RadicalRiders filosofi.

Jättebra!

Hittar bara en punkt som kanske inte alla kan efterleva så lätt.

* Alla är välkomna att få vara med RR och köra.
* RR är emot rasism/mobbing.
* RR tar avstånd mot olagliga handlingar.
* RR står för främjandet av en sund MC-kultur.
* RR vill uppmuntra till kamratskap mellan olika sociala, etniska, gender och HBT-grupper både på och av MCn
* Alla ska ha skoj med RR!
* Använd alltid ditt sunda förnuft och respektera alla.

Fortkörning, wheelies o stoppies på allmän väg, körning utan reg. skylt eller körning med icke godkända MC tillbehör är olagligt.

Last edited:
Svårt att INTE lägga sig i denna pajkastning, som "ses" här. RR-forumet är samma gamla "sandlåda" som när jag lämnade, kom tillbaks och lämna igen för att nu komma tillbaks igen. Är vi vuxna eller vad?

Såg även denna sk poll-tråd samt läste RR:s policy och tänkte detsamma som Maverick ang denna punkt om "olaga handlingar". Eller ska man kalla det just för enbart "trafikförseelse"??

Tycker som sagt MrK och Maverick borde tagit detta UTANFÖR forumet och inte blanda in era "kärleksförklaringar här. Min spontana reaktion har alltid varit att "någon" måste utmärka sig och "stå pall" för "gruppen". Men har vi alla inte samma mål, att köra hoj och ha trevligt samt gemytligt?

Jag kan inte heller tolerera rasism, olaga handlingar osv osv. Det är ju upp till var och en att vara med på ett hörn OM nu någon "bjuder upp till dans" med en SH-kväll. Sant att alla inte går ihopa, men då kan man ju undvika varandra. Sant att det dock kunde stå att "Platserna ÄR begränsade". Då anser inte jag detta räknas in i RR:s policy. IMHO.

Så för f*n:
Sluta upp och leka pappa K!
Maverick: Tycker inte det framgår klart och tydligt att dessa platser på din "privata" tillställning är begränsade!? Iofs inte lätt att veta på förhand om att det egentligen borde vara mer "rätt att lägga tråden någon annanstans pga "modereringen" som du kallade det. Sedan anser inte jag det isf skulle hetat SH-träff om det va din "egen" tillställning..?

Kanske är ute och "flyger", men ta detta PRIVAT!!

Tack för ordet.

Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
Jättebra!

Hittar bara en punkt som kanske inte alla kan efterleva så lätt.

RR som grupp kan inte ta ansvar för vad enstaka individer gör.

Jag har ALDRIG under ett onsdagsgazz-tal uppmanat någon till olagligheter.
Allt är ett eget val.

Jag tycker att diskussionen är slut eftersom du numera inte kallar din Pubkväll SH-pub. Så nu får du gärna bjuda in/avspisa vem du vill till detta.
Jag tyckte ENDAST att det var fel att under SHs namn göra detta och visade mitt motstånd till detta med mina inlägg.

Jag har nu omformulerat filosofin för jag tyckte ditt påstående var korrekt :tummenupp :

* RR tar avstånd mot Försäkringsbedrägerier, Våld och hot, Stöld och handel med stulet gods och andra grova olagliga handlingar.

TouchMan65 skrev:
Sluta upp och leka pappa K!
Undra hur forumet hade sett ut utan moderatorer. Ville bara framföra att RR och SH inte kan stå bakom rasism/mobbing.

Last edited:
Kom igen nu gott folk man kan inte gilla alla :huvet
Så är världen tyvärr!!!
Kvinnor är ju från venus och män från mars :rolleyes:

Låt oss inte blanda oss deras privata göromål!!!

Vi firar Jul :tomten :fyllisar
Och alla gillar vi motorcyklar :tummenupp

(Får läsa detta imorgon och se, är långt in på mitt första av tre jul firande :3freak )

Puss& Kram Tussilago

Mr K skrev:
RR som grupp kan inte ta ansvar för vad enstaka individer gör.

Jag har ALDRIG under ett onsdagsgazz-tal uppmanat någon till olagligheter.
Allt är ett eget val.

Jag tycker att diskussionen är slut eftersom du numera inte kallar din Pubkväll SH-pub. Så nu får du gärna bjuda in/avspisa vem du vill till detta.
Jag tyckte ENDAST att det var fel att under SHs namn göra detta och visade mitt motstånd till detta med mina inlägg.

Jag har nu omformulerat filosofin för jag tyckte ditt påstående var korrekt :tummenupp :

* RR tar avstånd mot Försäkringsbedrägerier, Våld och hot, Stöld och handel med stulet gods och andra grova olagliga handlingar.

Undra hur forumet hade sett ut utan moderatorer. Ville bara framföra att RR och SH inte kan stå bakom rasism/mobbing.
Mr K.

Du har min respekt, du har alltid haft den och den är inte mindre nu.
RR filosofin är klockren och applåderas av mig. :tummenupp

I övrig har jag inte ändrat min uppfattning ett skit.
Dessutom är jag ingen Radical Rider.

Än....

Last edited:
Klart att moderatorer behövs! Vi ska väl inte leva i alltför mycket diktatur. Alla ska ju ha sina _normala_ åsikter (LäS: INTE rasistiska eller liknande).

Mr K: Nu fick du enbart de orden och inte helheten. Tycker personligen att du "modererar"/lägger dig i lite väl mycket, MEN gör oftast ett bra jobb rent generellt. Inget ont så, menade jag. Klart det finns en del BRA tänkbart, men även undrande vad som pågår. Finns säkert något jag glömt att påpeka, för att undvika ev. missförstånd.

Skönt iaf att det är undanstökat och har roligt och trevligt.

wonderwizard skrev:
du får sälja traktorn & släden & sedan köpa dig en ordentlig hoj först :hihi

god jul på dig gubbajävel & tack för sms'et jag fick.. :fatta! :rofl
'

Men hallå...du kör ju gammelretta fighter...närmare tröska än så kommer man ju inte....sicken tur att jag älskar alla...ses imorgon...bara dem släpper ut mig eller jag lyckas smita fån rehab vid ett obevakat ögonblick....
Om du är sugen Maverick eller nån annan så finns jag och en flaska vodka samt en flaska Tanqueray på firman i malmö från tidig eftermiddag imorgon om det skulle passa med en lille en innan vi drar ner på stan... :fyllisar

:lol :lol :lol :lol :lol :lol :lol :hihi :rofl :arsele

behöver man säga mer........usch för dessa hemska vägmarodörer...

Läs mellan raderna!

Tror ni uniformerna tycker det är mysigt och fint att 100-talet sporthojare samlas på Matoil för att sedan terrorisera boende runt centrala/östra Skåne?
Hur länge kommer det dröja innan en allvarlig olycka kommer vara arrangerad av de boende runt Häckeberga?
När tror ni den första massinspektionen av hojar typ Sjöbo kommer ske på samlingarna om RR öppet propagerar för total trafikanarkism?

Sen kan RR inte ansvara för respektive individ. :rolleyes:

Hmmmm kan inte låta bli att slänga in en Kommentar.

Sandlåda blir det lätt när så många samlas under ett forum, bara att svälja tugga och ta emot. Nåt som många gånger suger här på SH är att en del blir idiotförklarade för att dom t ex inte kan byta drivpaketet själv etc etc. Fan en lite mer ödmjuk inställning på just SH hade nog inte skadat.

När det däller RR eller någon annan klubb kan dom inte ta ansvar om man hakar på ut en onsdag. En helt annan sak om en klubb skulle arrangera bankörning och man anmäler sig till denna.

När det gäller planerade olyckor runt häckeberga så är det bara en tidsfråga, för eller senare tröttnar någon på att som matjii säger ha 100 sporthojsfjånar gasande förbi där deras dotter rullar på sin 3-hjuling.

Sist men inte minst har jag en känsla av att kontrollerna vid flygrakan kommer nog att skärpas, beror lite på hur folk betér sig där. Ingen kan sticka under stol med att om man kommer gasande på bakhjulet där det står 500 personer runt omkring inte minskar risken för att få 200 kilo järnskrot i skallen om man har otur.

Bara mina två cent

\\Deagol

Kör man i grupp kan ingen mer än en själv ansvara för sitt - OCH andras liv i vissa avseenden. Hittade ett dokument av en annan MC-klubb som gjort en förklaring/beksrivning HUR man kör i grupp, har dessvärre inte hittat samma sak gällande RR, men finner den väldigt förklarande. . Sålänge man följer den, minskar risken för olyckor. Dock är det givetvis en del som verkar köra "över sin förmåga", på gott och ont. Alla har vi olika körerfarenheter och man ska ju köra i det tempo som man känner att man kan stanna vid ett ev hinder. Hade ALLA kört efter trafikreglerna, hade aldrig någon trafikolycka uppstått. Under de körningar jag varit med om med bl.a RR, har jag ALDRIG varit med om att de på något vis stressar och pressar en att öka farten så de slipper vänta. Snarare så att de (bl.a Mr K) frågat om alla är med. Har de inte varit detta, har det klart undrats var de andra tog vägen.

Då jag inte kunde ladda upp PDF-dokumentet här, kan det fås av mig om någon skulle vara intresserad. Finns på MSN eller ICQ, bara att hojta till där..

Visst kommer det alltid att finnas så kallat "gnällande" typer, men vi är ju vuxna och därmed "mogna" (??) att försöka samsas och klara upp ev problem som uppkommer. Man kan ju inte slösa alltför mycket energi på det negativa!?

TouchMan65 skrev:
Kör man i grupp kan ingen mer än en själv ansvara för sitt - OCH andras liv i vissa avseenden. Hittade ett dokument av en annan MC-klubb som gjort en förklaring/beksrivning HUR man kör i grupp, har dessvärre inte hittat samma sak gällande RR, men finner den väldigt förklarande. . Sålänge man följer den, minskar risken för olyckor. Dock är det givetvis en del som verkar köra "över sin förmåga", på gott och ont. Alla har vi olika körerfarenheter och man ska ju köra i det tempo som man känner att man kan stanna vid ett ev hinder. Hade ALLA kört efter trafikreglerna, hade aldrig någon trafikolycka uppstått. Under de körningar jag varit med om med bl.a RR, har jag ALDRIG varit med om att de på något vis stressar och pressar en att öka farten så de slipper vänta. Snarare så att de (bl.a Mr K) frågat om alla är med. Har de inte varit detta, har det klart undrats var de andra tog vägen.

Då jag inte kunde ladda upp PDF-dokumentet här, kan det fås av mig om någon skulle vara intresserad. Finns på MSN eller ICQ, bara att hojta till där..

Visst kommer det alltid att finnas så kallat "gnällande" typer, men vi är ju vuxna och därmed "mogna" (??) att försöka samsas och klara upp ev problem som uppkommer. Man kan ju inte slösa alltför mycket energi på det negativa!?
LÄS under -VIKTIG INFORMATION- Skåneväder Poliskontroller Rabatter Hur blir man RR-Rider? m.m
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1290562&posted=1#post1290562

Där står allt!

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!