Raceväxla R6:a, hur?

Hunt

Nu ännu långsammare...
Gick med
21 Nov 2005
Hoj
frugans gula VTR om jag frågar snällt
Raceväxla R6:a smartast?

Har precis blivit med en R6:a -00 som idag är gatväxlad, hur bygger jag enklast/smartast om den till raceväxlat utan att köpa andra fotpinnar mm? :confused:

Måste finnas precis hur många som helst här på SH som kör raceväxlade R6:or. Någon bild på hur ni har löst det hade varit kanon. :tummenupp

Last edited:
Hunt skrev:
2310813 Har precis blivit med en R6:a -00 som idag är gatväxlad, hur bygger jag enklast/smartast om den till raceväxlat utan att köpa andra fotpinnar mm? :confused:

Måste finnas precis hur många som helst här på SH som kör raceväxlade R6:or. Någon bild på hur ni har löst det hade varit kanon. :tummenupp
Vad menar du med raceväxlat?? Vända lägerna??
I så fall vet jag hur du gör det snabbt och hyffsat snyggt

VaRvStopPEt skrev:
2311930 Vad menar du med raceväxlat?? Vända lägerna??
I så fall vet jag hur du gör det snabbt och hyffsat snyggt

Japp, 1:an upp och resten ner.

Var enkelt att ändra på min förra hoj men på R6:an är det lite mer ont om plats.

Hunt skrev:
2310813 Har precis blivit med en R6:a -00 som idag är gatväxlad, hur bygger jag enklast/smartast om den till raceväxlat utan att köpa andra fotpinnar mm? :confused:

Hallå där, ...du får inte skriva att du har en R6:a sålänge du endast betalt handpenning, ...gälls inte !!! :mattias

Hunt skrev:

testa att söka
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=11477&highlight=v%E4nda+v%E4xlarna

http://www.sporthoj.com/forum/search.php?searchid=4080667

en bild
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=10448

Om du vill använda allt orginal så gör du så här.

1# Vänd växelstaget som sitter på axlen från motorn, så att den pekar uppåt, utåt.

2# Sätt en skiftnyckel eller liknande på växelföraren som går från pedalen till motorn. Knäck den lite försiktigt och dra den utanför ramen. Det går utan att bocka fast då kommer det att skava lite på ramen.

Har sett denna lösning på flera "racehojar" som har org fotpinnar.

Hoppas du förstår. Ska se senare om jag hittar bild.

VaRvStopPEt skrev:
2313452 Om du vill använda allt orginal så gör du så här.

1# Vänd växelstaget som sitter på axlen från motorn, så att den pekar uppåt, utåt.

2# Sätt en skiftnyckel eller liknande på växelföraren som går från pedalen till motorn. Knäck den lite försiktigt och dra den utanför ramen. Det går utan att bocka fast då kommer det att skava lite på ramen.

Har sett denna lösning på flera "racehojar" som har org fotpinnar.

Hoppas du förstår. Ska se senare om jag hittar bild.

Tack för tipset, funkar perfekt, var dessutom ganska enkelt fixat!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg