Rapport från mitt B-race på Sviesad

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
Sitter hemma och skäms

Vi anlände till Sviestad på torsdag vid 17-tiden. Vi slog läger bredvid Penguin-Björn och Anneli. Senare dök DQ upp och parkerade sig i tältet. Efter lite allmänt depåmingel under kvällen blev det tidigt i säng. Jag vaknade av mig själv kl 06.50. Under natten/morgonen hade depån fyllts på av div. glada rookisar. Det blev en lugn frukost i jazz-loungen.
Snart var det då dags för kval. Första kvalet gick sisådär, dåligt tempo och ryckig körning, 58.0 som bästa tid var inget att skryta med. På med nya slicks och ladda inför kval nr två. Det kändes direkt bättre och jag satte redan efter några varv 57.1 vilket också blev bästa tid. Jag hade väl velat haft en 56:a men lyckades tyvärr inte med det. Däremot körde jag många låga 57:or och det kändes ju skönt, nu borde väl 56:or komma på racet?

Dags för race. Vad händer då???
Jag gör en bra start och är uppe bredvid Sandell, som stod snett framför mig, inför esset men lyckades inte komma förbi. Sen fick jag tydligen för mig att det inte var race utan en trevlig liten touringrunda runt Sviestadbanas fina natur. Väl framme vid torpan. Oj här måste jag ta det lugnt så jag hinner titta på alla fina blommor och hälsa på alla glada fåglar. Skyndar efter ett tag ned till Bergskurvan för att även där bromsa i tid för ännu en fin naturupplevelse. På målrakan kan man ju ta sig tid och titta om det är någon man känner igen i publiken. Så där fortsatte jag varav efter varv. 57,9 bästa tid FEMTIOSJUNIO. Jag sitter hemma och skäms. När det är race är ju tanken att man ska köra FORTARE inte långsammare. :kocko :huvet
Så fort ni ser mig ska ni slå mig :fatta! och skrika 57.9, din sopa.

Stort grattis till Marie som körde sin första tävling och satte ny personbästa tid. :tummenupp Stort grattis även till Tobbe som kör grymt bra. :fyllisar

Tack till LMS och alla funkisar som gjorde ett kanonjobb. :klappar

Du körde iaf fortare än förra året! :)

Bara komma igen till Åsen. Nu tar vi dom!

Du skulle ha tagit en pirog till, då hade du fått bråttom att gå i mål och ta dig till toaletten. :fakta

Tackar för lånet av diverse verktyg förresten! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back