ranking

alakhai skrev:
Jag har inte egentligen tänkt på denna skillnaden speciellt mycket men i år (första året jag inte kört SM-cross på 10 år) har jag tyckt att alla åkte med "fel" nummer eftersom man inte varit med i smeten hela tiden.
Frågan är om det inte är mer publikfriande och enklare om deras favoritförare har samma nummer som han/hon "brukar" ha?! Det är väl därför många väljer att ha kvar sitt nummer, det finns på gamla bilder, posters och andra reklamprylar.

Men det är ju bra information med topptio nr för då vet publiken hur det gick förra året. Men jag motsätter mig inte att man inte ska få behålla sitt nr. Jag har själv haft samma nr sen 96. Men innan dess var det oftas så att b-race arrangören gav dig ett nummer, så det blev till att byta varje race.

Var ju en tysk GP-förare som köpte start nr 6 från en medtävlande nått år på 90-talet eftersom hans kvinliga huvudsponsor krävde det då det hade anknytning till hennes och hennes företags verksamhetsområde...
 
nummer 6

Synd att SVEMO har sin etik policy. Blev förra året erbjuden spons från ett företag som sysslar i en lättklädd bransh men tackade nej.

Nordgren kan inte du jobba för en förändring!!

På vintern fick en lokal skoterförare spons han ahde en diskret dekal och delade ut DVD filmklipp på tävlingarna.
 
Steny skrev:
Synd att SVEMO har sin etik policy. Blev förra året erbjuden spons från ett företag som sysslar i en lättklädd bransh men tackade nej.

Nordgren kan inte du jobba för en förändring!!

På vintern fick en lokal skoterförare spons han ahde en diskret dekal och delade ut DVD filmklipp på tävlingarna.

Vad står det i etik policy:en? Att man inte skulle få göra reklam för något som har med sex att göra? Låter konstigt det som brukar förbjudas är väl sprit och tobak som är reglerat i lagen.
Sa du nej för att du själv behövde vara med eller?
Någon tjej kunde ju göra en Malin Bayard och sen ha pengar att fixa bra hoj, men visst RR-förare måste ju ha skinnställ.
 
Nordgren skrev:
Vad står det i etik policy:en? Att man inte skulle få göra reklam för något som har med sex att göra? Låter konstigt det som brukar förbjudas är väl sprit och tobak som är reglerat i lagen.
Sa du nej för att du själv behövde vara med eller?
Någon tjej kunde ju göra en Malin Bayard och sen ha pengar att fixa bra hoj, men visst RR-förare måste ju ha skinnställ.


Jag behövde inte vara med det hade nog sålt dåligt.
Det står någonstans i RF policy om jämstäldehet osv

Det var väl inte förenligt med en del övriga sponsorers jämställds planer
 
Nordgren skrev:
Men det är ju bra information med topptio nr för då vet publiken hur det gick förra året. Men jag motsätter mig inte att man inte ska få behålla sitt nr. Jag har själv haft samma nr sen 96. Men innan dess var det oftas så att b-race arrangören gav dig ett nummer, så det blev till att byta varje race.

Var ju en tysk GP-förare som köpte start nr 6 från en medtävlande nått år på 90-talet eftersom hans kvinliga huvudsponsor krävde det då det hade anknytning till hennes och hennes företags verksamhetsområde...
Tanken är ju god med att ha ett hyfsat rätt rankingsystem för publiken, sen hur långt man ska gå kan ju diskuteras. Men eftersom många ändå väljer att behålla "sina" nummer så faller det ju lite. Jag personligen tycker det är bättre att man själv kan välja och behålla sitt nummer än att man rankar alla elitförare som man gör i cross.

Som det är verkar va rätt okej, de 10 första får helt enkelt välja om de vill ha det låga numret eller behålla sitt gamla. Det viktiga är ju ändå att man har ett fast nummer hela säsongen.
 
*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back
Top