Radeon X300

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Hej va hemma hos en kompis innan och försökt få rätt på hans kort utan framgång.. :huvet
han vill koppla datorn till tv:n via s-video så långt funkar men han får ingen färg på mitt geforce fx5200 så får jag gå in och välja att video formatet skulle vara "komposit video ut" för att få färg. tänkte att de skulle va nåt sånt på hans med men hittar inte nåt sånt och inget annat som ser rätt ut heller..nån?
Hans ikoner har försvnnit från tv:n med. trodde inte jag fick ändrat nåt när jag va där..aja nån som vet nåt?
tack på för hand / Hampus

Han har ett Radeon: alltså du måste ha en TV som stödjer s-video och en scartkabel som också gör det.., Det borde funka.

Jax skrev:
Han har ett Radeon: alltså du måste ha en TV som stödjer s-video och en scartkabel som också gör det.., Det borde funka.

Jo han har rätt kabblar men får bara svart/vit lite trist ju...måste va nån inställning på datorn men jag lyckas bara inte hitta de.. :huvet

Kanske måste skifta mellan PAL och NTSC i inställningarna i mjukvaran. Det brukar ge svartvit bild på tvn...

Neb Jones skrev:
Kanske måste skifta mellan PAL och NTSC i inställningarna i mjukvaran. Det brukar ge svartvit bild på tvn...

Har dessvärre provat detta utan fram gång.. :( tror de kan vara detta med komposit video som spökar men är öppen för alla förslag..

The Editor skrev:
Jo han har rätt kabblar men får bara svart/vit lite trist ju...måste va nån inställning på datorn men jag lyckas bara inte hitta de.. :huvet

Klarar TV'n S-Video då? Det gör inte min gamla, så den får jag bara s/v på hur jag än bär mig åt.

Har en bärbar dator som kräver en konverter av nåt slag för att bilden inte ska bli svartvit på tvn. Snacka med närmsta tv-handlare, dom brukar ha koll.

Neb Jones skrev:
Har en bärbar dator som kräver en konverter av nåt slag för att bilden inte ska bli svartvit på tvn. Snacka med närmsta tv-handlare, dom brukar ha koll.

okej..e ju som sagt min kompis som har problemet så jag har ju lite svårt att kolla tv med mera..men men ska iaf säga till honom om detta tack för alla tips än sålänge och ev. kommande :tummenupp

Back