Radiostyrd mc på Biltema

Jag lyfter på hatten för alla som fortfarande håller nitron vid liv men...

1:8-elbuggy skulle nog hellre rekomendera då för den som även vill ha ett sommarnöje utomhus. Vissa banor tillåter 1:8 el inomhus. El är snabbare bekvämare och enklare än nitro idag så nitro är bara för entusiasterna och inget att rekomendera nybörjaren.

Lukten och ljudet är värt skruvandet :-)

El är känsligare för fukt och jag rekommenderar ingen som inte är helt hundra på att bilen klarar fukt att köra den ute om det är fuktigt. En bra esc kostar en del :-(
Servon är ju enkla att säkra mot väta, men resten är jävligare med el-drivna. Brorsan har haft en del skit med sin, men jag säger inte att nitro är bättre på alla sätt. Men el och nitro har sina för- och nackdelar.

Last edited:
Lukten och ljudet är värt skruvandet :-)

El är känsligare för fukt och jag rekommenderar ingen som inte är helt hundra på att bilen klarar fukt att köra den ute om det är fuktigt. En bra esc kostar en del :-(
Servon är ju enkla att säkra mot våra, men resten är jävligare med el-drivna. Brorsan har haft en del skit med sin, men jag säger inte att nitro är bättre på alla sätt. Men el och nitro har sina för- och nackdelar.

Ahhh, håller med! Ljudet, lukten och det jäkla varvandet, så jäkla gött! :D

Trådstartaren bor norr om Dalälven så han har lite bättre odds än oss smålänningar iaf :) Själv har jag inte bråttom med sjöisar då crossen fortfarande renoveras. Endast då vi fick utländskt besök över jul saknade jag snö men annars kan vinter gärna få vänta lite till. Bara det finns lite i Vemdalen vecka tre när det är dags för skidsemester :)
edit: Kollat snödjupet och det ligger visst sex dec redan :)

Last edited:
Har glömt ändra min profil, bor faktiskt 100m söder om Dalälven nu... :) Men det kvittar på vilken sida man bor för det finns ingen snö 20mil norr om Dalälven heller, och absolut inga isar.

Får ta o gräva ner mig i tillbehörsporr till Ducatin i väntan på våren.

Min RC-motor (Ninja JX) varvade 42.000 varv/min. Gav cirka 3 hk.

Ja, radiostyrt är skit kul i alla dess former!

Höll ett tag på en hel del med helikopter. Verkligen asball, men det kan bli bra dyrt :gnissla

Sålde de stora helisarna och har nu enbart små helisar som man kan köra inomhus med. Om man vill prova flyga en "riktig" mini heli som beter sig på rätt sätt (inte som en med dubbla rotorer) kan jag rekommendera Nine Eagles Solo Pro V2. Kanske inte en direkt nybörjar heli men om du lärt dig lite och en dubbel rotor heli blir för tråkig är denna ett riktigt bra alternativ. Den är rätt tålig också så lite små krascher funkar utan att behöva reparera hela tiden :tummenupp

RC mc har jag länge varit sugen på att prova. Den lite större varianten utav Ducatis Desmosedici. Den som skulle göra runt 40km/h, vilket märke var det på den?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park