Ranka bästa sportväxten

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Fick ett infall att skapa denna tråd när jag läste tråden om krukväxter.

Så vilken är den bästa/coolaste/tuffaste växten?

Själv röstar jag på Saccharum officinarum. Jävla hård växt asså, där snackar vi effekt!

Red Savina Habanero - får du ner den kommer du leva i ångest inför toabesöket då den ska komma ut ;)

Wunder skrev:
2055131 Fick ett infall att skapa denna tråd när jag läste tråden om krukväxter.

Så vilken är den bästa/coolaste/tuffaste växten?

Själv röstar jag på Saccharum officinarum. Jävla hård växt asså, där snackar vi effekt!

Släng upp bilder då. :7peta

Jag har avskaffat traditionella krukväxter då jag tom lyckades ta död på en garderobsblomma (eller vad fan de där extremt tåliga sakerna heter).

Istället tog jag en kruka fyllde med jord och tryckte ner div metallskrot ortopederna tagit ur min kropp efter fullgjord läkning. Cheyen är dock inte lika övertygad om estitiken :gnissla

Röstar även här på den totalt odödliga "svärmorstunga" :tummenupp

tulpaner och andra lökar är bäst såhär års.

:)

Edit: Varför ligger min stegräknare där? Borde den inte sitta på byxorna? Hur ska jag annars vinna stegtävlingen med pappa?

Bifogat

• tulpaner.jpg
    tulpaner.jpg
    96.2 KB · Visningar: 151
Den här är hård tycker jag

Bifogat

• barrel-cactus.jpg
    barrel-cactus.jpg
    56.2 KB · Visningar: 86
Spik-klubba helt klart. Giftig som bara den med hallucinogena effekter och luktar fruktansvärt dessutom.
datustr7.jpg

COOL! Var får man tag i en sån? Skulle vara tuff att ha i en kruka hemma.

BTW så har jag en polare som lyckats riuktigt bra med brännässlor i sitt köksfönster!

sEiKo skrev:
2055520 Spik-klubba helt klart. Giftig som bara den med hallucinogena effekter och luktar fruktansvärt dessutom.
datustr7.jpg

Starstriker skrev:
2055531 COOL! Var får man tag i en sån? Skulle vara tuff att ha i en kruka hemma.

BTW så har jag en polare som lyckats riuktigt bra med brännässlor i sitt köksfönster!
Det är väl bara att gå ut och plocka en och odla upp, jag tror inte dom säljer fröer i blombutikerna direkt.
Det som är synd är att den bara är ettårig.
Blir bortåt 1m+, luktar illa men blommorna ska tydligen lukta gott.

morecore skrev:
2055551 Köttätande växt såklart! :yoparty
Dom är inte så roliga som dom ser ut. Jag har haft venus flugfälla men den jäveln bara dör ju. Det är inte direkt action i dom och allmänt jävligt struliga att äga.
Men det är roligt att slå ihjäl flugor som man matar den med förstås.

Boris JR skrev:
2055234 Jag har avskaffat traditionella krukväxter då jag tom lyckades ta död på en garderobsblomma (eller vad fan de där extremt tåliga sakerna heter).

Istället tog jag en kruka fyllde med jord och tryckte ner div metallskrot ortopederna tagit ur min kropp efter fullgjord läkning. Cheyen är dock inte lika övertygad om estitiken :gnissla

Jag tycker det var en cool idé :tummenupp

Funkar jättebra att odla hemma! Jag planterade ett litet frö en gång bara på kul och jisses vad det växte! Plantan stod i början i köksfölnstret och såg söt ut, men den växte snabbt till rent groteska proportioner (typ julgran). Hade inga lampor eller annat trams. Solljus och växtnäring funkade bra!

newstead skrev:
2055683 En sån här kanske?
cannabis.jpg

:näsblod

Starstriker skrev:
2055710 Funkar jättebra att odla hemma! Jag planterade ett litet frö en gång bara på kul och jisses vad det växte! Plantan stod i början i köksfölnstret och såg söt ut, men den växte snabbt till rent groteska proportioner (typ julgran). Hade inga lampor eller annat trams. Solljus och växtnäring funkade bra!
Kanske vore nåt att ha som julgran? Lite glitter och några kulor... :hihi

Edit: Kan ju bli en rolig julgransplundring oxå :D

Starstriker skrev:
2055710 Funkar jättebra att odla hemma! Jag planterade ett litet frö en gång bara på kul och jisses vad det växte! Plantan stod i början i köksfölnstret och såg söt ut, men den växte snabbt till rent groteska proportioner (typ julgran). Hade inga lampor eller annat trams. Solljus och växtnäring funkade bra!
Går det att på laglig väg få tag på frön? Jag tänkte då mest på industriverisionen som ser "rätt" ut men inte på långa vägar innehåller nog med "berusande ämnen".

sEiKo skrev:
2055867 Går det att på laglig väg få tag på frön? Jag tänkte då mest på industriverisionen som ser "rätt" ut men inte på långa vägar innehåller nog med "berusande ämnen".

Yepp. Det går. Köp en påse vanliga fågelfrån. I den blandningen brukar det finnas små runda hårda frön. Bara att sortera ut dom. De är behandlade för att de inte skall kunna gro, men vissa gror ändå om man lägger de i vatten några dagar. Sortera ut 20-30 st och lägg i blöt så ska du se att några börjar gro. Sen är det bara att plantera ut dom i krukor.

Starstriker skrev:
2055950 Yepp. Det går. Köp en påse vanliga fågelfrån. I den blandningen brukar det finnas små runda hårda frön. Bara att sortera ut dom. De är behandlade för att de inte skall kunna gro, men vissa gror ändå om man lägger de i vatten några dagar. Sortera ut 20-30 st och lägg i blöt så ska du se att några börjar gro. Sen är det bara att plantera ut dom i krukor.

Jag hittade ofta såna i mina föräldrars rabatter förut. Det var (antagligen...) fåglar som ätit fågelfrön och som sen skitit ut dom där. Eller så har jag bara väldigt liberala föräldrar. Haha

Asch! Ni snackar skit allihopa! :tungan
Ballaste växten är ju denna:

Praktbinka (Erigeron hybrid 'Rosa Triumph').
Halvfyllda blommor. Färg: rosa. Blomningsmånader: juni-augusti. Höjd: 60 cm. Läge: sol.

-Det hörs ju på namnet! :yoparty

(Inte så manligt med en rosa Triumph, kanske, men...)

Bifogat

• Erigeron%20hybrid%20'Rosa%20Triumph'.jpg
    Erigeron%20hybrid%20'Rosa%20Triumph'.jpg
    40.7 KB · Visningar: 53
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu