Coola Ola
Progressiv klassicist
Har en hoj med motor från Suzuki XF 650 Freewind, vilken är en stånka identisk med den i DR650SE, förutom att den har annan topp med större ventiler och dubbla förgasare.
Har upplevt att kopplingen inte kopplat ur ordentligt, så i samband med ett annat problem så kollade jag kopplingspaketet. Tog av tryckplattan för att se så lameller och friktionsplattor är ok, och det verkar de vara ok (se bilder). Har inte heller märkt av något slirande. Dock märkte jag ett ganska tydligt radiellt glapp i den yttre kopplingskorgen, minst 1 mm, men försvinner nästan helt med tryckplattan monterad och åtdragning. Noterade också att något verkar ha skavt på insidan av kopplingskåpan (se bilder, syns kanske lite dåligt), iaf är där blankslitna partier. Något känns alltså inte riktigt rätt. Hur går jag vidare för att felsöka?



Har upplevt att kopplingen inte kopplat ur ordentligt, så i samband med ett annat problem så kollade jag kopplingspaketet. Tog av tryckplattan för att se så lameller och friktionsplattor är ok, och det verkar de vara ok (se bilder). Har inte heller märkt av något slirande. Dock märkte jag ett ganska tydligt radiellt glapp i den yttre kopplingskorgen, minst 1 mm, men försvinner nästan helt med tryckplattan monterad och åtdragning. Noterade också att något verkar ha skavt på insidan av kopplingskåpan (se bilder, syns kanske lite dåligt), iaf är där blankslitna partier. Något känns alltså inte riktigt rätt. Hur går jag vidare för att felsöka?


