Raceställ och passform ?

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Provade ut 5-6 raceställ idag en minst sagt svettig upplevelse. :hihi

En sak jag noterade ju dyrare ställ (Dainese Sukhoj) desto bättre passform och desto mindre sömmar.

Det som satt bäst kunde jag ta på själv men inte ta av själv, kändes perfekt när man satt på hojen men obekvämt att gå omkring med.

Ska det vara så?

Kort och gott: JA.

Kan du stå rak är lädret för stort. :gorilla

Det är det som är underbart med formsydda raceställ, rörelsefrihet på hojen men inte av hojen. Vanliga ställ är ju tvärtom, vad har man för nytta av det? Trodde först det var något fel när jag provade mitt men säljaren bad mig provsitta en hoj och då infann sig nirvana och allt annat än raceställ var otänkbart. Sedan blir de lite mjukare med tiden också så du kommer att kunna stå upprätt framåt sommaren. :hihi

Helt plötsligt känns mitt vanliga 2d ställ väldigt touring just nu.

Ska försöka prova ut ett gäng innan jag bestämmer mig.

Neutral skrev:
Sedan blir de lite mjukare med tiden också så du kommer att kunna stå upprätt framåt sommaren. :hihi

Jag lovar dig du vill inte stå upprätt då magbiten är så mycket kortare än ryggbiten att man klämmer de ädlare delarna om man sträcker på sig
:död

Boris JR skrev:
Jag lovar dig du vill inte stå upprätt då magbiten är så mycket kortare än ryggbiten att man klämmer de ädlare delarna om man sträcker på sig
Haha är det därför jag får lite ljusare röst när jag sträcker på mig efter några varv´s paus.

Boris JR skrev:
Du kanske köpt ett tjejställ. :hihi

Lelles i Uppsala har fattat hur det är att prova skinnställ så de har en fläkt i provhytten, mycket bra!
För övrigt är väl den vanliga cykeln:
Första två månaderna - fan, jag skulle köpt ett större
Kommande tre månader - Det här sitter ju perfekt
Örvigt tid - Jag skulle köpt ett mindre, kom jag verkligen inte ur det jag köpte på egen hand i början?
Men för oss där ekonomi inte är en trång sektor, hmmm, är det ju bara att köpa ett nytt per säsong.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back