Rakapparattråden? :-D

Jag kör nått Philips-tjofräs med tre runda. Har alltid gjort under snart 20 års tid... (usch, vad jag känner mig gammal helt plötsligt.) Tycker det blir helt OK resultat, men nej, man ska inte vara fuktig i ansiktet eller ha för långa strån.

Hyvel har jag faktiskt aldrig provat. Det kanske man skulle nån gång innan sJäggväCksten upphör. :va

Polaren tycker att Bosch, med sånt där hål-nät är skiten och kan inte tänka sig annat. Dock tycker jag han springer och köper nytt sånt där nät titt som tätt.

Själv gick jag IFRÅN rakapparaten när jag upptäckte hyveln. ...... Båda rakningarna blir mjuka och följsamma och resultatet blir oslagbart:tummenupp
Din avatar känns en smula oanpassad för diskussionen ifråga. :hihi

Är det menat att man ska använda sig av rakkräm (av något slag) även när man använder en rakapparat? Eller är det aftershave som gäller då...

Rakkräm har ju annars en "bedövande" effekt oxå utöver "lukta gott".

Duger en sådan här? Billig iaf, typ 400 kr. De andra går ju på 1500 eller mer! sjukt faktiskt. Rakhyvel är ju då bra billigare iaf.

Har alla sådana här rakapparater trimmer?

Det är en sån man ska ha, inte en sån där fjantapparat med runda huvuden. Jag kör med en Braun Cruzer eller nåt sånt, 800:- och har fungerat felfritt i snart 5 år.
Ska man köpa hyvel så beställer man från Ebay, 70st Gilette-blad för 500:- med frakt, lite billigare än Ica...

Nu har jag iaf rakat mig... om ni ville veta det. Dock med vanliga rakhyveln. Pamprade så gott jag kunde för o fukta upp mitt skägg. :D

Skäggtrimmer eller hyvel är det som funkar, för respektive ändamål. Att slätraka sig ordentligt med apparat är en pina och ger i alla fall halvtaskigt resultat - även med snordyra modeller. Lat som man är, så går det därför månader mellan de slätrakade tillfällena... :hihi

Använde länge Braun, men tycker Philips "med tre huvuden" är mycket bättre. Inte blir det perfekt, men ändå OK. 1000 spänn tror jag man måste lägga för att få en OK apparat. Jag har aldrig blivit bra på hyveln, alldeles för mycket meck.

Skäggtrimmer is the shit! Går alldeles utmärkt att använda som vanlig rakapparat också, när man fått in snitsen.

ep100_200x200.jpg

Jag har en rysk kopia på en 50 tals bosch, den rotrycker allt och lämmnar små runda blödande märken, dessutom har den jävligt kort sladd så man får stå på knä vid eluttaget/använda skarvsladd när man rakar sig.
Haha hur i helsike kan man använda nåt sånt mer än en gång? :rofl

Haha hur i helsike kan man använda nåt sånt mer än en gång? :rofl

Nuförtiden tar jag bara fram den när någon vill låna en rakapparat.

Själv kör jag hyvel, eller den norrländska metoden att slå in stubben med hammare och bita av på insidan.

eller så skaffar man en rakapparat med trimmer! har denna och den fungerar perfa för mig, man får kanske hålla på ett tag men om man ger lite tid till det så blir det bra:)
70-0617.jpg

Vill du vara slätrakad = hyvel
Lite lite lite skäggstubb (raka sig varenda eviga dag) = rakapparat
Lite sådär halvball (enligt vissa brudar) skäggstubb = skäggtrimmer
Eller så slutar man fjolla sig och kör helskägg, gött som fan :yoparty
Har du sambo som jag har så lär henne uppskatta skäggets fördelar :hihi

Det enda man behöver komma ihåg vad gäller rakapparater är att alla philips modeller med tre runda skärhuvuden (och alla varianter därav) är skräp.

Det enda man behöver komma ihåg är att Halogen har noll koll på rakapparater. ;)

Nej, är nog inne på vad någon anna sa, att olika typer av skäggväxt kräver olika sorters rakapparater. De oscillerande är helt värdelösa enligt min erfarenhet medan min Philips gör ett kanonjobb. HS8015 som man kan använda i duschen. Det tar något bättre att torraka, men det uppvägs lätt av att man hinner med den tråkiga rakningen de där tre minuterna extra som man ändå alltid står i duschen bara för att det är skönt och varmt.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman