Rain Stand?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det någon som vet vad man ska ha för regnställ (rainy stand)? Var köper man och vad kostar de? Jag har inte haft regnkläder sedan åk3 (inte gymnasiet) så jag har ingen aning.

För hojåkning alltså.

Dainese har fina regnställ av racingmodell med utrymme för sponsordekaler. Passar perfekt till deras Bora- och Nitro-ställ. :tummenupp

McB skrev:
Dainese har fina regnställ av racingmodell med utrymme för sponsordekaler. Passar perfekt till deras Bora- och Nitro-ställ. :tummenupp

Ok, det är alltså mc-regnställ? Vad skiljer dem från andra regnställ?

Markus skrev:

Förutom att de är skräddarsydda för att passa perfekt över ett skinnställ - vet ej.

Edit: hittar dem inte på Daineses hemsida, men de finns med i Lelles-katalogen. Kolla på www.lellesmc.se.

Last edited:
Markus skrev:
Är det någon som vet vad man ska ha för regnställ (rainy stand)? Var köper man och vad kostar de? Jag har inte haft regnkläder sedan åk3 (inte gymnasiet) så jag har ingen aning.

För hojåkning alltså.

Mc-boden har riktigt rejsiga regnställ med hål/uttag för knäpuckar och en massa stretchplast och grejor. De ligger vid Lindhagensplan.

Markus skrev:
De klarar i allmänhet ett högre vattentryck och har oftast nån form av låsning i öppningarna. Fast ofta hör man nån som köpt ett vanligt regnställ och tycker att det fungerar, det beror ganska mycket på materialet...

Det finns lika många olika mc-regnställ som det finns skinnställ, prismässigt kostar de som funkar från 800,- och upp.

Vill du ha ett kanonställ som syns och garanterat funkar men tar lite större plats i packningen kollar du på www.garda.se.

Annars har t.ex www.sportdepan.se bra som blir lite mindre i packningen.

Markus skrev:
De är större, rymligare. Man tar lite mer plats när man har skinnställ på sig än annars. Sen inbillar jag mig att de är kraftigare i materialet, bättre svetsade sömmar osv. Tänk på att du aldrig kommer att ha det med dig när du behöver det :gnissla

De flesta tillverkare av skinnställ ahr även regnställ i sortimentet. IXS säljer ett silvrigt för runt 600 pix, om jag inte missminner mig. Det är billigt.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!