Radiotjänsts nya slogan

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Merovingian

Guest
Varför Radiotjänst har slutat med sitt hot "Vill du ha en snigel på ögat?" är för mig en gåta.
Få sätt att förmedla ett budskap har varit så effektivt.
Något av det mest påfallande av TV-memorabilia från 90-talet. Och rätt så klatschigt var det också. Inget man störde sig på. Om nånting så var det nåt man kunde känna igen och le åt när det kom på tal. Det är ju faktiskt underhållande äckligt, det där med snigel på ögat.

Vi kan direkt anta att de slutade med det av samma anledning som bannlyser allt annat bra skit från massmedia; det blev helt enkelt gammalt och behövde bytas ut. Bara det att de verkar ha glömt av projektet halvvägs. Det var väl bra på TV, för en gångs skull, och de glömde av allting till förmån för ett avsnitt av Fawlty Towers. Du vet, det där avsnittet man sett minst gånger.

Därför skall vi nu hjälpa dem med 2000-talets slogan!

Frågan lyder.. Frågan lyyyder!!!:
Vad ska folk ha på ögat när de inte betalat sin TV-avgift, istället för en snigel?

Jag öppnar förslagslådan med: Krabba! Man ska ha en krabba på ögat!

Last edited:
Tycker att de mupparna som ringer en eller knackar på dörren och säger; "Hej, jag är från Radiotjänst. Har du en tv? För i sådana fall måste du betala tv-avgiften..". De ska ha en fet smäll i ögat tycker jag! :mad:

Jag tycker att borgarna ska avskaffa TV licensen, för det sa dom att dom skulle göra när dom satt i opposition, då var det till och med acceptabelt att licensskolka för högt uppsatta (M) politiker för att dom tyckte att det var en felaktig avgift.

Alltså ska man inte ha någonting alls på ögat!

Man ska ha en industridamsugarslang mot ögat. Fast det behöver inte ha med utebliven licensbetalning att göra utan mer som en kul grej :schlopp

Tycker att de mupparna som ringer en eller knackar på dörren och säger; "Hej, jag är från Radiotjänst. Har du en tv? För i sådana fall måste du betala tv-avgiften..". De ska ha en fet smäll i ögat tycker jag! :mad:

Det är väl lite att skjuta budbäraren iofs...? :)
Hela tv-licens grejjen är uråldrig och borde bara skrotas, iaf dagens koncept.

Bara att koda skiten så att dom som vill ha 1:an och 2:an får betala för det.
Jag betalar för dom kanalerna jag tittar på.

Jag fattar inte ens hur det kan tillåtas. Hej, vi har en produkt här som du är TVUNGEN att köpa om du vill ha liknande produkter.

Jävla seppon....

De har själva valt/accepterat jobbet. Precis som skatteverketanställda, lapplisor, hastighets- och stoppliktsövervakande poliser, kohandlande politiker och annat löst pack. :gnissla

Sant iofs men det är väl i grund o botten avgiftsplikten som borde avskaffas eller göras om? Fast med tanke på vad du mer kallar för "löst pack" så lägger jag ner diskussionen tror jag... :)

Sant iofs men det är väl i grund o botten avgiftsplikten som borde avskaffas eller göras om?

Jo, det är väl så - men ska jag ha 2000 spänn högre skatt för att de ska fortsätta kunna hålla Kirunaborna med jobb och producera Café Norrköping (eller vad nu programmen på SVT-kanalerna heter numera), så får jag hellre hem en "ärlig" faktura och valet att inte äga prylen de beskattar mig för. (Men nu vill de ju ta betalt för att man kan surfa också, så då blir det ju en de factoskatt oavsett...)

Fast med tanke på vad du mer kallar för "löst pack" så lägger jag ner diskussionen tror jag... :)
Har jag fel?

Jo, det är väl så - men ska jag ha 2000 spänn högre skatt för att de ska fortsätta kunna hålla Kirunaborna med jobb och producera Café Norrköping (eller vad nu programmen på SVT-kanalerna heter numera), så får jag hellre hem en "ärlig" faktura och valet att inte äga prylen de beskattar mig för. (Men nu vill de ju ta betalt för att man kan surfa också, så då blir det ju en de factoskatt oavsett...)
Har jag fel?

Håller med om det första.

Sen kan man ju bara spekulera hur samhället hade sett ut utan P-vakter, trafikpoliser, politiker osv...

Sen kan man ju bara spekulera hur samhället hade sett ut utan P-vakter, trafikpoliser, politiker osv...

Det handlar inte om att de inte ska finnas - det förstår ju vem som helst att det finns för många som skulle utnyttja situationen till andras skada om det inte fanns personer med behörighet att moderera samhället.
Men det vore kul att se effekterna om exempelvis alla trafikpoliser en dag kom överens om att oavsett order uppifrån bara ta dem som var farliga för andra på vägarna, eller motsvarande form av "civil olydnad"/sudden outbreak of common sense i de andra yrkena jag nämnde.

För att återgå till trådämnet:
Jag föreslår två tusenlappar på vardera ögat plus ersättning för sveda och värk som straff för oss som betalar TV-avgift!

För dem som inte betalat TV-avgift: En räkmacka med dill och majonnäs i mängder. I munnen.

Last edited:
Har dom inte den här jävla skiten med folk som ringer på och sjunger en sång till dom som betalat licensen? Jag vill minnas att jag såg det hos nån kompis för kanske ett år sen eller nånting? Själv betalar jag inte licens och min tv har inte haft antennkabeln i på väldigt väldigt väldigt länge.

Baka in skiten i inkomstskatten.
Dessa förbannade småpåslag kostar antagligen mer att administrera än vad som kommer statskassan till godo.

Heeelt OT men de var ju på tal om att inkomstpröva barnbidrag för ett antal år sedan. Tror de tystnade när det framkom att administationen av det skulle kosta mer än vad de skulle spara.

:backontop

Eftersom snigelögat är såååå 2007 behöver de komma med någonting helt nytt.

Svininfluensa?

Last edited:
Heeelt OT men de var ju på tal om att inkomstpröva barnbidrag för ett antal år sedan. Tror de tystnade när det framkom att administationen av det skulle kosta mer än vad de skulle spara.

:backontop

Eftersom snigelögat är såååå 2007 behöver de komma med någonting helt nytt.

Svininfluensa?
Kanser?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form