racestövlar i liten storlek

lakehillracing

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
3st Aprilia rs 125 1 Honda rs125
jag letar efter ett par bra racestövlar i st 34-36 till min dotter Qamilla 12 år.
hoppas det är någon som kan ge mig tips var man hittar sådana, eller någon har liggande, beg spelar ingen roll.

Pär Karlsson

Det blir nog svårt att hitta nåt mindre än 38, tror jag. Såna kan RoLLERs Däck fixa till bra pris. Proud sponsors of Wille Schenning och Robert Gull, minsann.

De flesta racestövlar tillverkas inte ens i mindre än stl 38, vad jag vet... :va
Däremot har Oxtar släppt en dammodell av sin SS Performance till i år, den vill jag minnas att den finns från stl 36. Den är ju dock inte lika hård som en riktig racestövel..

Även Alpinestars har en damstövel, förr fanns SMX3, jag undrar om det inte är SMX4 nuförtiden. Finns nog också från stl 36... Inte heller den har lika mycket skydd som en racestövel. Och alla handlare har inte alla storlekar hemma...

Och det är väldigt sällan racestövlar tas in till Sverige i storlekar mindre än 40. Jag köper alltid från Tyskland... :)
(Har stl 38 själv, använder Alpinestars)

Alpinestars har finfina damstövlar i storlek 36. Såna har jag. Sitter klockrent och gnirkar lite lagom. Köp såna!

Jag skulle bli asnöjd om min pappa köpte såna till mig. :D

Alpinestars har finfina damstövlar i storlek 36. Såna har jag. Sitter klockrent och gnirkar lite lagom. Köp såna!

Jag skulle bli asnöjd om min pappa köpte såna till mig. :D

Både jag och två till har /hade sådana. Vilket skit med kardoborren som ska hålla ihop dom :mad:

Dom vi hade var typ SMX eller något åt det hållet och kan inte säga mer än piss om dom, sorry.

Både jag och två till har /hade sådana. Vilket skit med kardoborren som ska hålla ihop dom :mad:

Dom vi hade var typ SMX eller något åt det hållet och kan inte säga mer än piss om dom, sorry.

Eftersom mina anklar är proportionerliga till mina fötter så har jag inte haft det bekymmret. Jag kan säga mer än piss om dom, sorry.

Jag har en variant som heter SM-X Lady svarta och dom finns i storlek 36.

Sidi, Oxtar och Alpinestars har alla modeller som börjar på stl 36.

Vet dock just nu inte vad modellerna heter.

Lycka till :)

Eftersom mina anklar är proportionerliga till mina fötter så har jag inte haft det bekymmret. Jag kan säga mer än piss om dom, sorry.

Hur menar du nu?

Jag har tyvärr oxå dåliga erfarenheter av Alpinestars damstövel. Jag har inte stora vader men kardborren släppte även på mina stövlar samt att dragkedjan gick sönder. Har sett att andra ägare av samma modell löste problemet med silvertejp.... INTE en godkänd lösning på ett problem när stöveln är såpass dyr tycker jag. Sätter mitt hopp till att deras SMX4 (?) ska vara av bättre kvalitet.

Last edited:
2787903 jag letar efter ett par bra racestövlar i st 34-36 till min dotter Qamilla 12 år.
hoppas det är någon som kan ge mig tips var man hittar sådana, eller någon har liggande, beg spelar ingen roll.

Pär Karlsson
jag har ett par oxtar 37 el 38 som aldrig är andvända som du kan får köpa!!!

Hur menar du nu?

Jag har tyvärr oxå dåliga erfarenheter av Alpinestars damstövel. Jag har inte stora vader men kardborren släppte även på mina stövlar samt att dragkedjan gick sönder. Har sett att andra ägare av samma modell löste problemet med silvertejp.... INTE en godkänd lösning på ett problem när stöveln är såpass dyr tycker jag. Sätter mitt hopp till att deras SMX4 (?) ska vara av bättre kvalitet.

Jag menar att folk är olika och att en stövel inte kan passa alla. För att den passar mig bättre än den passar Lillan, Lillan och Lillan är den inte pissdålig. Det är svårt att beskylla Alpinestars för dålig kvalitet när användarna av produkten försöker pressa ner för stora anklar och använder dragkedjan till att dra igen stöveln.

Oxtar SS Performance II Lady Sv/Vit/Silv. Finns ända ner till strl 36.
Pris 1968:- på www.touringbutiken.se

Bifogat

• 13-0375.jpg
    13-0375.jpg
    29.5 KB · Visningar: 39
Last edited:
jag har ett par oxtar 37 el 38 som aldrig är andvända som du kan får köpa!!!

37-38 är för stort. man få ta licens samma år som man fyller 13, och då är dom flesta långt ifrån färdigvuxna. när Qamilla är stor kommer hon antagligen att ha st 36. så det jag är ute efter är mindre st på stövlar, för det måste väl finnas andra med mindre fötter i detta land. crossstövlar finns från st 29 men det är ju inte det vi vill ha, eller man kanke måste specialbeställa från utlandet.

37-38 är för stort. man få ta licens samma år som man fyller 13, och då är dom flesta långt ifrån färdigvuxna. när Qamilla är stor kommer hon antagligen att ha st 36. så det jag är ute efter är mindre st på stövlar, för det måste väl finnas andra med mindre fötter i detta land. crossstövlar finns från st 29 men det är ju inte det vi vill ha, eller man kanke måste specialbeställa från utlandet.

Prova Alpinestars 36:or. Dom är inte stora. Funkar nog finfint på din dotters fötter. Mina är i storlek 36 och det är ungefär vad jag brukar ha i andra skor också.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman