Random körningar 2011

Enox

1000 RRrrrr
Gick med
22 Jun 2010
Ort
helsingborg Ö
Hoj
05 Honda CBR1000 rr
Någon som e sugen på att köra i dag tänkte mig vid 14.00 tiden samling någon stans i HBG
 

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Söndagstur 22/5

Körning imorgon Söndag 22/5
Blir en runda på totalt ca 13-14 mil.

Avfärd från Strandvägen 11:00

Slut destination på Sofierokiosken för en liten glass eller nåt...
 

manneman

Guest
Klart vi gjorde. Vad tyckte du om rundan?

Cykelvägar med massor av grus och tjälskador som är rena skateboardramperna sänker nöjet totalt tillsammans med ett självmordstempo på dylika sträckor eller att det ska gassas i 352 på rakorna.
Ärligt talat är jag pissless på att köra som en KamiKaZepilot, tre man har trillat av pinnen enbart den gångna veckan och jag hade träffat 2 av dem IRL, en polare ligger på sjukhus med söndertrasat ben som förmodligen aldrig blir helt bra så det är inte kul längre i år. :(
135 km/h på en asfalterad skogsstig med hus på var sida känns inte motiverat...
Jag kör hoj, det är ett måste för mig men jag har en 14 årig påg, en 17 årig tös och en 43 årig dam som sitter och väntar på mig och ska jag köra med livet som insats så står jag över hädanefter.
 
Last edited:

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Cykelvägar med massor av grus och tjälskador som är rena skateboardramperna sänker nöjet totalt tillsammans med ett självmordstempo på dylika sträckor eller att det ska gassas i 352 på rakorna.
Ärligt talat är jag pissless på att köra som en KamiKaZepilot, tre man har trillat av pinnen enbart den gångna veckan och jag hade träffat 2 av dem IRL, en polare ligger på sjukhus med söndertrasat ben som förmodligen aldrig blir helt bra så det är inte kul längre i år. :(
135 km/h på en asfalterad skogsstig med hus på var sida känns inte motiverat...
Jag kör hoj, det är ett måste för mig men jag har en 14 årig påg, en 17 årig tös och en 43 årig dam som sitter och väntar på mig och ska jag köra med livet som insats så står jag över hädanefter.

Jag körde inte fortare än 120 på rakorna, någon gång uppe i 140.

Och om du tycker det går för fort i svängarna så kör ditt eget tempo.
Om jag eller andra vill köra fortare och inte har några problem med tjälskador eller en grusrand i mitten av vägen så är det väl upp till oss hur fort vi vill köra där. Man väntar ändå upp i nästa korsning.
Jag kör hellre på en liten skogsväg där det kan finnas lite tjälskador och sånt än på en väg som bara går rakt fram.

För min egen del har jag INTE kört speciellt fort idag. Jag har hela tiden haft marginalen på min sida. Alla kör vi olika, har olika hojar, olika mycket erfarenhet o.s.v.

Det har absolut inte varit något "självmordstempo" idag då Snaggis som inte är så van förare som dessutom aldrig kört på dessa vägar hängde på bra. Och Marcus som även hade sin tjej med där bak.
 

manneman

Guest
Jag körde inte fortare än 120 på rakorna, någon gång uppe i 140.

För den som kör först så går det sällan i warpspeed, för de som ligger i dragspelet bakom är det dock en annan femma, hur som helst är det bra skillnad på en vanlig tråkig landsvägsraka, asfalterad skogsstig och riktiga hojvägar typ Bassholma, Trollenäs eller Stenestad.

Asfalterad skogsstig med feta tjälskador och dyngmycket grus kallar iaf inte jag för hojväg utan ren idioti. Vi är polare André så jag tycker vi tar det här privat även om jag ville sätta in ett frustrationspoäng.
 

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
För den som kör först så går det sällan i warpspeed, för de som ligger i dragspelet bakom är det dock en annan femma, hur som helst är det bra skillnad på en vanlig tråkig landsvägsraka, asfalterad skogsstig och riktiga hojvägar typ Bassholma, Trollenäs eller Stenestad.

Asfalterad skogsstig med feta tjälskador och dyngmycket grus kallar iaf inte jag för hojväg utan ren idioti. Vi är polare André så jag tycker vi tar det här privat även om jag ville sätta in ett frustrationspoäng.

Det är helt ok Manne. Poängen va att man behöver inte köra fortare om man är längre bak. Man behöver inte köra "ikapp" då man vet att man väntar in alla en bit fram. Sen vad det gäller vägar är såklart helt individuellt vad man tycker om.
Jag gillar såklart också såna vägar som du pratar om.
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Personligen är jag positiv till sådana vägar vi körde idag, så som bassholma och liknande, (SE inte den dåliga transportsträckan vid Eket (?)). Personligen försöker jag att alltid hålla mig på "min" sida vägen, dels för att vara på den säkra sidan den dagen det kommer möte och dels för att det blir mer utmaning, med mer nerlägg, hårdare inbromsning och såvidare. På mindre vägar är det helt klart upp till var och en att hålla sitt eget tempo, Beshar höll ett behagligt tempo och kom alltid ifatt i nästa korsning. Jag skulle aldrig köra snabbare än vad jag själv klarar av, definitivt inte med Emmelie bakpå. Jag menar inte att sätta någon på pott-kanten utan vill bara lägga in min åsikt med god ton.
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Jag och gtrpro hade tänkt köra lite imorgon på dagen eftersom många är lediga.
De är tänk att vi kör runt 1 tiden.

Kan träffas på Statoil på ättekulla.

1. Bjork3n
2. Gtrpro
3.
4.
 

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Imorgon fredag ska jag, kriss, och Serenity köra en tripp. Vi möts i Helsingborg (förslagsvis strandvägen) för att senare möta upp ett gäng i Ängelholm.

Vi träffas vid strandvägen (bestämmer jag nu :p) kl 16.00 för avfärd ca 16.15. Ta med dig en fulltankad hoj, och ett glatt humör.

Jag vill Gazza:
1. Naderi
2. Kriss
3. Serenity
4.
5.
6.
 

Enox

1000 RRrrrr
Gick med
22 Jun 2010
Ort
helsingborg Ö
Hoj
05 Honda CBR1000 rr
Imorgon fredag ska jag, kriss, och Serenity köra en tripp. Vi möts i Helsingborg (förslagsvis strandvägen) för att senare möta upp ett gäng i Ängelholm.

Vi träffas vid strandvägen (bestämmer jag nu :p) kl 16.00 för avfärd ca 16.15. Ta med dig en fulltankad hoj, och ett glatt humör.

Jag vill Gazza:
1. Naderi
2. Kriss
3. Serenity
4.
5.
6.

Tycker jag låter fint hörs senare
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Jag slutar jobba 4.. :( ni kan knte skjuta på den lite?
 

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Enox: Kommer du dyka upp? Vi kommer att ses där vid 16, o så tar vi nån glass/ dricka och ger gtrpro lite mer tid så han kan haka på :)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top