Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad är ett bra pass? Sägenomspunnet som Stelvio med massor av snäva hårnålar och tusentals turister, eller ett lite mindre dramatiskt och mindre berömt med nästan ingen trafik? Jag har kört de flesta kända passen och många som jag aldrig hört talas om. Fan vet vilket som var bäst? Väder, humör och trafik har stor inverkan på upplevelsen. Håller med Randonörd, kör bara in i lämpligt område, ställ naven på kurviga vägar i önskad riktning och njut.
Edit: Var inte rädd för att du skall missa något. I de här områdena stämmer verkligen devisen; "Om du missar en står dig tusen åter", typ.
Missförstå mig rätt. Jag gillar Stelvio och har kört det passet 4 gånger och från båda hållen. Det är mäktigt, högt och bitvis tekniskt. Men.... jag tycker inte att de berömda, mytomspunna passen är så mycket häftigare än många av de mer okända. Tycker inte att man ska stirra sig blind på de mest omtalade passen och styra upp sin rutt bara efter dem. Många av mina bästa upplevelser på hoj i alperna har varit i helt okända, nästan folktomma pass.
Mitt råd är att bo i byn San Leonardi in Passeria - 1o mil söder o Innsbruck och göra dagsetapper då man når många pass via dagsturer från byn. Man anländer via Timmelsjoch ellef Jauffen Pass. Jag har bott i byn vid 4 tillfällen ...
![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning