Radical Racings egna dokusåpa

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Kanal 5 sänder nu en programserie på totalt åtta avsnitt om Radical Racing -serien. All motorsport i teve är naturligtvis uppskattat imo men det hade varit ännu roligare om det varit roadracing.

Hur tusan har de dels lyckats producera den och dels sälja in den till Kanal 5? Jag förmodar att det är Peter Sundfeldt och hans Radical intresse som är en drivande kraft bakom detta? Men har radical så pass mycket större publik än roadracing? Tänk om vi kunda få ut en liknande serie om Roadracing i en av Sveriges största kanaler! :tummenupp

"Kanal 5 23:15 Radical & co
I detta program: Knutstorp. Vi möter några av förarna i serien, som visar sig ha heta känslor redan från början. Vi tar första kraftprovet på en Radical och möter seriens grundare Anders "pappa" Gabrielsson. Peter Sundfeldt som själv är en av förarna tar oss med runt Ring Knutstorp. Nu gäller det. Säsongens första race på Knutstorp. Del 1/8.Svensk motorserie från 2005. För första gången i svensk historia får vi en serie där toppen av svenskt näringsliv fajtas med hungriga racerförare och skådespelare i världsklass. I Radical & co möter vi förare och mekaniker som vi aldrig mött dem förr. Som en bisvärm intar de ort efter ort. Drygt 25 hungriga racerförare som lever och andas asfalt blandat med oemotståndlig galenskap och gemenskap. För man måste väl vara lite galen om man åker tre sekunder snabbare per varv än storebror STCC. Och med hjälp av den 1,3 liters motor på över 200 hästar som ger en vikteffekt förhållande nära F1 så kanske det inte är så konstigt att man blir sugen på att gasa. Programledare: Peter Sundfeldt och Kenneth Tonef."

sveriges medier sakanar tyvärr brinnande intresse för motorsport. Men detta var ju kul :tummenupp

Rookie maffian skulle lätt bli en guld såpa med karaktärer typ

1:blir inga åka alls sköt motorn, man får se killen i garaget hela året.
2: A-förar killarna som kör skiten ur alla andra Rookies
3: resten av oss talanglösa som lägger varenda krona offrar flickvänner dyl...
4: den ständiga kampen för att inte få en tvitaktstaliban som depågranne
5: fyllemecken som mest dricker öl och är helt oförstående

björn

björn.e skrev:
Rookie maffian skulle lätt bli en guld såpa med karaktärer typ

1:blir inga åka alls sköt motorn, man får se killen i garaget hela året.
2: A-förar killarna som kör skiten ur alla andra Rookies
3: resten av oss talanglösa som lägger varenda krona offrar flickvänner dyl...
4: den ständiga kampen för att inte få en tvitaktstaliban som depågranne
5: fyllemecken som mest dricker öl och är helt oförstående
björn

Varför associerar jag omedelbart til FC-Z på ZTV :hihi

jP skrev:
Varför associerar jag omedelbart til FC-Z på ZTV :hihi

:rolleyes: kanske för att vi har vissa likheter med dom :confused:

Det skulle bli kanon tv, folk skulle ju ligga dubbelvikta framför burken när Rookiesar förklar hur dom ställer in sin fjädring, vilket spår som är bäst (självklart har man hört det från någon defus A-förare), inte har råd med däck (och ett fint klipp när dom ska krängas) :)

björn

ps många paranteser blev det ds

björn.e skrev:

Det skulle bli kanon tv, folk skulle ju ligga dubbelvikta framför burken när Rookiesar förklar hur dom ställer in sin fjädring, vilket spår som är bäst (självklart har man hört det från någon defus A-förare), inte har råd med däck (och ett fint klipp när dom ska krängas) :)

björn

Jag ser det framför mig, det skulle vara sanslöst kul. :D

oscar skrev:
Det där var väl iof att salta till det lite extra! :hihi
Just den kommentaren om F1 och viktförhållandet drog ju ner förtroendet för raggarsnubben (ja, han verkar älska jänkare med eldfleeeeejms).
Vad jag vet har en F1 runt 900 HK och får väga nånstanns mellan 500 - 600 Kg.
Lite skillnad mot en Radical som har 205 HK och väger runt 400 Kg.

En intressant detalj som jag inte kände till var att de tar bort insprutningen och kör med förgasare istället.
Torkel skrev:
Jag missade programmet, var det bra?
Det var helt okej!
Tyckte jag skymtade DQ sittandes på sin hoj bakom en av dem som intervjuades.

Tycker också det var helt ok program, men det var bitvis jobbigt när kommentatorerna tjafsa i munnen på varandra under racet.

Fan att de inte kan få till en RR-såpa.

sandstream skrev:
Tyckte jag skymtade DQ sittandes på sin hoj bakom en av dem som intervjuades.
Var det inte ett grönt skinnställ? Tror det var G:sson som jag köpte min hoj av.

Tycker att programmet var mycket bra. :tummenupp

Neutral skrev:
Var det inte ett grönt skinnställ? Tror det var G:sson som jag köpte min hoj av.
Du kan ha rätt, tyckte jag kände igen hojen och de vita stövlarna.

Det roligaste var ungtuppen som blev så inih****te förbannad på en annan förare som han tyckte legat och blockat honom. Han vågade bara stå och skälla som en kaxig liten pudel på gammeltuppen så länge denne satt fastspänd i sin bil men så fort gammeltuppen spännde loss sig och reste sig upp för att stiga ur bilen försvann han direkt. Senare hittade kamerateamet honom på asfalten där han satt och grät som en liten pojke. Uhu, uhu, uhu. :rofl

Hur tusan har de dels lyckats producera den och dels sälja in den till Kanal 5?

Dom har betalat en J---la massa pengar och köpt produktionen

björn.e skrev:

björn

I vinjetten går att läsa, detta programmet sponsras av Biltema & Rusta.

GSXR1100R skrev:
I vinjetten går att läsa, detta programmet sponsras av Biltema & Rusta.
Urk, urk, blä och dubbelblä! De där Radicalförarna är fullskitna med sponsorpengar och behöver inte handla sina prylar på varken Biltema eller Rusta. Biltema och Rusta borde ge återbäring till den hand som föder dem, alltså nybörjarna.

nån som råkat spelat in det här i nåt lämpligt format så man kan se det?
Varför finns inte alla sända program att sända hem från hemsidan?

//håkan

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back