rappa på ni som ska ta körkort

Oj, 155 kr dyrare :skrämd

Känns nästan som en piss i Nilen om man tänker på alla andra kostnader med att åka hoj.

*SUCK*

Skriver teoriprovet den 25 och börjar köra den 28:e..Snacka om taskig tajming. :zpy

ambulans skrev:
ja alla har ju inte så gott ställt som du... :bow

Säkert!! Kyrkråttorna hånskrattar ju åt mig :( Men jag tycker iallafall inte att det är så dyrt att ta körkort, även om dom höjer.

Rigge skrev:
Säkert!! Kyrkråttorna hånskrattar ju åt mig :( Men jag tycker iallafall inte att det är så dyrt att ta körkort, även om dom höjer.

155 spänn e väl inte mkt att orda om... men nya avgiften är 645 :- missar man en gång.. då är de ju pengar helt plötsligt.

personligen tycker ja det är sjukt , hur fan ska ungdomar kunna ta körkort idag...
ja gav 375 :- för mitt mc kort men så är ju ja gammal åxå... :rolleyes:

Jag kör upp 15 maj o ber till gud att alla håller tummarna för mig samt att jag klarar mig. Orkar inte betala mer pengar till körskolor nu. Det är så fabulosans dyrt.

ambulans skrev:
155 spänn e väl inte mkt att orda om... men nya avgiften är 645 :- missar man en gång.. då är de ju pengar helt plötsligt.

personligen tycker ja det är sjukt , hur fan ska ungdomar kunna ta körkort idag...
ja gav 375 :- för mitt mc kort men så är ju ja gammal åxå... :rolleyes:

1200 nånting vart det för mig (och det var på den tiden det fanns färg-TV)

Det tycker jag inte jag är så farligt med tanke på att en uppkörningsgubbe ska ha lön och hoj att åka på under tiden man kör.

Rigge skrev:
1200 nånting vart det för mig (och det var på den tiden det fanns färg-TV)

Det tycker jag inte jag är så farligt med tanke på att en uppkörningsgubbe ska ha lön och hoj att åka på under tiden man kör.

ja nu är ju vägverket finansierat av skattepengar .. du betalar redan hans lön.. de kanske är för mkt begärt att de ska va billigt att ta körkort.. nåt som är nödvändigt i dagens samhälle.
10.000 är inte ovanligt om man inte kan ett skvatt om fordon.

En tjejkompis till mig tog sitt Bkort i norrland (Edsele?) för ett par år sen och hon fick pynta totalt 20´000kr. Det värsta var att halkbanan låg 10mil bort och hon var tvungen att ta lektioner dit. I januari... Det tycker jag är att mjölka pengar av stackars ungdommar.

Kan ni sluta säga Norrland...

...om allting? Det är ju skiiitstort (iaf på pappret) Stör mig som fan på detta oskicket. Var god & var mera specifika än så. Hur långt är det mellan Gävle och Kiruna egentligen?
Hatar förresten små Norrlänska orter, spec de i inlandet. Får panik. Tur man bor vid kusten :fakta

Re: Kan ni sluta säga Norrland...

Henken skrev:
...om allting? Det är ju skiiitstort (iaf på pappret) Stör mig som fan på detta oskicket. Var god & var mera specifika än så. Hur långt är det mellan Gävle och Kiruna egentligen?
Hatar förresten små Norrlänska orter, spec de i inlandet. Får panik. Tur man bor vid kusten :fakta

måste va jobbigt att haka upp sig på såna skitsaker....

Re: Re: Kan ni sluta säga Norrland...

ambulans skrev:
måste va jobbigt att haka upp sig på såna skitsaker....

Nä, inte speciellt men för tillfället har jag lite att göra.

Re: Re: Kan ni sluta säga Norrland...

soppatorsken skrev:
Jättelångt...

Hur långt är det till umeå från Sveriges mittpunkt?

Inte lika jättelångt men tillräckligt för att man ska bli less om man cyklar.

Re: Re: Re: Re: Kan ni sluta säga Norrland...

Henken skrev:
Var ligger Sveriges mittpunkt?
(ja, jag vet..107 mil från Umeå..men var hamnar man då?)

Umeå-Kalmar = 100 mil.... vart vill du komma ??

Re: Kan ni sluta säga Norrland...

Henken skrev:

Allt norr om Göta kanal e norrland!!! o sen hur stort de e spelar väl mindre roll.. :D :hej

Nyheter
Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här