radiostyrd hoj

Det fanns liknande i slutet av åttiotalet. Med glödstiftsmotor. De gick som alla radiostyrda grejer sönder hela tiden. Om inte ännu mer än tex bilar. Förmodligen. Man blir nog bara lack på en sån, om man inte är inbiten entusiast, och vem är det på ett icke RC-forum :tomten :confused:

Maciver skrev:
Har faktiskt funnits ganska länge. Kyosho tillverkade sådana från ,trorjag, mitten av 90 talet om inte tidigare.

Jag är ganska säker på att det fanns RC-MC på slutet av 70-talet.
Minns speciellt en Yamahamodell med glödstiftsmotor som var väldigt naturtrogen. Har för mig att det var en Kyoshomodell.

Chronic skrev:
Det fanns liknande i slutet av åttiotalet. Med glödstiftsmotor. De gick som alla radiostyrda grejer sönder hela tiden. Om inte ännu mer än tex bilar. Förmodligen. Man blir nog bara lack på en sån, om man inte är inbiten entusiast, och vem är det på ett icke RC-forum :tomten :confused:

Jag är(var inbiten). Har tävlat med både bil och båt i olika klasser. I båt var jag top 3 i Sverige och i bil var jag top 3 när jag körde med debutantlicens.
Men det är sjukt dyrt när man börjar köra på lite högre nivå, bara däcken en tävlinghelg kostade ca 1000:-, sen kan ni ju räkna ut vad resten kostade.
Och nej, grejerna går inte sönder om du sköter dem och inte kraschar...

ceasar skrev:
Jag är(var inbiten). Har tävlat med både bil och båt i olika klasser. I båt var jag top 3 i Sverige och i bil var jag top 3 när jag körde med debutantlicens.
Men det är sjukt dyrt när man börjar köra på lite högre nivå, bara däcken en tävlinghelg kostade ca 1000:-, sen kan ni ju räkna ut vad resten kostade.
Och nej, grejerna går inte sönder om du sköter dem och inte kraschar...

Märkligt att det alltid skall vara så att allt blir dyrt oavsett vad det är :confused:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT