Rampuckar??

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Tänte lite i min ensamhet. (Ja, jag kan faktiskt tänka.. :p )

Möjligt att jag är dumare än tåget men....
Sätter man rampuckar på hojen för att skydda kåpor / Kylare whatever.. Om man då trillar så tar puckarna smällen, men får inte ramen en smäll då också då puckarna sitter fast på ramen, eller???? :confused:

det där tänkte jag fråga om med, sen undrar jag varför de är så jävla dyra med, det är ju bara små jäkla skydd.
Fins det billiga nånstans i stället för de där 750spänns grejorna.

skit i rampuckarna, har sett allt för många hojar med avbrutna ram/motorfästen.

ge tusan i att vurpa i stället.....

har du fått i hopa hojen föresten????

Köp puckar! så slipper du köpa kåpor en ång i månaden....

Har Rg puckar på min R6:a efter 2 lowsiders och 1 highsider är allt helt ok innu.....

Tänk så här skulle ramen gå sönder av rampucken då är det en hård smäll, vad tror du händer med ramen vid en sådan smäll utan puck???Går fästet så är det bara att sveta ihop det igen.

Här har du en till som är för puckar! :tummenupp

<------- Du ser ju på avataren hur nöjd jag är...

För!!!!!

inte för att jag själv hade det, men så fick jag också sitta med glasfiberspackel efter varje helg!

har däremot sätt på många krachade hojjar hur stor nytta det gör!

Det finns ju någon här på Sporthoj som svarvar egna efter beställning, Inte så dyra heller, inte mer än 6-700.

//A.

Jag har fått användning (eller hur man vill tolka det) av mina rampuckar när jag vurpade, men motorfästet i ramen gick åt skogen, men om jag inte haft puckarna så kanske nånting värre hade hänt, vem vet.

Så jag vet inte om jag är för eller emot, men puckarna sitter kvar

Det finns puckar som sitter i ett fäste som i sin tur är fäst i ramen, vid en hård marksyning böjs bara fästena, men motorfästet förblir helt, funkar vad jag vet mkt. bra!
Jag kommer att ta fram en sådan konstruktion under vintern, så är ni intresserade så hör av er till våren.

Det är skillnad på olika rampuckar.

RG puckarna som jag hade på min 750 höll bra.
om du ska svarva själv är det viktigaste att du har en "mjuk" bult annars är risken stor att du knäcker motorfästet. dom har dessutom en inner hylsa av metall så att själva pucken kan rotera runt bulten när den dunkar i marken så så sätt minskar också risken för att vrida/knäska av bulten.

Jag har inte sett en enda hoj som knäckt motorfästet när dom haft de "dyra" RG puckarna, och jag har sett många krasher inklusive min egen. (dom blir böjda och jävliga men varken puckarna eller motorfästet knäcks)

Baronen tex har mig veterligen hemmagjorda eller hur ?

KÖP puckarna det är en kanongrej!!

/KetogaN

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back