Sandfållan
#6 R-600 2014
Jag menar samma sak som du så klart. En tankevurpa i skrivande stund.
Vet jag väl

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag menar samma sak som du så klart. En tankevurpa i skrivande stund.
Nja jag håller nog hellre tungan rätt i mun vid uppväxlingarnaInge kul o smacka i 2an när man tänkt lägga i 4an.
Enklast och bäst, om du vill behålla orginalpinnarna, är att bara byta växelspaken.
Billigast är att få undan slangarna (för att få plats att vända länkaget) genom att klämma ihop dem med stripes, gummiband och tejp vilket ser för jävligt ut, lär hindra flödet av kylvätska och kan i värsta fall om det släpper låsa fast växelspaken.
Själv köpte jag PP-tunings spak via Grevens för en tusenlapp.
Finns antagligen hos Bactor också...
http://www.pptuning.eu/en/products/sets-for-revers-shifting/item-819737
Hittade en till min årsmodell som ser ännu enklare ut. Borde vara en baggis för Rickard att lösa det.
http://www.pptuning.eu/en/products/sets-for-revers-shifting/item-819736
Det är dock krångligare i stadstrafik med mycket nerväxlingar som är långsammare där man också sitter mera stilla på hojen. Fast givet vänjer man sig. Med QS tycker jag det spelar mindre roll än tidigare, men att bara trycka i nästa växel är ju fortfarande enklare. Speciellt som man slipper försöka få in foten under pedalen i vänsterkurvor på rejs...Vet inte vem som kommit på att 1an skall vara neråt, race växlat är mycket enklare och naturligare och i princip omöjligt att missa en högreväxel![]()
Det är dock krångligare i stadstrafik med mycket nerväxlingar
Finns det något sätt att köra raceväxlat och fortfarande behålla växelindikatorfunktionen?
Det skall väl inte spela någon roll? Jag har en eftermonterad PZ Racing som jag har för mig går på varvtal. Då skall det nog inte spela någon roll vilket håll växlarna ligger?
Jag har faktiskt ingen aning! Någon som kan bekräfta detta? Jag tycker det är en jäkla bra funktion, hände någon gång med 954 att ja fick i 1an när ja skulle ha i 2an vilket ja redan hade..
Vet inte om jag missuppfattar frågan men växelindikatorn och ecu'n bryr sig inte om hur växelspaken är ledad på 'utsidan'. Växellägena i lådan är precis som vanligt även om man vänder växelmönstret.
Det måste väl även gälla för en eftermonterad?
Jag kanske också missuppfattar frågan men du menar eftermonterad växelindikator? Vad får den sin input ifrån? Det är ju bara länkaget på utsidan du ändrar när du byter till raceväxlat. Inne i lådan funkar ju allt som det gjorde innan.
Exakt, och därför menar jag att den eftermonterade som är kopplad till serviceuttaget under sadeln inte "fattar" åt vilket håll växelföraren rör sig. När man kalibrerar den växlar man upp och då känner den tydligen av relationen mellan varvtal och hastighet.
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |