlar på att det funkar....

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150280566516305.328644.725086304#!/photo.php?fbid=10150280590091305&set=a.10150280566516305.328644.725086304&type=1&theater
Tackar! :)

Japp, ni funkisar gör ett riktigt bra och viktigt jobb under ganska otacksamma förhållanden, stort tack till er för det! :Bugar

Nix, jag finns inte på FB och länken fick jag inte kika på heller :(

Gott jobbat Johan, 1.02,2 är kanon juh! :tummenupp

Sen tycker jag det verkar som hojens besiktningskarisma börjar ebba ut! Vill minnas att du tidigare sagt att besiktningen varit typ:
- Är inte det Mossbergs gamla hoj?
- Jo.
- Så bra, då var det klart!

Och så har hojen gått igenom. Med fjädrar...:)
Tackar Magnus! :) Nu har jag bara 3,5s kvar till dina tider, och bevisligen är det ju mig det sitter i, hojen klarar det ju :)

Hehe, japp, karman har kanske runnit av lite, jag får jobba på att bygga upp en egen istället :)

Bra kört :tummenupp

Men som förespråkare av att det är materialet som sätter gränserna skulle jag rekommendera att du införskaffar en hoj med slirkoppling :)

Bra kört :tummenupp

Men som förespråkare av att det är materialet som sätter gränserna skulle jag rekommendera att du införskaffar en hoj med slirkoppling :)

Den har slirkoppling, dock första generationens, så den funkar mest bara som övervarvningsskydd och ger linjär motorbroms, jag måste fortfarande veta vad jag gör när jag släpper ut kopplingen i kurvor :(

Den har slirkoppling, dock första generationens, så den funkar mest bara som övervarvningsskydd och ger linjär motorbroms, jag måste fortfarande veta vad jag gör när jag släpper ut kopplingen i kurvor :(
Släppa ut kopplingen i en kurva? Det låter läskigt!

Du får hålla en rakare linje in i Torparn och sen drifta ut, då jazzar det bara lite när man växlar ner :)

Fan, jag skulle kanske starta en RR-skola och berätta hur man ska göra rent teoretiskt :D

Ecksakt! Och sedan, strax innan apex, slår du på och driftar ut på rakan!

Hur svårt kan det vara?
Blir det inte ännu bättre om man lite snabbt studsar så att hojen står längs med rakan, då kan man ju gasa fullt ännu fortare :D

Mellangasa lite mer mellan växlingarna kanske? :)
Låt dig inte luras av det långa håret, jag är man, simultankapaciteten är kraftigt begränsad :fakta :gnissla

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!