Radical Racings egna dokusåpa

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date
Jag kanske bryter mot nån lag om jag publicerar ett mail här offentligt så jag får väl citera istället då.
Mailade kanal 5 och frågade om det fanns något intresse utav att sända roadracing.

Svar "Trots att Roadracing är en växande sport (som du skriver) kommer Kanal 5
dessvärre inte att visa några sändningar"

Svarade med att jag hoppades att många kommer bänka sig framför tv.n när dom ska sända program om radical riders bilar istället..

Undrar vad som krävs för att TV skall få upp ögonen för RR.
Visserligen SportExpressen, men såna kanaler som vanliga svensson med endast 1,2,4 och finks tv 3 kan kika på ;)
Har mailat SVT, Kanal 5, Tv4 och Tv3 men bara Kanal 5 har svarat.

Nån som såg gårdagens program?

Måste säga att det var bättre än första delen och riktigt kul att få se spelet bakom kulisserna med ungtuppen som kallade tävlingsledaren för både det ena och det andra :lol
Blir ju roligare att se racen när man vet att det finns rivalitet mellan förarna osv.

Bikerbitch skrev:
*messerschmidt mode on*

Jag tror det är lättare att skaffa fram pengar (sponsorer, insamling, loppmarknad, sälja salami *L* osv) och göra ett "pilotprogram" för att sedan sälja till kanalerna.

De flesta kanalerna gör väl inte sina program själva utan det är ett frilansande produktionsbolag som gör det. Rätta mej om jag har fel.

*messerscmidt mode off*

Det kan ju inte vara så svårt att hitta 2 kombattanter i stil med Hansen och Eklund i rallycross för att krydda anrättningen lite.

I värsta fall får vi väl ta No:1 och Valmers eller Sandstream :)

Och för att förekomma nämnda personer ber jag om ursäkt och tar bort uttalandet om någon känner sig kränkt av mitt skämt. Pm:a isåfall.

Jocke

Last edited:
Teddy skrev:
Urk, urk, blä och dubbelblä! De där Radicalförarna är fullskitna med sponsorpengar och behöver inte handla sina prylar på varken Biltema eller Rusta. Biltema och Rusta borde ge återbäring till den hand som föder dem, alltså nybörjarna.

Nä du där har du riktigt fel dom är inte alls fullsketna med sponsorpengar.
Däremot är det en rätt vettig klass rent ekonomiskt.
En bil kostar ca: 250.000:- som du efter säsongen kan få tillbaka om du har gjort ett bra resultat med bilen!!! Samt att vissa killar kör på en riktigt liten racebudget med närmst sörjande som mekar, kockar och liknande!!

Tyvärr är inte det några speciellt grymma förare som kör utan endast 3-4 st som är "riktiga" förare i mina ögon.

Peter Sundfelt är absolut ingen bra förare!!!
Men trots det är det ett roande program att se även om det "snyggas till" i kanterna med försköningar av förarnas kapacitet och bilarnas prestanda!!!

R1 wannabe skrev:
*messerschmidt mode on*
Jag tror det är lättare att skaffa fram pengar (sponsorer, insamling, loppmarknad, sälja salami *L* osv) och göra ett "pilotprogram" för att sedan sälja till kanalerna.
De flesta kanalerna gör väl inte sina program själva utan det är ett frilansande produktionsbolag som gör det. Rätta mej om jag har fel.
*messerscmidt mode off*

Kanske nåt att satsa på till nästa år? Ja, att sälja salami alltså :banana

R1 wannabe skrev:
I värsta fall får vi väl ta No:1 och Valmers eller Sandstream :)
Och för att förekomma nämnda personer ber jag om ursäkt och tar bort uttalandet om någon känner sig kränkt av mitt skämt. Pm:a isåfall.
Ingen fara men jag är nog inte i klass med de andra två herrarna, varken i körning eller munläder :D
Men visst, vill ni se mig skälla på allt och alla, göra fula omkörningar (kanske mest blir blockeringar :rolleyes: ) och gnälla på allt mellan himmel och jord så ställer jag upp :)

Annars har jag hört att en kille från Italien som kallas Kejsarinnan är ledig :hihi

sandstream skrev:
Ingen fara men jag är nog inte i klass med de andra två herrarna, varken i körning eller munläder :D
Men visst, vill ni se mig skälla på allt och alla, göra fula omkörningar (kanske mest blir blockeringar :rolleyes: ) och gnälla på allt mellan himmel och jord så ställer jag upp :)

Annars har jag hört att en kille från Italien som kallas Kejsarinnan är ledig :hihi
JA! Det är väl bara Valmers här som gillar honom :rolleyes:
Hur var det nu man sa när man var 7:
-Kärlek börjar alltid med bråk

Bikerbitch skrev:
Kanske nåt att satsa på till nästa år? Ja, att sälja salami alltså :banana
Du anar inte vilken ....ähum...potential det ligger i det :tummenupp

Till er som missade det här så finns filmen som torrent på Swebits. Tyvärr måste man vara medlem men det är det enda jag hittat.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back