Racing kylarvätska. Var?

SM i trådlyft :-)

Om jag nu ska byta från glykol/vatten till dest.vatten/waterwetters. Ska jag då skölja/spola systemet eller bara tappa ur från lägsta möjliga punkt och fylla på med den nya? Är det ok att använd vanligt vatten att skölja med? /mekar sällan ;-)

pitte skrev:
2275083 SM i trådlyft :-)

Om jag nu ska byta från glykol/vatten till dest.vatten/waterwetters. Ska jag då skölja/spola systemet eller bara tappa ur från lägsta möjliga punkt och fylla på med den nya? Är det ok att använd vanligt vatten att skölja med? /mekar sällan ;-)

Skölj ur systemet med vanligt vatten så blir du av med alla glykolrester.

Gör ett riktigt trådlyft igen..gäller fortfarande waterwetter eller har det hänt något på marknaden?? Nya produkter godkända för racing med frysskydd tex? Har sökt på nätet men hittar inget som jag törs lita på!?

Jag lånar tråden lite, det är iaf relaterat. Det skrevs ovan om att man skall blanda med detstvatten. Vad använder ni för destvatten? Den från Biltema, som är batterivatten iofs, är osmosrenat och inte riktigt destilerat. Är det bra nog?

/R

verkar överdrivet med destillerat vatten ....

Har man kondenstumlare så tar man destvattnet den vägen. Vanligt vatten kan fungera utmärkt, men det beror på vattenkvaliteten i kranen (som varierar mycket).

Fint trådlyft :)

hur mycket avlagringar blir det på 4 liter vatten som inte kokar bort? ( i verkligheten )

hur mycket avlagringar blir det på 4 liter vatten som inte kokar bort? ( i verkligheten )
Sannolikt väldigt lite...

Det som behövs är vatten utan onödiga mängder kalk och järn. Så har du inte koll på att du har mjukt vatten i kranen köper du batterivatten.

Tänkte höra om det hänt något ”revolutionerande” inom detta? Är det fortfarande Waterwetter som gäller i racehojar, eller finns det något nytt och bättre på marknaden idag?

Tänkte höra om det hänt något ”revolutionerande” inom detta? Är det fortfarande Waterwetter som gäller i racehojar, eller finns det något nytt och bättre på marknaden idag?
Denna kör jag i min racehoj, funkar bra.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman