Radiosporten P3: Intervju Backlund

Hörde precis den korta versionen på P3. Kul att nåt inom RR äntligen uppmärksammas av de rikstäckande medierna.

( Nu kanske nån under hot har tvingat Radiosporten till att göra intervjun, men lika kul för det :tummenupp

Fille rular! Helt enormt att roadracing omnämns i ett nationellt medie och det utan att vara kraschsnack. Alla plus till Radiosporten. Och Fille. Han kommer visa alla sina talanger även i STD 600 nästa år.

Macho Woman skrev:
Fille rular! Helt enormt att roadracing omnämns i ett nationellt medie och det utan att vara kraschsnack.

Satt och höll andan när radiosporten anonserade att de hade ett inslag om RR, men till min stora glädje så var det INTE krasch-snack!
Quite unbelievable !

Grymt! Grattis grattis är väl det minsta jag kan säga! Inte bara kul för Filip, kul för hela sporten med en sådan talang och lite uppmärksamhet! :tummenupp

Jag tycker det bör nämnas att många från forumet reagerar på den i vanliga fall avsaknad av täckning av RR i media såsom radio, TV, press, etc. I dessa fall brukar det spys galla över desamma då de INTE uppmärksammar det som vi RR-nerdar gillar mest.

Därför hoppas jag nu, i konsekvensens namn, att folk också skriver mail till radiosporten och ger dem ros och beröm för att de faktiskt sätter ljuset på svensk RR, som i detta fall.

Vi tycker alla om att höra när vi gör något bra och jag tror inte folket på radioredaktionen är annorlunda. Uppmuntra dem och sporra dem nu till att fortsätta förmedla nyheter från den svenska RR-världen.

Grymt läckert, det förtjänar Fille :tummenupp Glöm inte att rosa pappa Backlund som har backat upp grabben till 100%

Skönt!! Nu slipper vi gubbar i 250SP få stryk av en liten snorvalp nästa år!! :tungan

Grattis Fille lycka till i STD600!!! :banana

Tvärsnytt, dvs våra lokala nyheter hade även ett kort reportage om Backlund igår. Det va lite kul att dom uppmärksammade han.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back