Racingworld bandagar 2012 - Kinnekulle Ring

:banana Dags att anmäla sig, har för mig att möjligheter till däckköp samt byte på plats funnits tidigare, kan det vara så även 1 juli?

Bara 12 dagar kvar till nästa körning!

Platser kvar i alla tre grupper fortfarande.

/Stefan

Jepp, bokat den 1/7 här med :)
Två polare kommer troligtvis boka ikväll också.

Jag har nyligen köpt däckvärmare till mina Racetec K3, finns det möjlighet att man kan stå vid en depåplats med el, eller kommer vi ställa hojarna på något särskilt sätt?

Jag har nyligen köpt däckvärmare till mina Racetec K3, finns det möjlighet att man kan stå vid en depåplats med el, eller kommer vi ställa hojarna på något särskilt sätt?

Inga problem.

Det finns eluttag på ett antal stolpar i depån, det är bara att koppla in sig. Normalt ska hojarna stå på led i depån, men har man däckvärmare får man ju ställa sig på lämpligare ställe.

/Stefan

Tänkte höra hur det är med blinkers och regskyllt. Står att hojarna inte får vara i rejs utförande och ska klara en kontrollbesiktning. Grejjen är att mina sido kraschkåpor ej har uttag för blinkers. Så behöver jag fixa på orginal kåpor och sätt tillbaka blinkers samt regskylltshållare+regskyllt? Lampor fram och bak finns naturligtvis på.

Henke

Inga problem.

Det finns eluttag på ett antal stolpar i depån, det är bara att koppla in sig. Normalt ska hojarna stå på led i depån, men har man däckvärmare får man ju ställa sig på lämpligare ställe.

/Stefan

Vad bra!:)

Tänkte höra hur det är med blinkers och regskyllt. Står att hojarna inte får vara i rejs utförande och ska klara en kontrollbesiktning. Grejjen är att mina sido kraschkåpor ej har uttag för blinkers. Så behöver jag fixa på orginal kåpor och sätt tillbaka blinkers samt regskylltshållare+regskyllt? Lampor fram och bak finns naturligtvis på.
Henke

Vi är inte Bilprovningen. Det handlar om att hojen skall vara i normalt gatskick. Att hojen råkar sakna blinkers eller röd reflex bak är inget vi kommer racka ner på. Däremot om lampor bak eller fram saknas (men det var ju inget problem för dig) blir det uppenbart att hojen inte är i gatskick.

Regskylten kan du tejpa fast ovanpå kutsen, det duger gott.

Välkommen!

/Stefan

SMHI säger just nu uppehåll hela dagen! :) Hoppas det håller i sig bara...

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk

Sådär då vart man anmäld i sista stund. Hoppas det blir bra väder :Bugar.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT