Radiotjänst GRRRR!!!

Nu är det tidigt på morgonen men jag fattar inte helt vad som är problemet. OM du inte har TV så gör det väl inget om det kommer en kontrollant, tar det tio sekunder av ditt liv så överlever du säkert. Men om det nu är så att du har TV så har dem ju rätt när dem förutsätter att du ljuger. Så kan jag kanske slippa att betala för din licens...
Sedan är det en anna sak att man kunde lösa avgiften på ett smidigare och smartare sätt.

Kul, jag gav bort en video ca 2003 till sambons lillesyster, hon är bosatt i australien och får garanterat inte in svt. Ska bli spännande och se hennes brevfrån radio tjänst, eftersom alla hennes post går hem till föräldrarna.

Citat Jesse James:

"Pay up sucker"

Allvarligt talat, jag skulle balla den fan på OnOff som inte kan skilja på en förstärkare och en video.

. :hihi

varför betala för nått man inte använder..
ja har inte glott TV på över 5veckor..

anser att jag inte vill betala föratt kolla på mina köpta å mindre köpta filmer å lira PS2...

An3Azz skrev:
Fick just ett samtal från radiotjänst där dom hade uppgifter på att jag köpt en video på onoff 2005-05-17, jag sa det kan aldrig stämma för jag har inte ägt en video på dom senaste fem åren. Johodå det står här i våra papper säger kärringen, började dock ana oråd så jag rotade i kvittohögen och hittade en serviceanmälan daterad 2005-05-17 Detta var för en förstärkare som jag lämnat in på reparation.

Onoff har allstå uppget att jag hämtat ut en ny video, istället för min gamla förstärkare som jag hämtade från reparation. :mad:

Nå vad göra, bita i det sura äpplet och pynta, lr stoppa tv:n i garderoben tills dom varit här? Tydligen kunde inte onoff göra nåt heller då dom inte verkar kunna avanmäla sin miss till radiotjänst. Har de väl kommit dit så skickar dom kontrollant om jag inte uppger att jag har tv tydligen...trots onoff:s miss.

:4skrika :4skrika :4skrika Det är dom [tm] som rår för det!! :D

Alla såna kjedjer måste uppge om nån har köpt en produkt med TV-mottagare. Enda sättet att slippa att de gör det är att inte uppge namn eller person nr när man handlar. Annars kommer det ett brev på posten.

Fast i många måste de skriva in namn etc... Fast det går ju att :Bugar :fyllisar smöra lite för säljaren så skiter dem idet

Bjud in kontrollanten på en kopp kaffe och kika på teven ett tag och säg -vad då? teve? det där är ingen teve, det är ju en.. en micro!
Sen är det bara att schasa iväg kontrollanten, stretar han emot har du rätt att använda våld! ;)

Vill han in i lägenheten måste han ha husransakan vilket han knappast får. Och han har inget medgivande heller så du behöver inte betala ändå.

arrto skrev:
Alla såna kjedjer måste uppge om nån har köpt en produkt med TV-mottagare. Enda sättet att slippa att de gör det är att inte uppge namn eller person nr när man handlar. Annars kommer det ett brev på posten.

[HINT]

...handla hos mig då. Jag uppger aldrig sådant...

[/HINT]

arrto skrev:

Fast i många måste de skriva in namn etc... Fast det går ju att :Bugar :fyllisar smöra lite för säljaren så skiter dem idet

Vad jag vet så är det ingen tv-mottagare i min förstärkare, och den var inne på SEVICE. Jag har inte köpt nåt ju, det är det som retar mig som fan. Skillnad om jag hade köpt en video, vilket jag ju ej gjort.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon