Radiostyrd bil

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Xr 650R
Hejsan.
Har funderingar på att skaffa en ny leksak,tror det hade varit kul med en rc-bil :) Bilen jag har i åtanke att köpa är den på bilden,vet inte mer än det som syns :tungan Så frågan är;är den bra?Priset är 5 tusen med allt som behövs för att leka,dvs radio,bränsle och glödstift bla.Ska jag unna mig den eller är det bortkastade pengar?Fast det är det med alla leksaker iofs :yoparty

Bifogat

• bilen.jpg
    bilen.jpg
    136.8 KB · Visningar: 169
Gå till www.rsb.se och fråga på deras forum finns en hel del kunniga där..
Men kan säga att man får ganska mycket bil för 5k iallafall om man beställer utomlands :)

Jimmy

Känns kasnke inte som som man får några supersaker för 5K men det duger nog om du bara ska leka:)

Köp nåt känt märke så du inte får problem att hitta alla delar du kör sönder...

Ja den sak enbart vara till lek,tävla är inget jag hade tänkt mig.Delar fanns det så man kan renovera hela bilen om man skulle behöva,så det är det nog inga problem med.Den verkar vara gedigen med inkapslade delar så den ska nog hålla bra.Är det ett kännt märke på bilen månne?Är helt off när det gäller rc-bilar,så alla tips mottages tacksamt :)

Det är lite si och så.. Ska du BARA slira runt lite på gräsmattan eller i grusgropen så kan det funka. Men billigverisioner med dra-igåg-motor och glidlager överallt är i det närmaste engångsprylar. Slits mycket fort och har inte i närheten med pulver. Du kan säkert ha skoj men närma dig ALDRIG en riktig fullracebuggy, provkör du en sån så kommer du aldrig att ta fram dendär igen!!

Jag har tävlat aktivt i många år och sett många besvikna miner på folk som kommit till banan och förstått vilken skillnad det är!

jag hade köpt något sånt här..

http://www.blocket.se/vi/14165816.htm?ca=22_s

Det är lite si och så.. Ska du BARA slira runt lite på gräsmattan eller i grusgropen så kan det funka. Men billigverisioner med dra-igåg-motor och glidlager överallt är i det närmaste engångsprylar. Slits mycket fort och har inte i närheten med pulver. Du kan säkert ha skoj men närma dig ALDRIG en riktig fullracebuggy, provkör du en sån så kommer du aldrig att ta fram dendär igen!!

Jag har tävlat aktivt i många år och sett många besvikna miner på folk som kommit till banan och förstått vilken skillnad det är!

Håller med till 100%, men vill du nu ha nytt för ca: 5000 pix & allt ska ingå så skulle jag nog köpa en Hobao Hyper 8.5 RTR Hobao Hyper 8.5 RTR

Denna beggade Hobao verkar intressant http://www.blocket.se/vi/14299019.htm?ca=1_11_s

:fakta

precis, är en enorm skillnad.

men å andra sidan så behöver man inte ha enorm ångest när bilen bara ligger på hyllan efter nån månads lekande.

Fast det ni länkat var ju i samma prisklass som trådskaparens, så då skulle jag, och förmodligen även du satsa på något seriösare.

Ungefär som att köpa en 125 a för samma pris som en literhoj:)

Ujujuj,det är inget rekomenderat köp
på "min" bil då?Verkar som den inte håller måttet,men på vilket sätt?Är den"tråkig" att köra,eller den är allmänt dålig i kvaliten?Måste säga att här på Sh finns det då experter på allt :) bugar ödmjukast för svaren,men bara ös på med rekomendationer på bilar,även beggade i närheten av Kristianstad,känns som man vill klämma och känna innan man köper :)

Hade jag köpt en ny rc buggy så hade jag tveklöst köpt en el-driven. Mycket mindre mekande med kladd å inställningar m.m. Bara att ladda å köra. Å nu med borstlösa motorer så är prestandan nästan lika bra som en etanolare.

