Racerbana Inomhus,

Tänk att bygga inomhusbana i något övergivet bergrum. Ordet bullerdag skulle få ett helt nytt begrepp...

Jag hade då inte klagat:kär En mindre bana på runt en km borde inte vara helt omöjligt. Do it:tummenupp

Ja, varför inte. Kan de bygga en inomhus skidanläggning i Landvetter som de vill och har planer på så borde man väl kunna bygga en bana med?

Borde väl tom kunna bli billigare.........

Dom ska tydligen bygga in Isaberg med. Skulle tydligen gå på 90 miljoner.
Och detta skulle kommunen sponsra.

Avåkningszoner också eller rättare sagt avsaknaden av avåkningszoner!

Vaddå, skrovliga bergväggar bromsar väl bra?

Skämt åsido så är det väl det som omöjliggör en inomhusbana, även om man lägger den så att hjälmen skrapar i ena väggen på innern i böjarna så får man inte tillräckliga avåkningszoner på yttern ändå.

Även om man klär väggarna med Airfence så måste man ha en sand/leca fålla som bromsar hojen så man inte får den i ryggen när man kramar airfencet.

/Tror jag

Gelleråsens yttermått är ca 800*250 meter, och då har jag inte räknat med avåkningszonerna, det blir en ganska hygglig liten stuga att smälla upp... :rolleyes: Jag vet inte, men jag har sett få hangarer på 20 hektar :hihi

en liten bit på väg är arenor som Bandyplan inomhus som vi nu går in i med is racing med mc olika mod, där finns allt parekring,wc, korv, värme, ljud ,ljus mm och det är mycket enklare med tillstånd för just ljudet. Samt att arenorna ligger mitt i byn!

Var det inte Christian Koenigsegg som köpte det lärliggande flygfältet för att ha som testområde till sina vagnar?

Kolla med han om man kan nyttja hans fält på vinterhalvåret, och så söker viEU bidrag för att ställa upp norra europas största uppblåsbara tennistält och åker i på vintern:tummenupp

Det finns ju förresten en ganska rejäl crossbana inomhus i Vallentuna, så varför skulle det vara omöljigt att göra en liknande grej med asfalt?

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025