radioreklam för mäklare

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Hörde precis en reklam på radion som fick mig att fundera lite:

I reklamen säger företaget (tänker inte ge dom nöjet att nämna vilka dom är) att hos dom får säljaren ut mest cash, allt från typ 400 kr till jämfört med sämsta konkurrenten flera tusen per kvadratmeter så förlusten totalt blev 440.000 kr (räknat på 70 kvadratmeter).
Men vad säger detta till alla köpare där ute!? Försvann inte precis ett trevligt argument till att gå på deras visningar? :va
Hur kul kan det vara att i bakhuvudet veta om att hade det varit en annan mäklare så hade man, iallafall enligt statestiken, inte behövt betala så mycket som man gjort eller tänkt göra för att få tak över huvudet hehe

Last edited:
Jag har tänkt precis samma sak när liknande reklamer har nått mig.

Deras lycka är väl att det finns folk som inte tänker så. Det verkar finnas folk som överhuvudtaget inte tänker alls. :dummer

Jag har tänkt precis samma sak när liknande reklamer har nått mig.

Deras lycka är väl att det finns folk som inte tänker så. Det verkar finnas folk som överhuvudtaget inte tänker alls. :dummer

Till exempel folk som tittar regelbundet på TV eller inte väljer det färska, nybakade brödet ur mataffärens bagerihylla istället för den färdigskivade, inplastade limpan som håller i två veckor "av någon anledning".

Last edited:
Tror de är garanterat medvetna om detta. MEN det har väl med försäljnings-psykologi att göra. De räknar säkert med att de får fler prospekt att sälja genom att konkurrera ut andra mäklare och då ökar de sin vinst mer än att annonsera emot köpare, då köparen redan skapat ett köpbegär i sitt huvud (många människor fungerar slikt) och mer än gärna går på visningarna endå och bjuder hejvilt.

Vart kanske lite rörigt, men hänger du med på hur jag menar?

Lägenheter hamnar ofta i samma prisnivå oberoende av mäklare. Det säljaren kan göra stor förtjänst på är hos de mäklare som inte tar hutlösa arvoden. Jag antar att det är detta de brölar om. Notar tog sammanlagt ca 150 kakor för en lägenhet jag sålde i samma prisklass som en annan jag sålde via Södermäklarna. De skulle ha ca 40 schmacarou. Där rök en ny sporthoj bara för att jag inte kollade alla uppgifter och naivt trodde att mäklarna var konkurrenskraftiga.

Lägenheter hamnar ofta i samma prisnivå oberoende av mäklare. Det säljaren kan göra stor förtjänst på är hos de mäklare som inte tar hutlösa arvoden. Jag antar att det är detta de brölar om. Notar tog sammanlagt ca 150 kakor för en lägenhet jag sålde i samma prisklass som en annan jag sålde via Södermäklarna. De skulle ha ca 40 schmacarou. Där rök en ny sporthoj bara för att jag inte kollade alla uppgifter och naivt trodde att mäklarna var konkurrenskraftiga.

Say what?!? :skrämd
Och jag som tyckte min kompis fick betala saftgt, 75' i arvode till Erik Olsson för en ynka etta.... :gnissla
Man kanske skulle blitt mäklare. :va

Man kanske skulle blitt mäklare. :va

Ja, det finns bara en yrkeskategori som är vidrigare än mäklarna när det gäller att ta betalt och det är tandläkarna.
Det är ju liksom inte så att de ska transplantera en hjärna eller ett hjärta, de ska dra ut en jävla tand för i helvete :mad:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg