Raka rör .....

Har testad akra på wr450 ga 50 hk på bakslingan på 640`n fikk vi 52 hk og 118 i nm i dreiemont
 
Tamtech skrev:
PutteLiten skrev:
Lite klipp och klistrat från Arrows reklamsida (eh, hemsida...)

(.: Enduro Alumilite :.)

"This line offers remarkably improved performance at the middle and low rpm ratings while also making it possible to minimize weight considerably as compared to the original models. The noise levels are especially low. "


:)

Ett sådant ska jag ha!

Vet någon vad Arrow ligger i pris jämfört med $$Akrapovic$$ ?[/QUOTE

Jag har kört med arrow på bla min gamla 426 motard, ett jävligt nice rör med mycket bra passform. obs!!! arrow och gianelli är samma fabrik!!
piporna är i princip identiska, italienska hojar såsom VOR, Husky, Vertemati, TM, har dessa rör ofta standard!! bara att ljuddämparen är av gatmodell.
Arrow importeras av Sunbike, kolla med dom om pris,
Men rörval beror till stor del vilken hoj man har, husa ett givet akra.
Husky även där akra. japanskt arrow eller akra.
räkna med ett helrör rostfritt Arrow ligger runt 7-8000:- ca 10000:- för akra.

då e nog valet ganska lätt..

]
Japp.
Det blir ju ett Akra då :yoparty
 
Tamtech skrev:
118 nm??? :confused:
yeah right.. på en stånka...?? knappast. upp till bevis!!! :7peta

Skal skanna in dyno grafen så får ni se :7peta hoppas bare jag huskar rett sifrar bara :confused:
 
wheelielover skrev:
Har läst lite om just Akra.
Stämmer det att det ger så jävla mycket mer effekt?=)

har funkat bra for meg :yoparty
har på både katomen og r6
 
Om husker betyder "minns" så husker han såklart fel. 118 Nm är det knappt ens i en 1000cc V-twin.
 
Till Husaberg och KTM finns bara 2 alternativ,Akra som jag haft både på ett antal Ktm och Husa eller FP som jag också haft på ett par st.FP går minst lika bra som Akra men kostar typ hälften. Arrow duger bara till att röra om i groggen med,en passform som fan inte är sann,inkl omsvetsning av fästen och dyl...sanslöst kasst.Sen gäller det ju att se till att få rätt rör till rätt hoj/årsmodell.Men det är klart att folk som klagar på FP's passform efter att ha bankat på rör till fel årsmodell hade väl blivit lika tjuriga efter att ha försökt få på ett ktm rör på en Husa...Sorry,men one size fits all gäller inte här.. :huvet
 
thundrace skrev:
Till Husaberg och KTM finns bara 2 alternativ,Akra som jag haft både på ett antal Ktm och Husa eller FP som jag också haft på ett par st.FP går minst lika bra som Akra men kostar typ hälften. Arrow duger bara till att röra om i groggen med,en passform som fan inte är sann,inkl omsvetsning av fästen och dyl...sanslöst kasst.Sen gäller det ju att se till att få rätt rör till rätt hoj/årsmodell.Men det är klart att folk som klagar på FP's passform efter att ha bankat på rör till fel årsmodell hade väl blivit lika tjuriga efter att ha försökt få på ett ktm rör på en Husa...Sorry,men one size fits all gäller inte här.. :huvet

Vaddå BARA två alternativ?? Förstår inte varför alla e så upphängda på Akra!? Ok, det e bra, men för dom pengarna.... :3freak :rolleyes:

Man kan bygga ett själv! (med hjälp av högteknolog och en bra svetsare!! hehe)
Det FINNS annat oxå, bara man letar lite! :tummenupp
 
Här är ett inlägg i pågående debatt.

Är lite besviken på utförandet på krökarna som är gjorda av 90gradersböjar och inte runda fina rör men i övrigt ser det fint ut som fanken. Hämtade det på posten för 20 minuter sedan och kommer med mer rapporter så småningom. Även bättre bilder oxå, kameran i luren är inte den bästa...

GHOST racing
 

Bifogat

  • ATT199800.jpg
    ATT199800.jpg
    14.2 KB · Visningar: 80
Som svar till wheeliegirl...Finns egentligen bara ett alternativ och det är fp,men bara för att jag tycker det efter många år/cyklar innebär inte det att jag tänker klanka ner på akra som faktiskt är ett bra rör...Dock blir effektkurvorna bättre för mig med fp.Körde i ett par år med div heltitan Akra men är mer nöjd med fp't.Har även haft fmf,biggun,doma,mfl mfl...Till Dragracebiken byggde jag mitt system själv.
 
thundrace skrev:
Som svar till wheeliegirl...Finns egentligen bara ett alternativ och det är fp,men bara för att jag tycker det efter många år/cyklar innebär inte det att jag tänker klanka ner på akra som faktiskt är ett bra rör...Dock blir effektkurvorna bättre för mig med fp.Körde i ett par år med div heltitan Akra men är mer nöjd med fp't.Har även haft fmf,biggun,doma,mfl mfl...Till Dragracebiken byggde jag mitt system själv.
du som har testat några, vad tyckte du om biggun,kvallitet prestanta osv
 
testar at posta dyno kurve her. fan fattar inget det står ju 118nm der jo :va
 

Bifogat

  • dyno ktm.jpg
    dyno ktm.jpg
    65.2 KB · Visningar: 87
  • Dynorun hk.jpg
    Dynorun hk.jpg
    69.8 KB · Visningar: 76
Supermoto skrev:
Här är ett inlägg i pågående debatt.

Är lite besviken på utförandet på krökarna som är gjorda av 90gradersböjar och inte runda fina rör men i övrigt ser det fint ut som fanken. Hämtade det på posten för 20 minuter sedan och kommer med mer rapporter så småningom. Även bättre bilder oxå, kameran i luren är inte den bästa...

GHOST racing
Coolt.
Vad kostade det?
 
wheelielover skrev:
Coolt.
Vad kostade det?
Som d1ce säger, 8500:- men jag beställde mitt så långt innan prishöjnignen så det blev billigare. Nöjd än så länge trots att jag bara kört lite fram och tillbaka på en parkering. Lyckades nämligen häva av kickaxeln igår på isen så det blev inget kört :brinnerup :4skrika
Nästa helg däremot, om jag hunnit fixa axeln, blir det åka av.
 
CR500AF skrev:
testar at posta dyno kurve her. fan fattar inget det står ju 118nm der jo :va

Rätta mig om jag har fel, men enl. din graf har du en maxeffekt vid 3400 rpm & den varvar inte mer än ca. 4300 rpm. Inte speciellt troligt va? Att du skulle ha 118nm är ännu mindre troligt

Edit: Dubbla vartalet & halvera vridmomentet så borde du komma närmre sanningen
 
Last edited:
Chris Husky skrev:
Rätta mig om jag har fel, men enl. din graf har du en maxeffekt vid 3400 rpm & den varvar inte mer än ca. 4300 rpm. Inte speciellt troligt va? Att du skulle ha 118nm är ännu mindre troligt

Edit: Dubbla vartalet & halvera vridmomentet så borde du komma närmre sanningen

HMMMMMM :va tror ny dyno kørning er dags :mad: I`l be back :)
 
*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back
Top