Ramen blir mycket varm, Gixxer 1000

Nå, kom du fram till nått? Intressant att veta. :D

Sen kan jag informera om att min FZR 1000 blir varm i ramen när jag kör, inte skål het dock.
 
Varit med om en kille med samma problem med en R1:a.

Han var rätt ny och tog lite udda spårval ibland där det låg massa gummirester, då han ej hade nåt skydd för oljekylaren, under den vid kåpan samlade han på sätt rätt bra med gummi i båten och vid vissa tillfällen fastnade dessa på grenröret och då började det lukta bränt gummi.

Inget konstigt med det utan rätt logiskt.
 
Last edited:
Alla hojjar blir varma, körde med min 2h ungefär på landsvägar brände mig om jag tog på ramen
 
Hänz teori låter bäst hittills, gammal gummikorv som flygit upp på nåt varmt ställe. Jag har kört bandagar med min K5'a sen 2007 och inte råkat ut för detta själv.

Körde du nåt mer denna dag? Luktade det igen?
 
Hänz teori låter bäst hittills, gammal gummikorv som flygit upp på nåt varmt ställe. Jag har kört bandagar med min K5'a sen 2007 och inte råkat ut för detta själv.

Körde du nåt mer denna dag? Luktade det igen?

Har börjat köra lite på bakhjulet, så det kan ju vara något som ändrat plats under de övningarna :hihi
Kan ju hända att framhjulet kommer ner lite väl snabbt ibland.

Doften vet jag att den är ny, angående ramen, så tyckte båda instruktörerna att den var ovanligt varm, men jag vet inte om den blivit lika varm innan, men att jag inte har märkt det. Hur blir din ram? Är det så att du inte kan ha handen på den efter 20 min på banan?
 
Körde du nåt mer denna dag? Luktade det igen?[/QUOTE]

Börjar få bra lutning på hojen, så tyvärr lutade jag hojen tills växelspaken slog i marken och gick sönder.
Hade ingen större betydelse för banan, då jag bara kör i 2:an, och det gick bra att starta från 2:an, men kan inte ut och köra i trafiken innan det är fixat.
 
Min BMW S1000RR blev satans varm om ramen. Därför många monterade kolfiber-ramskydd, för att slippa bränna sig. Med skinnpyjamas var det inte så det brändes, men i jeans var det gränsfall att det gick. Tror det var en säkerhetsåtgärd från BMW :)

PS. Försökte mig på california-utstyrsel en gång, shorts alltså. Kunde inte köra mer än 1km, sen brände jag sönder mina lår. Aldrig mer shorts.
 
Körde du nåt mer denna dag? Luktade det igen?

Börjar få bra lutning på hojen, så tyvärr lutade jag hojen tills växelspaken slog i marken och gick sönder.
Hade ingen större betydelse för banan, då jag bara kör i 2:an, och det gick bra att starta från 2:an, men kan inte ut och köra i trafiken innan det är fixat.[/QUOTE]

Testa att hänga mera, börjar fotpinnar och pedaler ta i så hänger man antingen fel eller för lite.
 
Min BMW S1000RR blev satans varm om ramen. Därför många monterade kolfiber-ramskydd, för att slippa bränna sig. Med skinnpyjamas var det inte så det brändes, men i jeans var det gränsfall att det gick. Tror det var en säkerhetsåtgärd från BMW :)

PS. Försökte mig på california-utstyrsel en gång, shorts alltså. Kunde inte köra mer än 1km, sen brände jag sönder mina lår. Aldrig mer shorts.

+1 på den. Efter ett pass ligger tempen på 100-110 grader enligt termometern och man vill definitivt inte lägga handen på ramen :crash

Till TS: Oroa dig inte, bara att tuta och köra :tummenupp
 
Inget som ligger mot ljuddämparen eller rören?
Du har inte bytt olja nyss och fått lite motorolja på grenrören?
 
Inget som ligger mot ljuddämparen eller rören?
Du har inte bytt olja nyss och fått lite motorolja på grenrören?

Inget som ligger mot ljuddämparen, och oljan bytades för 300 mil sedan.
 
Har förmodligen inget med ts fall att göra men jag kände vid ett tillfälle lukten av bränt gummi när jag kom hem från en vanlig tur. Jag behövde inte göra en detaljundersökning för att hitta orsaken - fastbränt gummi på ljuddämparen. Tidigare under dagen skjutsade jag en brewd och hon hade uppenbarligen vid nåt tillfälle vilat foten på ljuddämparen istället för pinnen :huvet
 
Har förmodligen inget med ts fall att göra men jag kände vid ett tillfälle lukten av bränt gummi när jag kom hem från en vanlig tur. Jag behövde inte göra en detaljundersökning för att hitta orsaken - fastbränt gummi på ljuddämparen. Tidigare under dagen skjutsade jag en brewd och hon hade uppenbarligen vid nåt tillfälle vilat foten på ljuddämparen istället för pinnen :huvet

Fan när man är med en brewd ska det bara lukta bränt gummi när man är i sängen... :gnissla
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top