Racingworld bandagar 2014 - Kinnekulle Ring

Uppdaterad platstillgång för 10 augusti;

Minst 5 lediga platser i samtliga 3 grupperna.

Var med i utlottningen om 4 liter Q8 Oils SBK Racing fin-olja genom att gilla inlägget på vår FB-sida:
facebook.com/racingworld.se

/Stefan

Sista dagen att boka plats till körningen på Kinnekulle söndagen 10 augusti är onsdag 6 augusti.

Det finns fortfarande plats i alla 3 grupperna, mest bokningar i medel/snabb såhär långt.

/Stefan

Får man ha en banhoj (dvs ej reggad, besiktad eller försäkrad) i lugn/medel eller medel/snabb?

Hej
Om jag inte har helt fel ska man då ha licens och köra i licensgruppen,
men som sagt jag har inte superkoll, maila ansvariga från Racingworlds hemsida.

Banhoj går bra i gruppen "Sport", de andra båda grupperna endast gathojar i trafik. Platser finns i gruppen "Sport" fortfarande.

Man måste INTE ha licens, det går även bra med körkort eller bevis om godkänd licenskurs.

Får man ha en banhoj (dvs ej reggad, besiktad eller försäkrad) i lugn/medel eller medel/snabb?

Idag är sista dagen att boka plats till söndagens körning.

Gruppen "Medel/snabb" är fullbokad, så till grupperna "Lugn/medel" och "Sport" går det att boka då.

/Stefan

Attans! Jag som tänkte boka mig till medel/snabb nu när jag kom hem efter jobbet...
Kan man sätta sig på kö eller något för avbokning?

Jag skickade in min bokning i förmiddags, kommer det en bekräftelse under dagen så jag vet om jag fick plats eller ej?

Nja, det är väl om det finns någon som vill sälja sin plats, och då brukar folk annonsera här på SH.

Alternativet är ju om du känner att det passar med någon av de andra två grupperna, där finns det lite platser kvar.

Mvh
Stefan

Attans! Jag som tänkte boka mig till medel/snabb nu när jag kom hem efter jobbet...
Kan man sätta sig på kö eller något för avbokning?

92 db alltså.... Stånka med Akra och db-killer, nån erfarenhet från det? Är ok på Falken och Gotland, men mätningar är ju sällan samma...

92 db alltså.... Stånka med Akra och db-killer, nån erfarenhet från det? Är ok på Falken och Gotland, men mätningar är ju sällan samma...

Svårt att säga. Generellt är stånka och eftermarknadssystem det som bullrar mest. Men Akra brukar ju vara relativt tysta. Är du osäker kan du ta med originalsystem utifall.

/Stefan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...