Radiostyrd bil?

Geggamoja: Jag kan vara intresserad, beroende på märke och modell förstås.

Metanol är skiten! Visst, dom nya eldrivna med borstlösa motorer och lipo-accar är svingrymmar, men det är någon speciellt med ljudet och lukten hos en metanolbil! Ahhhhh!:Bugar

Verkar finnas ett stort intresse för radiostyrt här på SH! Det kan väll inte ha med motorer att göra och att vi aldrig tillåter oss själva att bli vuxna?

Som varandes ren amatör som bara kör för att det är roligt, kan jag nog ändå säga att du gjorde ett klokt val med Traxxas-bilen. Lätt att få tag på reservdelar och stora möljigheter att uppgradera lite om den blir tråkig.

Har annars blivit varse att det lätt blir tråkigt lite för fort med el-bilar, särskilt om ekonomin inte tillåter borstlösa mtorer och LiPo-ack. Det går att få ganska "lättmeckade" metanolbilar för en rimlig peng, som håller sig intressanta ett längre tag. Reservdelspriserna är ungefär desamma, och själva skruvandet är inte heller egentligen krångligare.

Det nämndes i tidigare inlägg att ett visst märke är grymt och att ett annat är skit. Jag håller inte riktigt med. Har provat Kyosho, Tamiya, Thunder Tiger, HSP, Traxxas och sniffat lite på BMT och Serpent. Alla dessa i blandade utföranden, allt från monstertruck till asfaltsräser. Min favorit i sammanhanget är dock 1:8 buggy med metanolmotor. Märket spelar nog mindre roll, men den jag har nu i huvudsak är en (ganska hårt) begagnad Thunder Tiger EB4. Att det blev en sån var nog mest slumpen. Den var billig...

Länk till min Youtubekanal.

http://www.youtube.com/user/HulkOfSweden

Och ja, det har med att inte bli vuxen att göra.

Hehe varning bara för ett beroendeframkallande intresse :tummenupp Hade mitt senaste ryck häromåret och det ramlar iväg en del stålars ganska snabbt, men kul är det:

31433135.jpg

[YOUTUBE-ID]ReGjrDGYZ8k[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]t-ePWCogZ9k[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]OACdVML6eBU[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]IzwdkW7ItoE[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]OGoOuotriQ8[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]52QY0zP8BH0[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]hfyYPc2O86w[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]WMDaH8qtmiI[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]5zIXwAVdKtE[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]y_XAHIabkm8[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]38l28Ioz-kI[/YOUTUBE-ID]

Hehe varning bara för ett beroendeframkallande intresse :tummenupp Hade mitt senaste ryck häromåret och det ramlar iväg en del stålars ganska snabbt, men kul är det:
risken finns ju att man överdriver även detta! Varför göra nått lagom?

Fins det nått roligt ställe att köra på runt Tullinge! Tänkte tamed grbben på eftermidagen och köra lite!
Hur är det uppe vid crossbanan eller vid Tullinge IP?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti