Radiostyrda bilar

pisken ! ja i egen hög person!
gamepad- längtar som fan tills min är körbar igen....
fast jag kör en cylindrig bizeta 50 kubikare!

Pisken du får skaffa dig en ny igen för det ä nåt visst Me 2 taktare.
Gamepad gå in på Rcbash.se o kolla. Sveriges största forum för stoora
Rc bilar.

tur att man la ner.... surfade runt lite åherregud vilka motorer det finns nu .... ännumera å kasta pengar på :hihi

tyckte iofs min hyffsat standard 26 kubikare med RN Bullit pipan gick hyffsat (iofs ganska lågt drevad så grabben kunde köra efter det klippet) .... hadde jag bara fått tummen ur å laga den efter Monster Jam så suktade jag ppå en 27,5 ProMod snurra....men blidde ingenting , elkoverterade 1:8'an å lite sånt istället som åxå rasade :( ... sen sålde jag av allt som var nå värde i (har dock för mig jag har lite skit kvar i garaget till TS eventuellt :tummenupp )

Min "stock" MCD RR med 26cc snik motor å RN bullit pipa och lågt växlad (typ maxfart 50 blås)

http://www.youtube.com/watch?v=V9cB...DvjVQa1PpcFOatraI7q124h2IP0ZXoE9t3qJHYl9J0Ac=

3 cells lipo men dom tuffa grabbarna kör väl med 6.

Hade jag inte sett, kool men personligen tycker jag det är roligare med lite offroadstuk.. med ös =0)

Fast du länkade ju till gatkörning även om det var offroad-bilar... 6s blir rätt jobbigt i längden, åtminstone om man vill åka lite på bana.

Cool! Har du mer info om den motorn?

Last edited:
Kyosho av sentimentala skäl :) Blir lek med grabbarna 7 o 11 runt husknuten. Gammalt antar jag = billigt. Finns såklart nytt kina att köpa men grejen är att det ska finnas lite kultur inblandat :) Mest en koll om nån har nåt som bara skräpar.

Ok, fast du begränsar dig ju en hel del om du nödvändigtvis måste ha kyosho. Vi skramlade till ett par sådana här i Julklapp åt brorsans ungar, bra bang för liten peng. Drygt 2kkr/bil inkl allt.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14908__1_10th_Brushless_4WD_Short_Course_Truck_Blue_.html

Last edited:
Min bror och hans kompisar har nyligen upptäckt dom moderna elbilarna och måste säga att jag själv är ganska imponerad av hur mycket elbilarna har utvecklats sen 80-talet, kan inte tänka mig att många metanol bilar hänger med dom. Bifogar en film när dom nördar runt i sandlådan.

Tror en eller två av bilarna i filmen är till salu nu pga nyköp.

http://www.youtube.com/watch?v=6TJt_9RyOPc

Pisken du får skaffa dig en ny igen för det ä nåt visst Me 2 taktare.
Gamepad gå in på Rcbash.se o kolla. Sveriges största forum för stoora
Rc bilar.

Kollade in där och fann den tyska sidan buggy 28cc endast 388 euro körklar, vilket kanonpris
Skall skapa bokmärke och läsa mer.

Jag har en Kyosho Cosmo från 1984 =) i orginallåda och nyskick i garaget, dock är det något litet plaststag som är trasigt om jag inte missminner mig...

Cosmo-Main-524x357.jpg

Last edited:
Det där med att vara sentimental verkar bli svårt. Fan vad bilarna går framåt nuförtiden, vore kul att släppa lös sjuåringen med en sån där tvåtaktsmojäng :D Tyvärr kostar de väl förmodligen mer än min hoj så drömma kan man ju göra.

Klart el är framtiden men jag kommer att sakna ljudet och den härliga ingenjörskonsten bakom explosionsmotorn :(

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park