Raceslicks på gata!?

Asfaltbarn

*Fartberoende*
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000 F -95
Har skaffat en upsättning raceslicks till min hoj eftersom gatdäck är okrstligt dyrt, jag fattarr ju att polisen inte tycket det är helt ok.
Men vad får jag i böter per däck? Eller får jag förläggandeom att byta inom en månad? (som man får om det är slitet)
Tacksam för svar.

Kör så det ryker :tungan

Asfaltbarn skrev:
Har skaffat en upsättning raceslicks till min hoj eftersom gatdäck är okrstligt dyrt, jag fattarr ju att polisen inte tycket det är helt ok.
Men vad får jag i böter per däck? Eller får jag förläggandeom att byta inom en månad? (som man får om det är slitet)
Tacksam för svar.

Hur många ggr har Du blivit stoppad av polisen pga dåligt däcksmönster.....Ingen gång.......inte jag heller.....Kör Du på Dina billiga däck, ingen kommer att stoppa Dig

Dum fråga kanske,,,men vad gör du om det börjar regna när du är ute och raceslickar.....stannar och väntar tills det slutar????....Tråkigt :7peta

Asfaltbarn skrev:
Tacksam för svar.

hehe, du kör inte väääääärsta racehojen så jag förstår att det inte är därför du måste ha slicks.

Mitt tips till dig då är att antingen bara köra med slicks bak och gatdäck fram.

Eller att du köper dina billiga slicks och göra eget mönster (lödkolv)

/Fredrik

Visst fan har jag blivit stoppad i fordonskontroll, två ggr dessutom, båda ggr med däckanmärkning till mitt förtret, nästa gång kör jag nog förbi istället...
Ja regnar det blir det värre, får väl sätta på "riktiga" däck om jag ska långt kanske!?

Asfaltbarn skrev:
Visst fan har jag blivit stoppad i fordonskontroll, två ggr dessutom, båda ggr med däckanmärkning till mitt förtret, nästa gång kör jag nog förbi istället...
Ja regnar det blir det värre, får väl sätta på "riktiga" däck om jag ska långt kanske!?

2 ggr fordonskontroll och fortfarande tycker att billiga racedäck är billiga...........Ehhh, har du lagt upp den här tråden på skämt eller är du bara dum :huvet :huvet :huvet

Jo men det var ju med riktiga gatdäck, lite slitna bara, och nej jag är inte dum, är det nån annan som är?
Jämför själv 4500 för en ny uppsättning gatdäck, för 1500 får jag racedäck som jag borde köra på lika länge som gatdäcken håller så ekvationen är rätt enkel... :rolleyes:

Asfaltbarn skrev:
Jo men det var ju med riktiga gatdäck, lite slitna bara, och nej jag är inte dum, är det nån annan som är?
Jämför själv 4500 för en ny uppsättning gatdäck, för 1500 får jag racedäck som jag borde köra på lika länge som gatdäcken håller så ekvationen är rätt enkel... :rolleyes:

Men kör på racedäcken då, fråga inte andra om du redan har din uppfattning klar........................ :huvet

Asfaltbarn skrev:

Du kör INTE lika länge på en uppsättning racedäck...
Mjukare blandning => Mer grepp => Mer slitage

Asfaltbarn skrev:

Men greppet är ju typ 1/3 av vad gatdäcken har, så då tjänar du ju inget ändå...

Ska du skaffa dubbla uppsättningar däck eller?? :huvet[/QUOTE]

Det är nog lika bra du lägger ner, han lär ändå inte lyssna på dig om du har sån attityd. ;)

NO_FEAR skrev:
Ska du skaffa dubbla uppsättningar däck eller?? :huvet

Det är nog lika bra du lägger ner, han lär ändå inte lyssna på dig om du har sån attityd. ;)[/QUOTE]
Hehe, Attityd, jo förvisso, :banana

Goose skrev:
2 ggr fordonskontroll och fortfarande tycker att billiga racedäck är billiga...........Ehhh, har du lagt upp den här tråden på skämt eller är du bara dum :huvet :huvet :huvet

Såna här inlägg kan vi nog vara utan, speciellt när det inte finns anledning. :rolleyes:

Köp bakdäck med dual-compound så håller de längre. Bra grepp i kurvorna men lite träiga i mitten.

Asfaltbarn skrev:
Tacksam för svar.

kan det vara så svårt att får vettiga svar liksom, klart det inte går att jämföra gatdäck och slicks, grejen var mest hur pass olagligt det var om man skulle bli stoppad nån gång

Jo man tycker ju det, men skitsamma, jag kör på så får vi väl se, drygt ifall det är bötesbelagt bara... lär det väl kanske vara...
Får se hur det funkar, kan väl knappt bli sämre än dunloppuckarna jag kör med nu iaf hoppas jag :)

Slicks?? Här, i vår stad??? Med vår polisiära verksamhet :confused:

Får hoppas att du köpt beg. bankörda däck med mönster, annars lär de nog bli nårra lappar till Bosses fikabröd i sommar :hihi

PacMan skrev:
Syftade mest på den här biten:

Klart man ska kunna ställa en vettig fråga utan att bli kallad dum, och dessutom med 3*:huvet .

:)
Håller med till en del, men!

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!