Rally tråden! {bilder}

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Var på rallyt idag, tänkte bidra med några bilder tagna med (mobil)kameran.

Riktigt kul att se!

Colin´s crest stod jag vid, dom flög drygt 40 meter idag:) rekordet ligger visst på 60 meter.

Fanns ingen möjlighet att få bra bilder på någon bil men:D

Fler som var där? på rallyt

Bifogat

• DSC01315.JPG
    DSC01315.JPG
    119.4 KB · Visningar: 109
  • DSC01316.JPG
    DSC01316.JPG
    94.2 KB · Visningar: 102
  • DSC01317.JPG
    DSC01317.JPG
    108.6 KB · Visningar: 96
  • DSC01318.JPG
    DSC01318.JPG
    98.1 KB · Visningar: 83
  • DSC01321.JPG
    DSC01321.JPG
    130.4 KB · Visningar: 83
  • DSC01323.JPG
    DSC01323.JPG
    50.7 KB · Visningar: 75
Här kommer fler....

moosebig.jpg

Bifogat

• DSC01324.JPG
    DSC01324.JPG
    38.4 KB · Visningar: 73
  • DSC01325.JPG
    DSC01325.JPG
    51.3 KB · Visningar: 64
Last edited:
Skaffa Richard Burns rally istället.

RF_Racing skrev:
Jag gillar inte det... Jag kvalade till de 16 bästa i världen på online wrc5... Rankad 8a.

Shit..då måste du kört trimmat va? eller förlåt jag menar avstrypt.

Mr Helmut skrev:
Var på rallyt idag, tänkte bidra med några bilder tagna med (mobil)kameran.

Riktigt kul att se!

Colin´s crest stod jag vid, dom flög drygt 40 meter idag:) rekordet ligger visst på 60 meter.Fanns ingen möjlighet att få bra bilder på någon bil men:D

Fler som var där? på rallyt

Och är inte det med en 240?

Sadam skrev:
Och är inte det med en 240?

Henning solberg satte rekord i svenska rallyt med 54 meter, visst har det hoppats längre sommartid, men jag hittar inga uppgifter på det

Jag hade också hört talas om att en 242 skulle inneha rekordet, men hittar inga uppgifter på det.

Näe, nu är det dags att natta, i morgon ska jag upp och köra servicebil på ett betydligt mindre rally, det blir att följa wrc på mobiltelefonen och radion.

GuW skrev:
Henning solberg satte rekord i svenska rallyt med 54 meter, visst har det hoppats längre sommartid, men jag hittar inga uppgifter på det

Jag hade också hört talas om att en 242 skulle inneha rekordet, men hittar inga uppgifter på det.

Näe, nu är det dags att natta, i morgon ska jag upp och köra servicebil på ett betydligt mindre rally, det blir att följa wrc på mobiltelefonen och radion.

Jupp då måste de stämma. Nån från värmland eller där om kring som hoppa runt 60 m med en 242.

RF_Racing skrev:
Nej... Jag kör optiskt!
Hur går det då? Går det att svänga samtidigt som man gasar? LiXom hur vet PS2an att du svänger samtidigt som du gazzar om du kör optiskt? Hur skickar den signalen liXom *fattar itte* jelp!

ft skrev:
Kanske det. Men är det istället en rallysimulator man är ute efter så... :tummenupp
mer arkad än richard burns rally får man ju leta efter, total avsaknad av känsla, omöjligt att kontrollera bilen, som att köra på blankis med slitna sommardäck fast det ska föreställa hårt packad grusväg något som i verkligheten är rätt lika asfalt i greppet. Ett totalt värdelöst spel som inte ens i närheten simulerar livet i en rallybil.

[PlastRaket] skrev:
mer arkad än richard burns rally får man ju leta efter, total avsaknad av känsla, omöjligt att kontrollera bilen,

Det går rätt utmärkt att kontrollera bilen, faktiskt. Men allt är ju subjektivt... :)

som att köra på blankis med slitna sommardäck fast det ska föreställa hårt packad grusväg något som i verkligheten är rätt lika asfalt i greppet.

Därför man kör även rally på breda slicks istället för smalare däck som gräver sig ner i underlaget?

Därför det slår så stort om vägen hunnit bli lite avblåst av bilar innan eller inte?

Lustig asfalt som sprutar på det här sättet:

http://ralli.verkkonen.net/kuvat/joona/05loppi/photos/26_183.html

Eftersom det är det snabbaste sättet att köra rally så ser jag fram mot att samma körstil slår igenom i asfaltracingen. Jävlar, vad tufft när GT-bilarna börjar göra "scandinavian flicks" in i kurvorna! :tummenupp

En tanke slog mig: Du har väl ratt att köra med?

Solid snake skrev:
Hur går det då? Går det att svänga samtidigt som man gasar? LiXom hur vet PS2an att du svänger samtidigt som du gazzar om du kör optiskt? Hur skickar den signalen liXom *fattar itte* jelp!

Nej bilen är optisk! :kocko

ft skrev:
Det går rätt utmärkt att kontrollera bilen, faktiskt. Men allt är ju subjektivt... :)

Därför man kör även rally på breda slicks istället för smalare däck som gräver sig ner i underlaget?

Därför det slår så stort om vägen hunnit bli lite avblåst av bilar innan eller inte?

Lustig asfalt som sprutar på det här sättet:

http://ralli.verkkonen.net/kuvat/joona/05loppi/photos/26_183.html

Eftersom det är det snabbaste sättet att köra rally så ser jag fram mot att samma körstil slår igenom i asfaltracingen. Jävlar, vad tufft när GT-bilarna börjar göra "scandinavian flicks" in i kurvorna! :tummenupp

En tanke slog mig: Du har väl ratt att köra med?

Ratt har jag givetvis meeeennn jag tröttnade fett på spelet när jag fastnade i rallyschool där jag skulle göra ett uppställ i en högfarts-vänster genom att dippa av gasen för att få fäste fram och ställa ut baken men :mad: Richard Burns godkände ju aldrig utan sa att jag inte hade rätt gaskontroll. Skitkonstigt eftersom jag hade perfekt upställ genom hela böjen utan att vänsterbromsa och jag provade minst femtielva gånger. Dessutom så använder jag rätt ofta denna eller vänsterbroms tekniken i verkligheten för att komma till jobbet i tid på mornarna så den där göken ska inte komma och säga att jag inte gör det rätt!
Skitspel och kanske för slö dator gjorde att jag förpassade spelet i papperskorgen.

EDIT: vad det gäller väggreppet så är det INTE verklighetstroget och i landningarna efter lyften så känns det som man landar i en tallrik med ärtsoppa, nä jag gillade inte det där spelet men det kanske var för att jag aldrig riktigt kom in i det :confused:

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back