Ramlager?

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
håller på att beställa vev o ram lager till min cross & blir lite förvirrad angående dom andra lagrerna i motorn.
vad heter dom andra lagrerna som sitter i växelhuset?
någon som vet hur många dom är där, 5st eller?
kan inte hitta några andra lager än dom två som sitter i vevhuset, att beställa då menar jag.
om jag nu ska byta lager vill man ju byta alla i motorn :va

suzuki rm250

Läge att leta rätt på en sprängskiss med artikelnummer... :) Det lär inte vara något problem med hjälp av google.

Läge att leta rätt på en sprängskiss med artikelnummer... :) Det lär inte vara något problem med hjälp av google.

oki vad har vi forum till då?
om vi nu bara ska tipsa varandra om google hela dagarna :D

söker jag på växellådslager kommer det inte fram annat än skit
men det du försöker säga är det att det inte finns några försäljare på nätet som säljer dessa lager?
så jag måste själv beställa rätt lager med bara hjälp av måtten?
finns det inte olika lager också som tex täta lager o massa olika beteckningar?
skulle inte tro att det finns med på en sprängskiss :rolleyes:

Jag menar, sprängskiss för din specifika hoj, med artikelnummer för respektive lager.

Lagren har inga speciella namn, utan det är enbart artikelnummer du får gå på, alternativt ramla in på sukahandlarn' och säga "beställ alla lager i motorn, fixa!". :hihi

Eller så river du, och handlar de lager du kan på Momentum (t.ex) och det finns en risk att du sparar en slant, men det är lättare att göra det om du har ett lagernummer (står stansat på lagren).

Rock on!

/J

http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm har sprängskisser till 2005 RM250 i alla fall.
Gå in på siten välj årsmodell och sedan hojmodell och sedan tex transmission så hittar man i alla fall orginaldelarna
Jag hittar 4 st till lådan, samt 2 till veven men det finns sägkert fler

Last edited:
oki vad har vi forum till då?
om vi nu bara ska tipsa varandra om google hela dagarna :D

söker jag på växellådslager kommer det inte fram annat än skit
men det du försöker säga är det att det inte finns några försäljare på nätet som säljer dessa lager?
så jag måste själv beställa rätt lager med bara hjälp av måtten?
finns det inte olika lager också som tex täta lager o massa olika beteckningar?
skulle inte tro att det finns med på en sprängskiss :rolleyes:

Transmission shaft bearing är nog den vanliga anglosaxiska benämningen.

Men plocka ner motorn och spana in vad lagret heter. I ytterbanan står tex 6205 c3 (KTM 250) då går du in på momentum eller annan industrileverantör och beställer det.

En sökning på "suzuki rm250 exploded view" ger ju ett inte helt ointressant antal bra hits..
T o m bilder..!

Årsmodell?

Jag spanade lite priser förut hade då en 06:a.

"Special" lager till ramlager med en svarvad kant. Fanns bara orginal att köpa då. SNUSKIGT dyrt.

Men nu finns det som tur är Pivot works kit med ramlager och packboxar för ca. 1000 - 1200:-

"Trans shaft bearing" har också en svarvad kant och kan klassas som speciallager. Orginal går lös på en dryg 500:- Också dyrt som fan, men vad ska man göra om grejorna är slut?

Resternade 3 vxl-låds lager är standard lager!

Renovera du bör du även byta vevstaks kit och kolv!

Är det att rekommendera att byta alla andra lager i motorn när man ändå är igång?
Tänker på nallåager på axlarna och koppling osv.

Årsmodell?

Jag spanade lite priser förut hade då en 06:a.

"Special" lager till ramlager med en svarvad kant. Fanns bara orginal att köpa då. SNUSKIGT dyrt.

Men nu finns det som tur är Pivot works kit med ramlager och packboxar för ca. 1000 - 1200:-

"Trans shaft bearing" har också en svarvad kant och kan klassas som speciallager. Orginal går lös på en dryg 500:- Också dyrt som fan, men vad ska man göra om grejorna är slut?

Resternade 3 vxl-låds lager är standard lager!

Renovera du bör du även byta vevstaks kit och kolv!

har precis köpt vevstaks sats inkl lager & ramlager
nu ska jag riva skiten & se hur många andra lager det finns o försöka hitta nya, nål lager o packboxar ser jag som självklart att byta
kolv blir lite dyrare då cylindern behövs göras om då kolven är special tillverkad ska typ vara 66 orginal men är 72.95mm :gnissla

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard