freding
en Outsider...
Har en ZX6 -99 som jag byggt om till SF efter en krasch. Nu går den riktigt dåligt vilket jag härleder till att hojen suger för mycket luft.
Kör jag med full chok så går den bara hyfsat i ett varvtalsområde. Sänker/höjer jag choken så ändrar jag mest varvtalsområdet där hojen är knappt funktionsduglig.
Till min fråga: Ska jag bara försöka strypa lufttillgången tills den funkar bättre, eller är förgasarna anppasade mot ramair och måste bytas?
Eller kan det rent av varit nåt anat som pajat vid kraschen vid klotningen?
Kör jag med full chok så går den bara hyfsat i ett varvtalsområde. Sänker/höjer jag choken så ändrar jag mest varvtalsområdet där hojen är knappt funktionsduglig.
Till min fråga: Ska jag bara försöka strypa lufttillgången tills den funkar bättre, eller är förgasarna anppasade mot ramair och måste bytas?
Eller kan det rent av varit nåt anat som pajat vid kraschen vid klotningen?
Nu efter lite funderande har jag konstaterat att jag aldrig hört bensinpumpen gå igång när man slå på tändningen
Nu har jag kopplat den direkt mot batteriet för att se hur hojen gick...jodå bättre, nu går den att köra utan choke, men inte mer än halvgas... nu ska jag ta ur tändstiften för att kolla vad den får för mycket/lite av.