\Masonit

Ujujuj,det är inget rekomenderat köp
på "min" bil då?Verkar som den inte håller måttet,men på vilket sätt?Är den"tråkig" att köra,eller den är allmänt dålig i kvaliten?Måste säga att här på Sh finns det då experter på allt :) bugar ödmjukast för svaren,men bara ös på med rekomendationer på bilar,även beggade i närheten av Kristianstad,känns som man vill klämma och känna innan man köper :)
Har du inte kört rc-bil innan kan jag lova att du kommer bli mer än nöjd. Men sedan efter en tid när du lärt känna bilen och pressat den lite mer kommer du antagligen märka att den inte är så vidare bra.
Eller om du någon dag provar en värsting med riktiga servo, bra broms, bra radio, riktig motor, bättre chassie, bättre dämpare då vill du inte köra den du länkar till längre.

Jag hade hellre köpt en bra begagnad än en billig ny.

Hade jag köpt en ny rc buggy så hade jag tveklöst köpt en el-driven. Mycket mindre mekande med kladd å inställningar m.m. Bara att ladda å köra. Å nu med borstlösa motorer så är prestandan nästan lika bra som en etanolare.

\Masonit
Men hur roligt är det?

Last edited:
Har du inte hållt på något alls, vilket verkar vara fallet så köp inte en tävlingsmetanolare. Visst de går så satans mycket bättre med allt vad det innebär, men sen ska du oxå ställa in skiten vilket är lättare sagt än gjort. Hade jag varit du hade jag köpt en el buggy, borstlös som någon sa. Du får en bil med mer leka än pilla och till ett lägre pris. Dock hade jag nog köpt en mer "riktig" bil än köpt Kyoshos lekgrejer, håller riktigt dåligt och på el blir skillnaden enorm mellan lek och riktig. Men fortfarande så hade jag letat efter en känt märke av hyffsat ny modell, för reservdelarnas skull.

Typ denna:
http://www.blocket.se/vi/14477932.htm?ca=23_10_s

Last edited:
Har du inte hållt på något alls, vilket verkar vara fallet så köp inte en tävlingsmetanolare. Visst de går så satans mycket bättre med allt vad det innebär, men sen ska du oxå ställa in skiten vilket är lättare sagt än gjort. Hade jag varit du hade jag köpt en el buggy, borstlös som någon sa. Du får en bil med mer leka än pilla och till ett lägre pris. Dock hade jag nog köpt en mer "riktig" bil än köpt Kyoshos lekgrejer, håller riktigt dåligt och på el blir skillnaden enorm mellan lek och riktig. Men fortfarande så hade jag letat efter en känt märke av hyffsat ny modell, för reservdelarnas skull.
Jo, håller med dig. El är bättre att börja med, men metanol är så mycket roligare :D

Och så värst svårt är det inte att ställa in dom så dom går hyffsat bra. Har man bara en bra grundinställning så. Ska man ha ut den sista kraften kan det dock krävas lite tålamod/kunskap.

Nackdelen med bränsle är väl att dom behöver så mycket pillande innan och efter att man varit ute? El känns mer som att man laddar batterierna och drar ut en runda. Mer spontant och därför roligare. Kanske? Har ingen erfarenhet men jag är galet sugen på att köpa någon kul leksak jag också..:)

Nackdelen med bränsle är väl att dom behöver så mycket pillande innan och efter att man varit ute? El känns mer som att man laddar batterierna och drar ut en runda. Mer spontant och därför roligare. Kanske? Har ingen erfarenhet men jag är galet sugen på att köpa någon kul leksak jag också..:)
Nää, det tycker jag inte.

Tanka, starta, kör, ställ på hyllan. Beroende på vilket bärnsle du kör på kan du behöva hälla i lite "after run oil".

Hade en kyosho som jag lade iväg en par veckor sedan för 20€. Använde den alldrig, då det helt klart är roligare med fullsize leksaker. :)

Nää, det tycker jag inte.

Tanka, starta, kör, ställ på hyllan. Beroende på vilket bärnsle du kör på kan du behöva hälla i lite "after run oil".

Mjo. Dom jag har hört om är brorsans kompis bilar som han hade för kanske 10 år sedan. Utvecklingen har gått framåt där också hoppas man ju.:)

Har du något bra tips på nybörjarbil? Vill helst ha något i stil med en Ford F150 kaross.:) Det viktiga är väl egentligen att bilen går bra och är relativt lättskött.

Hur är det att köra i typ villakvarter och bostadsområden? Gnäller grannar och polis eller vad är det egentligen som gäller för lite större och mer avancerat radiostyrt?

Back