Ramlager Blata-kopia

Passe

passe
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Fireblade cbr 954 -02
Är det någon som vet beteckningen på ramlagren till blata-kopian, skf-nummer eller mått på lagren. Även hjul-lagrens beteckning samt pack-boxar till motorn vad de har för mått eller beteckning.

Passe skrev:
Är det någon som vet beteckningen på ramlagren till blata-kopian, skf-nummer eller mått på lagren. Även hjul-lagrens beteckning samt pack-boxar till motorn vad de har för mått eller beteckning.

Gå in på http://www.pocketbikeplanet.com/ och sök så kommer du säkert att hitta svar på dina frågor. Blatan används ganska flitigt i USA.

/7an

Kullagrerna skall vara 6203 (storleken). Sen bör dom ha toleransen C3. Packboxarna skall vara 25-17-4mm. Prova att kontakta Jacking AB i Stockholm, dom är lätta att ha att göra med. Köpte alla mina lager / bultar och packboxar där när jag hade min Blata kopia.

Michael

vilka fler lager skall man byta ut när man delar på motorn? Till vatten-pumpen, lager? Packbox? Beteckning+mått?

mullerhawk skrev:
Kullagrerna skall vara 6203 (storleken). Sen bör dom ha toleransen C3. Packboxarna skall vara 25-17-4mm. Prova att kontakta Jacking AB i Stockholm, dom är lätta att ha att göra med. Köpte alla mina lager / bultar och packboxar där när jag hade min Blata kopia.

Michael

Vattenpump och packboxar till dom har jag tyvärr inte en susning om, då min var en luftkyld Blata kopia (Sendai Tai Chi). Ramlager är iallafall 6203(C3) och packboxarna enligt ovanstånende mått.

Michael

Passe skrev:
vilka fler lager skall man byta ut när man delar på motorn? Till vatten-pumpen, lager? Packbox? Beteckning+mått?

Toleransen C3, vad står den för? Har skaffat 6203 men det står inget om C3 på lagren. Kommer den att rasa om jag använder dessa lager, det är SKF lager.

mullerhawk skrev:
Vattenpump och packboxar till dom har jag tyvärr inte en susning om, då min var en luftkyld Blata kopia (Sendai Tai Chi). Ramlager är iallafall 6203(C3) och packboxarna enligt ovanstånende mått.

Michael

C3 står för att den har en lite större tolerans, står det inget så brukar det vara C4 och det funkar det med.

C3 brukar man använda inne i motorn ( ramlager, 2-takt) ex.vis då det ger en lite större säkerhet pga. olika värmeutvidgningar.

Jörgen , vobblaracing.se

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...