ram från usa?

tokansson

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
97 honda fireblade
såg på ebay att det går att köpa ramar med papper från t.ex usa.
om man köper en sån å bygger ihop den som tex streetfighter
kan man reg besikta den här? har en massa delar från en cbr 1000rr som jag vill göra ngt kul med.

Vad är det för TITLE på ramen och är det värt det i pengar?

Men JA, teoretiskt...

vad för prisspann ligger ramarna inom?
Har du nå länkar ....låter väldigt intressant faktiskt.
Länge funderat på att kröka ihop en egen ram....men alltid problemet att besiktningsgubbarna inte alltid har kunskapen om att det man byggt faktiskt håller bätter än vad dom tror.
Dom verkar rädda att göra avsteg från gällande normer.
Och sällan pålästa på andra metaller än vandligt järn.

Jag skulle inte försöka efterssom när du gör en registreringsbesiktning så ska hojjen vara så original som möjligt. En kompis fick nedslag på i storrt sett allt, tex hans bromsskivor som var vågskivor, men som original inte är det.

Jag skulle inte försöka efterssom när du gör en registreringsbesiktning så ska hojjen vara så original som möjligt. En kompis fick nedslag på i storrt sett allt, tex hans bromsskivor som var vågskivor, men som original inte är det.

Det är ju inte det stora problemet, killen har ju massa grejer liggandes till en 1000rr, det är väl bara att låna kåpor och annat originalskit som fattas inför besikningen. Självklart måste den var 100% original till registreringsbesikningen, men det fattar ni väl utan att jag skriver det?

Dock har ni/du andra problem att brottas med, jag skulle satsa på en ren bus/stunt hoj och skita i besiktningen, eller kanske bygga en banhoj...

Håller med ramar är inte så dyrt på ebay. La själv ett bud på 455 $ + frakt 200 $. Kolla vad frakten går på. Tyvärr blev vann man inte den gången men det dyker upp fler tillfällen.

Se till att handla från en powerseller med bra omdöme så du inte blir blåst.
Det finns inga garantier. Läs omdömene för just den säljaren

hojbygge

buden börjar på 1000-1500 dollar ca (6800-10200 svenska) men har kollat upp lite om att reg besikta med en sån ram å det verkar ju helt kört.

buden börjar på 1000-1500 dollar ca (6800-10200 svenska) men har kollat upp lite om att reg besikta med en sån ram å det verkar ju helt kört.

Det går...

Men jag kanske inte skall sitta på ett öppet forum och berätta hur:gnissla

Buuuuuuu! va hemlig då så får jag sitta här i ovishet å undra:huvet ...kunskap är en lätt börda.:arsele

Hmm, med tanke på alla tjyyvar, poliser och försäkringsgubbar som sitter på det här forumet så vore det väl ganska korkat att säga si eller så...

Men du behöver inte vara raketforskare för att lyckas, bara införskaffa rätt fakta på rätt sätt (en given fråga har lika många svar som frågeställningar).

Lycka till :rolleyes:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...