Raktråden

bq skrev:
mach 3 i duschen, skäggstubben är mjuk å man får ett bra resultat :tummenupp

kör jag oxå med.. grejt verkligen, kör gärna lite dove eller nån annan såndär fukt-tvål så blir man så len å go efteråt så :kiss

Har själv en mach tre turbo. Den funkar men det blir inte perfekt om man endast rakar medhårs. Så ibland blir det mothårs. Smärta.

Någon som provat mach tre turbo champion?

Och en sista fråga. Hur ofta ska man byta blad om man rakar sig nästan varje dag??

Josafan skrev:
Men rakkniv då? Var får man tag på en sådan? Skulle vara fint att prova :)

Nej.
Det är väldigt svårt att raka sig med en sån. Har försökt lära mig men det är jobbigt, dessutom borde man först öva på nån annan så man inte skär sig så mycket men polarna har inte velat ställa upp.. :kocko

De som vet påstår dock att man får absolut bäst resultat med en kniv, förutsatt att man kan det. Annars kan det bli :död

Hur gör ni med näshåren då?? Jag HATAR att rycka skiten! Man nyser och gråter, om vartannat. :confused:

zoddri skrev:
Nej.
Det är väldigt svårt att raka sig med en sån. Har försökt lära mig men det är jobbigt, dessutom borde man först öva på nån annan så man inte skär sig så mycket men polarna har inte velat ställa upp.. :kocko

De som vet påstår dock att man får absolut bäst resultat med en kniv, förutsatt att man kan det. Annars kan det bli :död
Blev rakad med kniv av en riktig barberare i australien en gång,dagen efter reagerade huden med att bli röd o sved som attan,dessutom fick jag vätskeansamlingar i hela ansiktet som dessvärre förblev kroniska :rolleyes:

Är glad att jag inte har kraftig skäggväxt ala turkiet och behöver bara raka mig var tredje/fjärde dag innan det ser för taskigt ut. Men varenda gång så får jag utslag under hakan, ner mot adamsäpplet typ. Blir som små röda prickar som kliar som fan (kan man få rakherpes på hakan månntro :va ) och det gör mig galen! Rakaparrat är inget alternativ för jag gillar att vara helt babylen tills dagen därpå iaf, med rakapparat blir det fint sandpapper inom kort. Ska man ge fan i aftershaven kanske, har inte testat det än då jag alltid har på mig parfym efter att jag duschat? Mothårs är enda rätta för att det ska bli bra, men medhårs slipper jag utslagen iaf.
Nån som vet vart man kan köpa ett bra rakset med rakkniv och sån dr fin borste och en lödder-tvål?
Ett tips, ska ni få len porrpung så ska ni INTE använda vanligt veet för då känns det som att du blir en pung fattigare (det är smärta). Vaxa pungen låter makabart, finns det folk som gör sånt?

juha01 skrev:
Hur gör ni med näshåren då?? Jag HATAR att rycka skiten! Man nyser och gråter, om vartannat. :confused:

Anvander ett munstycke som kom med hartrimmern.

Annars kostar val en sarskild nasharstrimmer inte manga pengar?

ktmjacke skrev:
Blev rakad med kniv av en riktig barberare i australien en gång,dagen efter reagerade huden med att bli röd o sved som attan,dessutom fick jag vätskeansamlingar i hela ansiktet som dessvärre förblev kroniska :rolleyes:

Fyfan :3freak
Eller så berodde det på den speedade proteinsyntesen :tummenupp

elvin2008 skrev:
raka medhårs? Jag har alltid rakat uppåt, varför säger alla nedåt?

Jag rakar alltid medhars eftersom jag far razor burns (vet inte vad det kallas pa svenska, de dar sma roda utslagen man kan fa) annars. Speciellt omtalig pa halsen, runt struphuvudet. Kanske fungerar att raka mothars nar bladet ar helt nytt, men jag har inte provat de senaste aren.

juha01 skrev:

Ngn snackade om att barberarna i Turkiet tog Topz och doppade i ngn t-röd eller ngt sånt, tände på, och körde upp i näsan och öronen, skall tydligtvis bli riktigt rent. Sedan låter dom en 10 åring övningsraka sig med riktig rakkniv på dig och sedan tar dom 90%-ig alkohol på... :yoparty

ljummet vatten BARA, engånghyvel modell kass. Har "bockskägg" = mindre som man måste raka... :hihi

Brukar kännas lite när man har 3-5 mm skäggstubb som ska bort. :4skrika Men va fan man e väl MAN, bara att bita ihop!!

Lycka till...

Köp en trimmer,lägsta klipphöjd å du får perfekt
skäggstubb utan irriterad hud !
Ca:500 spänn å sen avgudar brudarna er :tuttar

Om det funkar på pungen vet jag inte.......

Hurgan skrev:
Köp en trimmer,lägsta klipphöjd å du får perfekt
skäggstubb utan irriterad hud !
Ca:500 spänn å sen avgudar brudarna er :tuttar

Om det funkar på pungen vet jag inte.......

Prova INTE att raka därnere med trimmer!

Då punghuden är mjuk som satan så formar den sig efter saxarna som går mot varandra på trimmern och voilà --> :4skrika

Men du kanske kan prova att hoppas ner i frysen nån timme så den drar ihop sig och prova :hihi

Jonathan skrev:
Prova INTE att raka därnere med trimmer!

Då punghuden är mjuk som satan så formar den sig efter saxarna som går mot varandra på trimmern och voilà --> :4skrika

Men du kanske kan prova att hoppas ner i frysen nån timme så den drar ihop sig och prova :hihi
En gång vid ett lyckligt tillfälle så skulle jag på damens begäran fixa ordning där lite. Först plockade jag det värsta med trimmer...Det skulle jag INTE gjort. :4skrika :huvet Tog en tid att läka.,..... bläää :gnissla

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti