Ramen gick av vid krasch gsxr 1000 k8, fabriksfel?

En som jag känner råkade komma lite för fort in i en rondell med sin hayabusa och valde att lägga sig, Den ramen rök rakt av den med på precis samma sätt när den träffade kantstenen på ca 10,12 cm hög.

hojen KANADE på sidan in i kantstenen o det höll skrotet inte för:arsele känns som om suzuki ligger lite förnära gränsen till att vara för vek i ramarna.

mvh
 
En som jag känner råkade komma lite för fort in i en rondell med sin hayabusa och valde att lägga sig, Den ramen rök rakt av den med på precis samma sätt när den träffade kantstenen på ca 10,12 cm hög.

hojen KANADE på sidan in i kantstenen o det höll skrotet inte för:arsele känns som om suzuki ligger lite förnära gränsen till att vara för vek i ramarna.

mvh
Nja, dels kräver ju "vi" att hojarna väger minimalt, dels är det en helt annan typ av krafter när man slänger hojen in i en trottoarkant än när man kör med den. Att lyfta en 20kg-hantel är ju inga som helst problem, men testa att tappa den på armen får du se ;)
 
Håller ramen för normal körning är det inget fel på konstruktionen. Anser man att vurpor och frontalkrockar som innehåller hastiga stopp är normal körning bör man ta sig en funderare över om man alls är lämplig att framföra en MC...
:D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top