rappa på ni som ska ta körkort

Re: Re: Re: Re: Re: Kan ni sluta säga Norrland...

ambulans skrev:
Umeå-Kalmar = 100 mil.... vart vill du komma ??

Ingenstans för tillfället..trivs bra här hemma. Var bara en nyfiken fråga.

Det var ju jävla typiskt när man kör upp för bil den 5e... :finger

Vill inte alls vara petig nu...men Kalmar kan inte på något sett vara sveriges mittpunkt...? rent geografiskt sett så ligger sveriges mittpunkt någon kilometer söder om den jämtländska byn rätan (ligger längs 45an) det har jag fått lära mig...

ambulans skrev:
155 spänn e väl inte mkt att orda om... men nya avgiften är 645 :- missar man en gång.. då är de ju pengar helt plötsligt.

personligen tycker ja det är sjukt , hur fan ska ungdomar kunna ta körkort idag...
ja gav 375 :- för mitt mc kort men så är ju ja gammal åxå... :rolleyes:

Fick inte du ditt A-kort i samband när du tog ditt B-kort?? :D

Jag har för mig att du var ngnstans i den åldern ;)

Själv tog jag mitt kort maj -02 som kostade ca 5000:- skall då tilläggas att jag hade aldrig kört en mc innan, var t.o.m tvungen att fråga polaren hur växlarna låg på körskolecykeln. :rodnar

Iofs testade jag polarens HD sportster inom hans villaområde lite sommaren innan men på ca500m lär man sig inte att åka hoj + att skiten vibrerade så att k*ken höll på trilla av tyckte jag :eek:

ambulans skrev:
155 spänn e väl inte mkt att orda om... men nya avgiften är 645 :- missar man en gång.. då är de ju pengar helt plötsligt.

personligen tycker ja det är sjukt , hur fan ska ungdomar kunna ta körkort idag...
ja gav 375 :- för mitt mc kort men så är ju ja gammal åxå... :rolleyes:

fast dom där summorna är ju en piss i rymden om man jämför vad man betalar för körlektioner.. enl. smr tror jag det va så är "normal taxa 10/min" dvs en normal körlektion på 50 min kostar sonika 500 kr.. o du har inte mycket att säga till om ifall du vill uttnyttja körskolans tider för att köra upp..
iaf i stockholm e det ju månaders väntetid som privatperson, och du blir (iaf vad jag har hört) betydligt hårdare bedömd som privat än körskole elev.

Pondus skrev:
Fick inte du ditt A-kort i samband när du tog ditt B-kort?? :D

Jag har för mig att du var ngnstans i den åldern ;)

moohahahahahaaaaaaaa..... mjae, inte riktigt ... den regeln togs bort runt -75 jag tog mitt -83 på lätt... de blev ju tung automatiskt sen när man fyllde 18... men tung då o tung i da är inte riktigt samma sak :p

Första tunga hojen -85 va en Honda cb 900 Bouldor från -80 ... en blytung rackare som wobblade så de inte va sant när man kom över 170 blås... :skrämd skulle man svänga med den så fick man nästan ställa sig på ena sidan av hojjen o dra den ner i kurvorna.. annat va de när den byttes mot en Kawa Gpz 900 - 85:a ... då va man kuuuuuuuuung :p :p

Ska köra upp 19maj.. betalade in pengarna för nästan en månad sen och jag fick betala 640,- för uppkörningen :mad:

Nyheter
YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad