Racinghojjar, billigare i norge eller sverige?

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Om man vill köpa en begagnad racehoj, vet ni vart de är billigast?

Har hittat ett par i Norge som verkar väldigt lovande.

R6 03 ~ 35000NOK, fint skick och godis ingår. jag arbetar och bor i norge dvs

vbg_snake skrev:
2459854 Om man vill köpa en begagnad racehoj, vet ni vart de är billigast?

Har hittat ett par i Norge som verkar väldigt lovande.

R6 03 ~ 35000NOK, fint skick och godis ingår. jag arbetar och bor i norge dvs

Om du inte ska använda den på gata så kan det vara ett alternativ. Den går alltså inte (troligvis/till en rimlig kostnad) att regga här. Den påverkar ju även köpkraften när du ska sälja sen.

Köp min utan/med gatkåpor för en billig slant istället.

Jag kikar titt som tätt på annonssidor o norge och det finns fynd att göra där helt klat. Men jag tycker sverige börjar ha bra priser med. Så det gäller nog bara att hitta den rätte, men söker du i norge blir du nog inte besviken :tummenupp

Grejen är den att "gatcyklar" är svindyra p.g.a den skatt som finns på typ mc och bilar. Detta gör att importörerna får ett bra inköpspris från tillverkarna för att lindra priset så mycket som möjigt.

Således blir cykeln i grunden billigare om man bara skall använda den för bana, skatten kommer på först om den skall reggas.

Nejdå, banhojjen kommer jag inte registera på gata utan bara ha för att köra bana. Har redan min gathoj. Har dock börjat tröttna på detta. Dyra originalkåpor efter att en blind kärring körde på mig och smet. Idioter som försöker sno den och bommar mejslar i tändningslås. etc etc. de pengarna lägger jag hellre på däck, licenser och bensin till en banhoj.

Jovars, finns billigt i sverige med. Hur fungerar det om man köper en hoj i norge å vill tävla i sverige med den? Vad krävs?

Jonte, varför säljer du allt du har? =)

vbg_snake skrev:
2460076 Nejdå, banhojjen kommer jag inte registera på gata utan bara ha för att köra bana. Har redan min gathoj. Har dock börjat tröttna på detta. Dyra originalkåpor efter att en blind kärring körde på mig och smet. Idioter som försöker sno den och bommar mejslar i tändningslås. etc etc. de pengarna lägger jag hellre på däck, licenser och bensin till en banhoj.

Jovars, finns billigt i sverige med. Hur fungerar det om man köper en hoj i norge å vill tävla i sverige med den? Vad krävs?

Inget förutom ett mcidcard. Det är ett litet kort med upgifter om hojen som kollas på besiktningen tror att det är Lodnert som gör dom

björn

vbg_snake skrev:
2460076

Tröttnat på allvar. Eller nått sånt. Men det börjar komma tillbaka. Suget efter bli av med alla pengar alltså.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back