Rakethoj på strippen [film]

hjälp! satt han fastspänd eller?? vilken tid å hastighet fick han?? Det så minst sagt brutalt ut!

Vågar påstå att en dragsterbike med wheeliebars, 1000 häst osv har ett vassare acc de första 60 foten, men sen vetefan... Den rörde på sig OK ju :)

Coolt..!! Synd att man inte såg tiden bara.

Kay skrev:
Vågar påstå att en dragsterbike med wheeliebars, 1000 häst osv har ett vassare acc de första 60 foten, men sen vetefan... Den rörde på sig OK ju :)

Det var inte så illa...hamnar runt en låg femma eller kanske hög fyra skulle jag tro?

Lite riktigt coolt ljud också...

Rodentboy skrev:
Det var inte så illa...hamnar runt en låg femma eller kanske hög fyra skulle jag tro?

Lite riktigt coolt ljud också...

Inte nån fyra, tror inte femma heller, hög sån i så fall. 6 sekunder tippar jag. Aldeles för trött i starten för att kunna klämma på blanka 5an...

Last edited:
ähh, lät som han fegade på slutet. btw. så ska det vara muller som en fet trimmad hdmotor. :rock inge piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisch ljud

snobben skrev:
ähh, lät som han fegade på slutet. btw. så ska det vara muller som en fet trimmad hdmotor. :rock inge piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisch ljud

När det gäller raketdrivna markgående fordon så kör man aldrig full throttle efter en viss sträcka/hastighet. Det blir för hög hastighet för banans längd helt enkelt... +allmänt farligt. Dom körde på santa pod ettpar gånger med raketbilar, som körde på blanka 6 @ 400 km/h tror jag, och då är dom relativt slöa i starten + dom slår av efter cirka 250 meter och rullar in resten :banana
Vi snackar ändå om 20 000 hk till förfogande, + hjulen driver inte så det är inga fästesproblem direkt :kär

Trött iväg från noll. Inte alls impad. Ni som blev impade borde åka på dragracing nån gång!
Men jag kan väl hålla med om att det är kul som kuriosa.

Hade nog varit bättre att jämnföra den på 0-800m eller 1km. Snacka om slut hastighet :skrämd

Robban_C skrev:
Trött iväg från noll. Inte alls impad. Ni som blev impade borde åka på dragracing nån gång!
Men jag kan väl hålla med om att det är kul som kuriosa.

Visserligen en ganska lugn start i just det här fallet. Men det är inga problematt bygga en raket som kan acca +10g någon millisekund efter "ignition", problemet där blir ju att inte blackouta "piloten".

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC